Акценти27.03.2020

Лукс по време на пандемия?

Да, но в нов стил.

София Павлова София Павлова
+6 снимкиЛукс по време на пандемия?

Факт е, че редица бизнеси и сектори преминават едновременно през невиждана до момента световна икономическа турбуленция вследствие на COVID-19. Един от най-тежко засегнатите сектори е този на луксозните продукти и услуги.

Първата половина на 2020 година най-вероятно ще бъде „най-лошата в историята на съвременната луксозна индустрия“ - това предвижда анализаторът на инвестиционната компания Bernstein, Лука Солка.

Магазините затварят, фабриките спират да произвеждат, потребителите отказват да купуват. Разпространението на вируса доведе до срив в продажбите в Китай – вторият по големина пазар на луксозни стоки, представляващ около 1/3 от световните продажби. Рязкото понижение на цените на петрола пък ще намали луксозното потребление в Близкия изток, докато продажбите в САЩ и Европа, които заедно разполагат с около 40% пазарен дял, се очаква също да спаднат драстично. Преди всичко най-застрашени са по-малките независими дизайнерски къщи и търговци заради отказани поръчки и доставки.

Продължителността на кризата зависи от фактори извън контрола на сектора: от това колко податлив е вирусът на сезонни изменения, до това колко бързо ще бъде открит лек. На този етап никой не може да даде ясен отговор.

Да, положението е сериозно и ще промени безспорно облика на редица бизнеси. Ние обаче не желаем това да се превръща в поредната публикация с негативен заряд, която отразява случващото се - от тях има достатъчно. За сметка на това ние ви представяме 3 ключови подхода, които световните луксозни брандове предприеха в отговор на настъпилата криза. Това са добри практики, от които биха могли да се поучат всички засегнати в бранша. Защото рано или късно всяка турбуленция преминава.

Маркетинг, обвързан с кауза

Още през януари водещи луксозни компании изразиха своята съпричастност чрез дарения: най-големият конгломерат за луксозни стоки, LVMH, дари 2,2 милиона щатски долара на Червения кръст в Китай. Примера последваха от Richemont Group с 1,4 милиона долара и Kering с 1,1 милиона долара.

Photo credit: Nicolas Asfouri

През февруари Louis Vuitton лансира своята кампания “Love has no fear” на китайската онлайн платформа Weibo. Това провокира редица китайски знаменитости и бранд посланици да запишат кратки обръщения към гражданите на Ухан и всички медици, борещи се със заразата. Кампанията генерира 4,2 милиарда гледания още през първата седмица.

Продажби и събития - от физическия свят в онлайн пространството

През февруари Louis Vuitton стартира ексклузивен онлайн pop-up магазин по случай Свети Валентин. Това беше осъществено чрез програмата WeChat, която позволява на клиентите да правят поръчки онлайн, а чрез QR код консултантите на модната къща споделяха специални офлайн промоции.

Впоследствие брандът премести онлайн всички консултации за пред-продажбени услуги и продажби. Въпреки мащаба на епидемията, Louis Vuitton регистрира удвояване на своите онлайн продажби, в сравнение с предходната година.

Бранд идентичност, заключена в социална отговорност

По време на световна криза като COVID-19 за един бранд е от съществено значение да приложи правилна и навременна комуникационна стратегия, както и да демонстрира своята корпоративна социална отговорност.

Photo credit: complex.com

Конгломератът LVMH започна да произвежда дезинфектанти в парфюмерийните си фабрики, а Prada финансира изграждането на 2 нови интензивни отделения в няколко болници в Милано. След което редица компании от високия сегмент последваха примера. Miroglio, Giglio и Ermanno Scervino пък са сред италианските компании, които започнаха да произвеждат предпазни маски за лице.

Кадър от производството на дезинфектанти от instagram профила на LVMH

Пандемията, пред която е изправен светът днес, със сигурност ще доведе до значителна промяна в начина на мислене и поведение на консуматорското общество спрямо вземането на решения за пазаруване на луксозни продукти. В момента хората стоят в домовете си и пазаруват онлайн повече от всякога. В дългосрочен план това е съвсем вероятно да доведе до трайна промяна в поведението на купувача и следователно онлайн луксът да се превърне в новата норма. Именно сега е най-подходящият момент марките от високия сегмент да се насочат към дигитализиране на системите си и да се възползват от възможностите на новите технологии и потенциал за иновативни, неизползвани до момента подходи към своите клиенти.

Брандовете, които приемат това и съответно се адаптират бързо към динамичната ситуация, със сигурност ще се окажат новите „шампиони“ на индустрията, когато светът възвърне нормалния си ритъм на живот. А това е само въпрос на време.

 

Вижте още Светът си е вкъщи






Свързано

The future in motion
Акценти07.12.2021
The future in motion

A New Momentum for Human Mobility

Ирена Комитова
Въпрос на стил: Dieci
Акценти16.03.2022
Въпрос на стил: Dieci

Kъдето идваш като гост, а си тръгваш като приятел  

Ирена Комитова
Monaco Yacht Show
Акценти16.03.2022
Monaco Yacht Show

Независимо дали се интересувате от потенциална покупка на яхта, взимане под наем, дизайн или мениджмънт, това е събитието на годината

Божена Панделиева
Замръзналото езеро
Акценти10.01.2022
Замръзналото езеро

Зимни емоции в Сейнт Мориц

Мартина Захариева
Как да живеем елегантно според Графиня Мари Дьо Тили
Акценти15.03.2022
Как да живеем елегантно според Графиня Мари Дьо Тили

Антонина Стоянова, Богдана Карадочева и Нели Беширова създадоха средище за изискани познания.  

Почит към традицията: модел 911 Targa 4S Heritage Design
Акценти23.12.2020
Почит към традицията: модел 911 Targa 4S Heritage Design
Дръзка, луксозна и етична парфюмерия от Maison de Parfums
Акценти09.12.2020
Дръзка, луксозна и етична парфюмерия от Maison de Parfums

Страст към съвършенство от 1860 г. с Chopard.

Свят отвъд границите
Акценти11.11.2020
Свят отвъд границите

PHILIPP PLEIN NO LIMIT$

София Павлова София Павлова
IWC Schaffhausen и Том Брейди: 4 минути, които ще искате да си подарите
Акценти10.07.2020
IWC Schaffhausen и Том Брейди: 4 минути, които ще искате да си подарите

Born of a Dream: A boy from San Mateo е късометражен филм за мечтите и правилния тайминг

София Павлова София Павлова