Акценти19.10.2019

Всеки от нас е творец

Максимилиан Калед, основател на The Pop Up Agency, която решава задания и предизвикателства пред клиентите си за 48 часа.

Емилия Колева Емилия Колева
+2 снимкиВсеки от нас е творец

На 25 и 26 октомври в София ще се проведе първото издание на образователната програма Noblе Academy с подкрепата на Cannes Lions – международен фестивал на креативността. Лектори на събитието ще бъдат някои от най-успешните личности в сферата на рекламата, комуникациите и маркетинга, за да споделят последните тенденции и практики в бизнеса. Местата за участниците са само 100, а повече информация ще намерите на www.nobleacademy.bg.

Срещаме ви с Максимилиан Калед, който ще води “Стратегическата работилница” по време на събитието.

 

Максимилиан, моля представете се накратко за нашите читатели.

Това винаги ми се струва труден въпрос и аз не съм никак добър в това да се опиша сам. Ако попитате моите партньори, те вероятно ще ви кажат, че съм супер бизнес ориентиран, имам набито око за детайлите, мисля стратегически и съм най-трудно губещият човек на света.

 

През 2018 г. сте избран да бъдете сред топ 50 мъже- застъпници за равенство в маркетинга и медиите на глобално ниво – може ли да ни кажете повече за тази инициатива?
Винаги съм се застъпвал за принципа на равенството, защото не мисля, че има разлика между хората. За съжаление, в света ние не сме равни. Когато имате влиянието и силата, то вие трябва да ги използвате, за да провокирате положителна промяна около себе си. С работата си успях да помогна на някои организации да започнат да мислят и работят по различен начин, а това ме дари с възможността да създам и проведа творчески и стратегически обучителни програми, за които равенството е на фокус. Тези програми са част от Cannes Lions, от различни университети, както и на много други големи бизнес организации. Това ми вярване е в основата на нашата мисия, където ние сме убедени, че всеки човек е способен да твори и може да го прави, особено ако разполага с верните средства и начин на мислене, независимо от предишните му умения, образование или култура. Всъщност ние със сигурност можем да измислим по-добри решения за нашите проблеми, ако в групата имаме различни умове.

Личната ви мисия е да демократизирате творческия процес. Кои са основните стереотипи в това отношение, които искате да разрушите?
Творчеството, съзидателността не принадлежат на един човек, само на един отдел или на една индустрия. Креативността е навсякъде и всеки притежава способността да създава. Това е човешко качество, което ни принадлежи, то е наша скрита ”суперсила”. Проблемът е, че сме ограничили достъпа и правото на много хора да ползват тази си ”суперсила” и само малък кръг от хора са насърчавани и обучавани да проявяват истинските си възможности. Корпоративните структури ни принуждават да влезем в роли, в които не ни е позволено да изразяваме свободно своето творческо мислене, а по този начин много от нас започват да вярват, че просто не са творци. Аз искам да променя това мислене на хората, да оборя митовете за съзидателността и да накарам всеки да вярва, че може да прилага творческото си мислене ежедневно в работата си.


Вие сте създател на агенция с неочаквано име The Pop Up Agency, за която знаем, че отговаря на заданията на клиентите си в рамките 48-часа. Моля, кажете как става това?
The Pop Up Agency е известна с това, че решава клиентския брийф в рамките на 48 часа. Ние създадохме и прилагаме иновативен творчески процес, който ни води от заданието до решение идентифициран проблем в рамките на два дни. Винаги работим на място заедно с клиента и неговите ресурси и познания. Когато го правим, спестяваме много време и евентуални главоболия. В работната зала с нас са хората, които взимат решенията и клиентите ни са 100% наясно с всяка стъпка, която предлагаме и следователно предприемаме. След като приключат двата дни, всички заинтересовани от крайния резултат са били участници в процеса, затова се чувстват собственици на създадената концепция. Отделните стъпки в този Pop Up процес са специално разработени, за да създадат работна култура, в която всеки се чувства защитен и уверен да споделя идеите си! Всички членове на нашия екип са много добре обучени да ползват нашия процес. Това е много човешки, земен начин на работа, в който няма тайни. В рамките на два дни фокусът ни е само върху един проблем и нищо друго. Ако започнете да , ще се учудите, ако нямате решение в рамките на това време.


Прекарвате доста голяма част от времето си като ментор на млади хора, които искат да работят във вашата област. Какво ви носят контактите с младите?
За мен е много важно да работя със студенти – да видя тяхната гледна точка за моята работа. Въпросите, които ми задават, често са различни от въпросите на клиентите ни. Студентите ме предизвикват всеки път и затова постоянно откриваме нови познания или тенденции заедно в работния разговор. Това ме кара да вярвам, че те са следващите лидери в нашия бизнес.


Кои са основните послания, които искате да запомнят?
Винаги насърчавам моите студенти да не са подчиняват. Ако не “пасваш”, създай си работно пространство, където ще се чувстваш добре. Ние работим в индустрия, в която има място за нови бизнес модели и различни начини на работа. Защо трябва да ставаш част от един и същи ред, повтарящ се от 50 години, когато можеш да създадеш нещо ново, което отговаря на твоите нужди?


Очакваме Ви в София, където ще водите “стратегическата работилница” по време на програмата на Noble Academy през октомври. Какво ще научат участниците в този уъркшоп?

Ще споделим с участниците в София основата на нашия Pop Up процес. Ще споделим техники, които прилагаме в ежедневната си работа. Заедно ще преминем през творческия и стратегически процес и те ще си тръгнат от уъркшопа с нови методи за решаване на комуникационни проблеми, а навярно и с нови перспективи за собствената си работа. Ще научим много неща заедно и ще споделим прекрасни моменти като група.


Последният брой на PREMIUM Lifestyle е посветен на успеха. Сигурни сме, че имате множество успешни истории – моля, споделете една с нас?
Трудно ми е да говоря за успеха. Аз вярвам, че другите трябва да дадат дефиниция дали съм успешен или не. В деня, в който се почувствам успял, веднага ще спра да правя нещата, които правя и ще се захвана с нещо друго. Моят ум винаги мисли три стъпки напред. Най-големият ми проблем е, че никога не се задоволявам с постигнатото и искам още. Предполагам, че това е класическият проблем на всеки предприемач.

 

Вижте още 6 нужди и 2 страха — истинските двигатели на бизнеса

 






Свързано

IWC Schaffhausen и Том Брейди: 4 минути, които ще искате да си подарите
Акценти10.07.2020
IWC Schaffhausen и Том Брейди: 4 минути, които ще искате да си подарите

Born of a Dream: A boy from San Mateo е късометражен филм за мечтите и правилния тайминг

София Павлова София Павлова
Ключът към успеха е във верните партньори
Акценти09.07.2020
Ключът към успеха е във верните партньори

BARNES International смело стъпва на българския пазар, а ние се срещаме с граф Гийом де Виллие, основен деятел за развитието на мрежата на BARNES в Централна и Източна Европа.

Емилия Колева Емилия Колева
Празнуваме живота
Акценти08.07.2020
Празнуваме живота

Chic & Cozy – Born to Be Alive

София Павлова София Павлова
Съвършенството носи номер 9
Акценти19.05.2020
Съвършенството носи номер 9

Някои от нас търсят изключителното, други – просто го постигат

София Павлова София Павлова
Лукс по време на пандемия?
Акценти27.03.2020
Лукс по време на пандемия?

Да, но в нов стил.

Светът си е вкъщи
Акценти17.03.2020
Светът си е вкъщи

Култура у дома.

София Павлова София Павлова
Укротяване на голямото синьо
Акценти16.03.2020
Укротяване на голямото синьо

Hacker-Craft – безпогрешен усет към детайла

София Павлова София Павлова
Alberta Salotti – незаменима част от семейството на Selamore Design
Акценти12.03.2020
Alberta Salotti – незаменима част от семейството на Selamore Design

Мястото с най-голямо разнообразие на качествени италиански мебели.

София Павлова София Павлова
При индианците ембера - машината на времето
Акценти09.03.2020
При индианците ембера - машината на времето

От Панамския канал до племето разстоянието е по-малко от час и... повече от осем века.

Магдалена Гигова Магдалена Гигова