От броя30.06.2014

Rolex & Wimbledon - It doesn’t just tell time, it tells history

Сътрудничеството между ROLEX и Wimbledon е едно от най-старите в историята на спонсорството в областта на спорта. Освен уважението към традициите и дългосрочната визия за развитие, двете институции споделят съвпадащи възгледи и спрямо корпоративната си визия, като са избрали зеленото за един от основите си цветове.

+9 снимкиRolex & Wimbledon - It doesn’t just tell time, it tells history
Височината на тревата е точно 8 мм. Всички играчи са облечени изцяло в бяло. На зрителите се сервират ягоди със сметана, точно по 10 броя, в малки прозрачни купички. А ягодите са от околностите на Лондон. Всяка година, от 1877-а насам, всичко започва по едно и също време – шест седмици преди първия понеделник на август и продължава две седмици, освен ако програмата не се е забавила заради валежи.

Това са само част от традициите, които стриктно се спазват по време на най-стария и най-престижен тенис турнир на света – Wimbledon. При провеждането на шампионата няма да видите множество рекламни табла и надписи, както се случва при други спортни събития. Има само едно изключение, което важи за дългогодишния спонсор и партньор на Wimbledon – световноизвестният часовникарски бранд от най-висок клас ROLEX.

WIMBLEDON & ROLEX
Партньорството започва през 1978 г. и вече повече от 35 години ROLEX е известен като The Official Timekeeper of Wimbledon. Шампионатът, разбира се, има и други спонсори, но техните имена остават скрити за публиката. Защо ROLEX е толкова специален и каква е тайната на дългогодишното успешно партньорство с Wimbledon? Може би ги обединява това, че изпреварват времето си, не спират да се развиват, а изглеждат така, сякаш никога не се променят.

Wimbledon е единственият турнир от Големия шлем на тревни кортове. Всъщност тенис на трева почти не се играе извън Великобритания. Въпреки това този турнир винаги е бил „пръв между равни“ сред останалите от Големия шлем. Тайната се крие именно в комбинацията между стремежа към непрестанна промяна и усъвършенстване от една страна, и стриктното спазване и поддържане на дългогодишните традиции и консервативен дух от друга.

ROLEX възприема същия подход. Привидно неподатлив на модни тенденции и течения, женевският бранд поддържа колекции, които се отличават с едва доловими промени всяка година, като всички подобрения следват принципа „непрекъсната еволюция“.

Сътрудничеството между ROLEX и Wimbledon е едно от най-старите в историята на спонсорството в областта на спорта. Освен уважението към традициите и дългосрочната визия за развитие, двете институции споделят съвпадащи възгледи и спрямо корпоративната си визия, като са избрали зеленото за един от основите си цветове.

През последните десетилетия ROLEX е един от най-големите инвеститори в тениса, като поема отмерването на времето в някои от най-значимите спортни събития. Освен историческата връзка с Wimbledon, женевският бранд спонсорира и други турнири, сред които Australian Open, Davis Cup, ATP World Tour Finals, WTA Championships, няколко Masters 1000, включително Monte-Carlo Masters. Списъкът с посланици на марката сред активните спортисти се оглавява от Роджър Федерер, който спечели първата от рекордните си 17 титли на турнири от Големия шлем точно на Wimbledon. Федерер е въплъщение на пословичната швейцарска точност на корта. Сред посланиците на ROLEX са и харизматичният французин Жо Вилфред Цонга, аржентинецът Хуан Мартин дел Потро, световната номер едно за 2010 г. Каролин Вожняцки, водещата в световната ранг листа за 2008 г. Ана Иванович, шампионката от French Open Ли На и сънародничката й от Китай Жи Женг.

Въпросът, който мнозина си задават, е защо ROLEX инвестира толкова много в тенис? На първо място, благодарение на дълготрайното партньорство с Wimbledon, името на ROLEX се асоциира, освен с традиционните за марката луксозни часовници, и с тенис на най-високо ниво. В допълнение, един от директорите на компанията в областта на спонсорството знае всичко за спорта. Арно Бош е бивш номер 12 в световната ранг листа и човекът, който подари на Франция мач-бола в първия финал за Купа Дейвис. След като се пенсионира, Бош започва да организира събития, сред които Турнир на легендите в Калвинист, на който е поканен и президентът на ROLEX. Точно тогава Бош получава предложение да се включи в екипа на компанията, който до момента има само един човек, отговорен за спонсорствата. Днес Бош се занимава с всички прояви в областта на тениса, плаването и културните прояви. „Моята задача е да осигуря за ROLEX възможно най-добра видимост на марката, но не от гледна точка на количество, а на качество. А ние искаме да бъдем асоциирани с най-добрите и най-престижни събития“, казва Арно Бош. Според бившия състезател, който стига до четвъртия кръг на All England Lawn Tennis and Croquet Club (AELTC) през 1992 г., когато губи от Пийт Сампрас, „две думи определят ROLEX: традиция и иновация. За Wimbledon важи същото“. През годините са били правени много промени в инфраструктурата, без обаче да се нарушава духа на турнира. Wimbledon се променя, но не губи връзката с корените си, като запазва емблематичния си образ и постига перфектен баланс, напомнящ за концепцията на Oyster Perpetual.

Вследствие на сътрудничеството си с Wimbledon през 2005 г. ROLEX развива програма, с която кани свои клиенти от целия свят и им предлага ексклузивни места на централния корт, като им осигурява едно изключително преживяване. Сред посланиците на марката, поканени в ложата на ROLEX там, са изявени личности в различни области, след които ски шампионката Линзи Вон, виртуозът по конна езда Родриго Песоа, голф легендата Гари Плейър, както и голфърите Адам Скот, Пол Кейси и Мартин Кеймър.

WIMBLEDON 2014
Тази година предстои интересен турнир, наситен с много емоции, а всички любители на тениса тръпнат в очакване да разберат кой ще бъде новият шампион на Wimbledon. Ние, разбира се, ще стискаме палци на българската гордост Григор Димитров и Цветана Пиронкова за достойно представяне, като очакваме да ги видим на финалите! А споменавайки думата „финал“, имаме удоволствието да представим първи подготвеното от вносителя на ROLEX в България специално преживяване.

ALL WHITE WIMBLEDON AFTERNOON
София, 6 юли 2014 г., следобед. Резиденцията на британския посланик пресъздава атмосферата на шампионата. На голям екран гостите на събитието, наречено ALL WHITE WIMBLEDON AFTERNOON, следят финала при мъжете. Пренесен е традиционният дух на турнира, всички гости са в бяло. В менюто неизменно присъстват прозрачни купички, всяка с точно 10 ягоди със сметана, и ароматно шампанско. Да пренесе Wimbledon в София е жест, който само бранд от световна величина като ROLEX може да направи за своите клиенти и приятели.





Свързано

Предизвикани да успяват
От броя21.05.2021
Предизвикани да успяват
Арх. Весела Мирянова: Обсъдихме идеи за сътрудничество с Ричард Брансън още преди три години
Дизайн и култура15.12.2020
Арх. Весела Мирянова: Обсъдихме идеи за сътрудничество с Ричард Брансън още преди три години

Световноизвестният бизнесмен се е запознал с вариантите за партньорство с Артекс в проектите им Диамант 1, Диамант 2 и Диамант 3

Да споделяме мисли, емоции, красота, храна и вино е винаги обогатяващо
Дизайн и култура01.12.2020
Да споделяме мисли, емоции, красота, храна и вино е винаги обогатяващо

Никой не може да го каже по-добре от един италианец

Анна Мария Попова
При индианците ембера - машината на времето
Акценти09.03.2020
При индианците ембера - машината на времето

От Панамския канал до племето разстоянието е по-малко от час и... повече от осем века.

Магдалена Гигова Магдалена Гигова
Timeout
Акценти10.03.2020
Timeout

Каква е стойността на една секунда? Попитайте шампионите.

Натали - иконата!
Акценти07.03.2020
Натали - иконата!

За сакралната архитектура на тялото, дишането и всичко останало. Защото жената не е пол, а титла.

Соня Момчилова
Новите седем
Акценти02.03.2020
Новите седем

Най-масовият вот в историята на човечеството показва, че легендите не са това, което бяха... или как над 100 милиона души гласуват за Великата китайска стена.

Магдалена Гигова Магдалена Гигова
Виетнам, моя любов!
Акценти24.02.2020
Виетнам, моя любов!

Признавам си, че Азия никога не ме е привличала. Въпрос на вътрешно усещане. Когато обаче една от най-добрите ми приятелки ме покани да се присъединя към малка група, заминаваща за Виетнам, в съзнанието ми изплуваха спомени от детството и аз веднага казах... Да!

Любка Качакова
Кенго Кума и архитектурата на XXI век - част II
Акценти07.01.2020
Кенго Кума и архитектурата на XXI век - част II

Разказ за търсенето на уют, човечност и връзка с природата.

Ирена Комитова