Нали знаете историите, които някои родители разказват, за това как единственият начин да приспят бебето си е докато го возят в автомобила си. Вярвам им, но от личен опит знам, че има и друга „порода бебета“ – такива, които откровено мразят столчето за кола и сякаш в мига, в който биват поставяни в него, започва някакво неистово изтезание за тях. Оказва се обаче, че всъщност има значение какъв е автомобилът, в който позиционирате въпросното столче с бебе в него.
В Porsche Panamera 4 E-Hybrid Sport Turismo бебетата не плачат!* Пътуването с този автомобил и 5-месечен обикновено креслив, докато е на 4 гуми, господин се превръща в удоволствие по няколко причини: първо, на задната седалка е мирно и тихо и второ – усещането да шофираш, а и да се возиш в този автомобил е сякаш пътят не ти стига, за да му се наситиш.
Да, ясно е, че Porsche Panamera, независимо от своята разновидност, е преди всичко спортна кола и трудно би се вписала в стандартното разбиране за “семеен автомобил”. Въпреки това двама възрастни с две деца могат да пътуват напълно комфортно за уикенд извън града, като съберат багажа си и дори бебешка количка в багажника, който е по-просторен отколкото бихме предположили на пръв поглед предвид компактните външни габарити.
Няма да навлизам в подробности относно техническите характеристики на версията Panamera 4 E-Hybrid Sport Turismo, която лично разходихме из нашите пътища съвсем наскоро – Porsche са се погрижили да ги представят достатъчно ясно и пригледно на техния уебсайт. Ще се съсредоточа върху усещанията, които автомобилът предизвиква по време на път.
Стабилност
Първото, което веднага прави впечатление, е чувството сякаш колата “залепва” за асфалта при по-висока скорост. Ако пътищата ни бяха в по-добро състояние, щеше да е още по-силно, но дори и по нашите вълнообразни на места магистрали Panamera се държи безупречно и поема всяка неравност, без да нарушава комфорта на пътуващите (още една причина бебето да спи непробудно в продължение на два часа).
Динамика
Автомобилът е изключително “пъргав” на пътя. Шегувахме се, че управлението наподобява на това при състезателните конзолни игри. През цялото време той ви “говори” – сигнализира за пътна обстановка, обръща внимание за детайли, които биха могли да ви убягнат, ако сте разсеяни, много от функциите управлява дори сам, без да е нужно да се намесвате. Реагира светкавично във всяка ситуация и позволява на водача да бъде винаги адекватен на пътя.
Комфорт
Интериорът на Panamera 4 E-Hybrid Sport Turismo излъчва характера на Porsche – стилен, елегантен, създаващ усещане за удобство и сигурност. Седалките от естествена кожа обгръщат тялото на пътника и го приканват към спокойно пътуване, отпускане и възможност да потъне в сладка дрямка или да загуби поглед в редуващите се пейзажи по пътя. Скоростта не се усеща и дори ако сред пътниците има такива, които изпитват притеснение, когато стрелката на километража стигне по-високи числа, те никак няма да забележат това. От друга страна, за любителите на адреналина, 300-те конски сили и ускорението със сигурност ще им доставят истинско удоволствие.
Най-доброто от двата свята
Хибридната технология при автомобилите често има своите особености, но тук инженерите на Porsche буквално са съчетали най-доброто от конвенционалния бензинов двигател с електрическото бъдеще. E-Hybrid винаги стартира тихо с E-Power mode – комбинация, при която турбо двигателят се намесва автоматично при ускорение, например. По време на шофиране водачът получава сигнал за това и може да контролира преминаването от изцяло електрически режим към хибриден такъв.
Porsche Panamera 4 E-Hybrid Sport Turismo е преживяване, което те кара да се възхитиш на полета на човешката технологична мисъл и творчество. Подобен автомобил не е само средство за придвижване, той е удоволствие – да го наблюдаваш, управляваш или да си негов гост.
*Твърдението е базирано на личен опит и е без претенции за обективност :)