Пари24.04.2019

Какво става, когато магазините масово затворят

И една положителна тенденция за България

Биляна Константинова Биляна Константинова
+1 снимкиКакво става, когато магазините масово затворят

От началото на 2019 г. в САЩ са затворили врати повече магазини, отколкото през цялата 2018 г. На подобни тенденции ставаме свидетели и на Стария континент.

„И какво от това“, пише в анализ New York Times. Да, на пръв поглед изглежда, че по-малкото магазини означава по-малко продадени стоки, но това не отразява в никакъв случай състоянието на индустрията. Истината е, че

продажбите на дребно растат на фона на затварящите магазини.   

Обяснението е просто – магазините на дребно днес имат друго предназначение. Преди да дойде онлайн пазаруването, ако искахте да притежавате нещо, отивахте в магазина. Сега обаче потребителите могат да купят почти всичко през интернет – от всяка точка на света и по всяко време – и това превръща броя на магазините в остаряла метрика за оценка на пазарния дял.

Още пазари: 6 нужди и 2 страха - истинските двигатели на бизнеса

За да оцелеят, Apple и Tesla трябва да се слеят

Бъдещето на магазините зависи от това за какво ги използвате. Освен да съхраняват и продават стоки, те могат да стимулират онлайн продажбите, да се ползват като складове или дистрибуторски центрове за продукти, поръчани онлайн, за да се осигури по-бърза доставка. Те са и

своеобразен билборд, който напомня, че марката съществува.

Статистиката показва, че много брандове отчитат по-високи онлайн продажби именно в райони, където имат физически магазин.

магазин, пазаруване, шопинг, онлайн, марка

И не на последно място, те могат да функционират в по-голяма степен като шоуруми, където клиентите могат да видят и тестват продуктите.

А къде сме ние?
Обикновено сме свикнали да поставяме „малка България“ в периферията на световните икономически процеси и да очакваме те да достигнат до нас след няколко години. Не и този път. През последните шест години електронната търговия в нашата страна расте с между 25 и 33% годишно и по данни на Ecommerce Foundation се очаква да продължи да нараства устойчиво. Българинът харчи средно по 400 евро на година за покупки онлайн.

Нещо повече, темпото на развитие на онлайн търговията у нас е

по-бързо от този в Западна Европа.

Анализаторите са категорични, че онлайн и офлайн пазарът на дребно вече не могат да бъдат разделяни, нито пък може да се каже къде започва единият и къде завършва другият. Факт е обаче, че и двата канала са зависими един от друг, за да се създаде общ ръст на продажбите. Това налага стратегическо планиране и т.нар. omni-channel подход, който означава търговецът да бъде на разположение на клиента по всяко време и навсякъде, където е удобно за него.

Още от автора: 5 джаджи за следващото ви пътуване

 






Свързано

Новият "кредитен портал" на банка ДСК
Акценти18.10.2019
Новият "кредитен портал" на банка ДСК

Вече можете бързо и удобно да проследявате статуса и параметрите на офертата или искането си за кредит.

Превод на пари по всяко време чрез приложението DSK mToken
Акценти27.09.2019
Превод на пари по всяко време чрез приложението DSK mToken

Сигурни преводи и подпис на онлайн документи без нужда от интернет.

Теодора Георгиева Теодора Георгиева
Иконата на Дубай, обвита в злато
Дизайн и култура19.09.2019
Иконата на Дубай, обвита в злато

Burj Al Arab Jumeirah е изграден от най-редките материали в света и струва 1 млрд. долара

Биляна Константинова Биляна Константинова
Как да научите децата на отношение към парите
Деца09.08.2019
Как да научите децата на отношение към парите

Това е един от постаментите в живота- не оставяйте тази задача на случайни хора!

Биляна Константинова Биляна Константинова
На Вашите услуги: Mastercard Affluent Concierge от Банка ДСК
Пари25.06.2019
На Вашите услуги: Mastercard Affluent Concierge от Банка ДСК
Имот в чужбина... но къде?
Пари01.04.2019
Имот в чужбина... но къде?

Вижте кои са най-подходящите дестинации за покупка на имот и защо 

Биляна Константинова Биляна Константинова
Уникални мотори на Moto Expo 2019
Въздух, суша & море28.03.2019
Уникални мотори на Moto Expo 2019

Над 20 световни марки мотоциклети, АТV, скутери, екипировка и аксесоари

Теодора Георгиева Теодора Георгиева
Тя е следващата… бизнес дама
Пари12.02.2019
Тя е следващата… бизнес дама

Новата кампания на Visa подкрепя жените предприемачи

Йоана Иванова Йоана Иванова
Няколко стъпки как да бъдете по-успешни на работа
Акценти30.01.2019
Няколко стъпки как да бъдете по-успешни на работа

Време е за творчество

Биляна Константинова Биляна Константинова