Акценти27.03.2020

Лукс по време на пандемия?

Да, но в нов стил.

София Павлова София Павлова
+6 снимкиЛукс по време на пандемия?

Факт е, че редица бизнеси и сектори преминават едновременно през невиждана до момента световна икономическа турбуленция вследствие на COVID-19. Един от най-тежко засегнатите сектори е този на луксозните продукти и услуги.

Първата половина на 2020 година най-вероятно ще бъде „най-лошата в историята на съвременната луксозна индустрия“ - това предвижда анализаторът на инвестиционната компания Bernstein, Лука Солка.

Магазините затварят, фабриките спират да произвеждат, потребителите отказват да купуват. Разпространението на вируса доведе до срив в продажбите в Китай – вторият по големина пазар на луксозни стоки, представляващ около 1/3 от световните продажби. Рязкото понижение на цените на петрола пък ще намали луксозното потребление в Близкия изток, докато продажбите в САЩ и Европа, които заедно разполагат с около 40% пазарен дял, се очаква също да спаднат драстично. Преди всичко най-застрашени са по-малките независими дизайнерски къщи и търговци заради отказани поръчки и доставки.

Продължителността на кризата зависи от фактори извън контрола на сектора: от това колко податлив е вирусът на сезонни изменения, до това колко бързо ще бъде открит лек. На този етап никой не може да даде ясен отговор.

Да, положението е сериозно и ще промени безспорно облика на редица бизнеси. Ние обаче не желаем това да се превръща в поредната публикация с негативен заряд, която отразява случващото се - от тях има достатъчно. За сметка на това ние ви представяме 3 ключови подхода, които световните луксозни брандове предприеха в отговор на настъпилата криза. Това са добри практики, от които биха могли да се поучат всички засегнати в бранша. Защото рано или късно всяка турбуленция преминава.

Маркетинг, обвързан с кауза

Още през януари водещи луксозни компании изразиха своята съпричастност чрез дарения: най-големият конгломерат за луксозни стоки, LVMH, дари 2,2 милиона щатски долара на Червения кръст в Китай. Примера последваха от Richemont Group с 1,4 милиона долара и Kering с 1,1 милиона долара.

Photo credit: Nicolas Asfouri

През февруари Louis Vuitton лансира своята кампания “Love has no fear” на китайската онлайн платформа Weibo. Това провокира редица китайски знаменитости и бранд посланици да запишат кратки обръщения към гражданите на Ухан и всички медици, борещи се със заразата. Кампанията генерира 4,2 милиарда гледания още през първата седмица.

Продажби и събития - от физическия свят в онлайн пространството

През февруари Louis Vuitton стартира ексклузивен онлайн pop-up магазин по случай Свети Валентин. Това беше осъществено чрез програмата WeChat, която позволява на клиентите да правят поръчки онлайн, а чрез QR код консултантите на модната къща споделяха специални офлайн промоции.

Впоследствие брандът премести онлайн всички консултации за пред-продажбени услуги и продажби. Въпреки мащаба на епидемията, Louis Vuitton регистрира удвояване на своите онлайн продажби, в сравнение с предходната година.

Бранд идентичност, заключена в социална отговорност

По време на световна криза като COVID-19 за един бранд е от съществено значение да приложи правилна и навременна комуникационна стратегия, както и да демонстрира своята корпоративна социална отговорност.

Photo credit: complex.com

Конгломератът LVMH започна да произвежда дезинфектанти в парфюмерийните си фабрики, а Prada финансира изграждането на 2 нови интензивни отделения в няколко болници в Милано. След което редица компании от високия сегмент последваха примера. Miroglio, Giglio и Ermanno Scervino пък са сред италианските компании, които започнаха да произвеждат предпазни маски за лице.

Кадър от производството на дезинфектанти от instagram профила на LVMH

Пандемията, пред която е изправен светът днес, със сигурност ще доведе до значителна промяна в начина на мислене и поведение на консуматорското общество спрямо вземането на решения за пазаруване на луксозни продукти. В момента хората стоят в домовете си и пазаруват онлайн повече от всякога. В дългосрочен план това е съвсем вероятно да доведе до трайна промяна в поведението на купувача и следователно онлайн луксът да се превърне в новата норма. Именно сега е най-подходящият момент марките от високия сегмент да се насочат към дигитализиране на системите си и да се възползват от възможностите на новите технологии и потенциал за иновативни, неизползвани до момента подходи към своите клиенти.

Брандовете, които приемат това и съответно се адаптират бързо към динамичната ситуация, със сигурност ще се окажат новите „шампиони“ на индустрията, когато светът възвърне нормалния си ритъм на живот. А това е само въпрос на време.

 

Вижте още Светът си е вкъщи






Свързано

Alberta Salotti – незаменима част от семейството на Selamore Design
Акценти12.03.2020
Alberta Salotti – незаменима част от семейството на Selamore Design

Мястото с най-голямо разнообразие на качествени италиански мебели.

София Павлова София Павлова
При индианците ембера - машината на времето
Акценти09.03.2020
При индианците ембера - машината на времето

От Панамския канал до племето разстоянието е по-малко от час и... повече от осем века.

Магдалена Гигова Магдалена Гигова
Timeout
Акценти10.03.2020
Timeout

Каква е стойността на една секунда? Попитайте шампионите.

Цветан Баяслиев Цветан Баяслиев
Натали - иконата!
Акценти07.03.2020
Натали - иконата!

За сакралната архитектура на тялото, дишането и всичко останало. Защото жената не е пол, а титла.

Соня Момчилова
Злато в небето
Акценти06.03.2020
Злато в небето

Десет вълшебни гледки към залеза.

Новите седем
Акценти02.03.2020
Новите седем

Най-масовият вот в историята на човечеството показва, че легендите не са това, което бяха... или как над 100 милиона души гласуват за Великата китайска стена.

Магдалена Гигова Магдалена Гигова
Ефектът Опра
Акценти01.03.2020
Ефектът Опра

Да бъдеш Опра Уинфри означава да направиш невъзможносто възможно. Не просто да извоюваш промяната, а да бъдеш тази промяна.

Мария Станчева
Непосилната красота на Австралия
Акценти29.02.2020
Непосилната красота на Австралия

Едно място, след което обичаш още повече живота си.

Даниела Савова
Неподправената Африка
Акценти28.02.2020
Неподправената Африка

Из дебрите на Черния континент - една жена, една камера и никаква пушка...

Магдалена Гигова Магдалена Гигова