Ние сме визуални същества. Като такива понякога правим избора си за даден продукт само и единствено на базата на това как той изглежда. Да, хората сме повърхностни в това отношение, но тази дума не трябва непременно да означава недостатък. Защото така категоризираме, отсяваме ненужното и навигираме в живота.
Доказано е, че от потребителска гледна точка са ни нужни само 7 секунди, за да си съставим мнение за дадена стока. Всъщност много психолози смятат, че голяма част от процеса на вземане на решения за покупки се случва, когато се намираме в магазин, докато стоим и буквално се взираме в опаковката на храните. Това става подсъзнателно, а основната част от непредвиденото решение се формира от визуалното въздействие, което даден продукт оказва върху нас.
Влиянието на опаковката се разпростира далеч отвъд вкусовите качества на храната. Визията „атакува“ директно емоциите ни - отличителен белег на идентичността на марката, която насърчава лоялността ни към нея. Интересен факт е, че всички хора сме предразположени към известна доза вълнение спрямо опаковките на даден продукт. Това се дължи до голяма степен на радостта, която изпитваме от разопаковането на подаръци – малък ритуал, но с голяма лична стойност.
Днес повече от всякога рафтовете в магазините са препълнени с продукти от дадена категория, изборът, който ни се предоставя е несравним, а обещанието за качество – с възможно най-много суперлативи. Въпреки това храната и напитките, които избираме да консумираме, отдавна не се свеждат само до задоволяване на физиологични нужди. Продуктите са статус – те показват стандарта ни на живот, умението да правим най-добрия избор за себе си и околните и дори отразяват характера и ценностите ни.
Редовните ни читатели знаят за слабостта ни към автентичното и ръчно направеното. С удоволствие си признаваме, че сме непоправимо старомодни, когато става въпрос за майсторска изработка, за вложено време и внимание.
Днешният ни разказ е посветен именно на онези хранителни брандове, които ценят вида, в който продуктите им попадат в ръцете на потребителите. Буквално. Те са красиви, функционални, семпли. Те са premium. Те следват и прилагат изключителното.
Bell and Goose Cheese Co.
С любов към малките удоволствия в живота и доброто здраве чрез умело изработено сирене, името Bell & Goose Cheese Company е вдъхновено от децата на главните технолози на мандрата, която се намира в живописния Саутхемптън, Ню Йорк.
Photo credit: packagingoftheworld.com/2017/10/bell-and-goose-cheese-co.html
Сиренето бива изработено в малки партиди и именно заради това опаковката му е ръчно изписана с винтидж типография, която пряко кореспондира със занаятчийския дух на продукта. Покритието е от медно фолио, увито върху красива крафт хартия, която допълнително предпазва сиренето.
Knuthenlund
Photo credit: lovelypackage.com/knuthenlund/
Дания е пословична с усета си към детайла в дизайна – от интериорния до този на хранителните опаковки. Knuthenlund е био мандра за продукти от козе и овче мляко. За компанията отпечатъкът, който оказват върху околната среда е от съществено значение и трябва да бъде сведен до минимум. Следователно брандът прилага такъв подход и в проектирането на своите опаковки – сиренето Бри се продава в кутии, изработени от устойчиво дърво топола, докато самият продукт е увит в хартия, направена от картофено нишесте. Овчето и козето мляко пък пристигат в стъклени бутилки за многократна употреба. Мандрата предлага и подаръчни кутии от необработено дърво, а вдъхновението идва от старомодната кутия за сено.
Le Beurre Bordier
Някои хора казват, че Bordier е най-вкусното масло на света. Когато уважаваш земята, животните и традициите, нещата се получават. Поне така твърди Жан-Ив Бордие, човекът зад известното масло. Процесът започва със събирането на мляко само от крави отглеждани по възможно най-добър начин.
Photo credit: saveur.com/bordier-worlds-best-butter/
Стандартният калъп масло се прави за 6 часа след издояване на кравата, на господин Бордие му отнема 3 дни. Най-голямата разлика идва при месенето – французинът използва специална дървена машина за месене, след което идва ред на набраздените гребла, с които маслото се формова на ръка. Ето тук можем да видим този метод: http://www.lebeurrebordier.com/
Разбира се, опаковката на подобен продукт не отстъпва по класа на нейното съдържание. Маслото се увива ръчно в хартия, на която е разположено името и логото на бранда. Не знаем за вас, но ние вече се разтопихме по това масло.
Lurpark Slow Churned Butter
От Франция се връщаме обратно в Дания. Преди няколко години марката Lurpark добави в асортимента си от продукти slow churned серията, което ще рече, че по стара традиция, сметаната се избива много бавно и равномерно до направата на малки калъпи масло.
Photo credit: packagingoftheworld.com/2013/11/lurpak-slow-churned-butter.html
Накрая то бива затворено в елегантен алуминиев съд, който е напълно рециклируем и отличаващ се от останалите масла на рафта в супермаркета. Опаковката е абсолютно иновативна, комуникирайки автентичността, вкуса и качеството на бранд Lurpark по нов и модерен начин.
Именно подобни примери и постоянният ни стремеж към търсене на изключителното ни отведе и запозна с „Рукатка“ – мандра за био млечни продукти, чиято цел е простичка – да задоволява нуждата от чиста, истинска храна. И успява.
Техните продукти се раждат след изпробването на редица рецепти, промяна на пропорции, изследване на показатели. През цялото това време мотиваторът е един – постигането на безкомпромисно качество, реализирано чрез два елемента: време и внимание.
Photo credit: https://www.rukatka.bg/
„Рукатка“ е от тези брандове, които успешно прилагат утвърдените световни практики на родна територия, като ги комбинира с дългогодишни български традиции, приложени в модерни времена. Тук идва ред и на безупречния външен вид – този, който отразява съдържанието подобаващо. „Рукатка“ увиват с прецизност всяка бучка сирене и кашкавал в крафт хартия. Тя не само осигурява защита по време на транспорт, излагане и престой по рафтове и хладилници. Крафт опаковката отразява философията на мандрата – клиентът да почувства, че човешка ръка се е погрижила за продукта, който той държи сега в своята.
Една от функциите на опаковката всъщност е да ни накара да предвкусим онова, което се крие под нея. Да нахрани първо очите ни, за да може небцето да зажаднее да опита. А когато тези два елемента – опаковка и съдържание – са на еднакво отлично ниво, точно тогава клиентът усеща, че е специален. Че някой е приготвил за него не просто сирене или кашкавал, а емоция.