От броя10.09.2023

FT Business of Luxury Summit 2023

Красива приказка в Монако - Част 3

+2 снимкиFT Business of Luxury Summit 2023

За финал на програмата организаторите бяха оставили един от най-вълнуващите участници, а именно Сидни Толедано, президент и изпълнителен директор на LVMH Fashion. Той разказа за своя принос в успешното изграждане на марки като Loewe и Dior, говори за подкрепата и израстването на някои от най-добрите бизнес и дизайнерски таланти в сектора. Сидни се оказа изключително магнетичен, земен и усмихнат човек, когото можеш да слушаш с часове. Всяка дума и съвет към публиката бе подарък. Той открито говори за проблемните отношения с китайския пазар и насърчи хората в залата да търсят и други възможности за развитие – например към Индия и Африка. Даде за пример и младото поколение корейци, които обичат модата, следят социалните мрежи и биха били бъдещи потенциални потребители на техните марки. На въпроса каква е връзката между CEO и водещия дизайнер на Къщата, той отговори, че времето се мени и ако преди изпълнителният директор е управлявал всичко и е вземал важните решения, то сега е нужно да се довериш на дизайнера и да му даваш свободата да твори. Дизайнерът предлага и гради бъдещата визия на компанията и ако тя се приеме, значи балансът е постигнат. Тяхната компания се стреми да предлага на хората брандове, които са повече от мода. Те имат смисъл и послание. Когато водещият го попита дали трудно работи с децата си, той каза, че за него са важни дисциплината и добрата комуникация. Дъщеря му например му е подчинена от 12 години и работата им върви добре. На финалния въпрос каква е формулата на успеха, той отговори, че такава няма. Хората трябва да работят с хъс и интуиция, да бъдат добър и сплотен екип. За да успяваш, е нужно да бъдеш в студиото, в офиса, навсякъде, да си плътно ангажиран с всички процеси на бизнеса.

Галавечеря

Точно по залез-слънце на втория ден по мраморните стълби на Monte Carlo Bаy Hotel се чуваха забързаните трепетни почуквания от токчетата на десетки официално облечени дами. Коктейлът, предшестващ официалната вечеря, беше организиран в лятната градина на комплекса, точно до сградата на Sporting Monte Carlo. Безспорно това е едно от най-красивите места по света и може да стоиш и да го гледаш с часове. Гостите вече прииждаха стилно облечени – дамите с ефирни бляскави тоалети и господата с екстравагантни костюми, скъпи часовници и интересни аксесоари. Камбанен звън отбеляза момента, в който да се отправим към залата. Оказа се, че принцът е на път и не бива да ни чака. Всички бавно и грациозно поеха по дългата алея с червен килим, на който се изви огромна опашка. Търпеливо чакаха и всички панелисти, а аз имах удоволствието да разменя няколко думи и с моя фаворит Сидни Толедано. Когато стигнахме залата, забелязах, че таванът беше отворен и небето стоеше над нас, отразявайки последните лъчи на слънцето, а тук-там вече се виждаха няколко звезди. Да, атмосферата не можеше да е по-звездна, масите бяха украсени с високи стъклени вази с богати букети от червени рози, покривките бяха тъмносини, а лъскавата посуда разкриваше плановете на организаторите за петстепенно меню. Джон Ридинг любезно помоли всички да се изправят и да отдадат почит на кралското семейство, след което приветства на сцената принц Албер II. Монархът тържествено зае своето място и изказа кратка благодарствена реч към Financial Times за великолепното събитие и сподели своята радост, че отново имат възможността да бъдат домакини на знаковата конференция. Когато се оглеждах в залата, нямаше човек, който да не снима този звезден миг. Вечерята премина като приказен бал, храната беше великолепна, напитките и шампанското изобилстваха, хората бяха в страхотно настроение, а музиката носеше желание за танци. Не след дълго на сцената се появи талантлива изпълнителка, която грабна публиката с вълшебния си глас и прикани всички гости да танцуват на сцената заедно с нея. За минути тя вече беше претъпкана, а в центъра беше самият принц Албер II с Даян фон Фюрстенберг.

След незабравимата вечер ден втори от конференцията на Finacial Times, съвсем естествено, не започна от ранна сутрин. Организаторите предвидливо бяха оставили време на участниците да си починат и да съберат сили за новите интересни срещи с панелистите. Програмата отново беше изключително богата, но ние ще ви разкажем за някои от панелите, от които безспорно се откроиха няколко видни персони като Ив Пиаже – президент, и Бенджамин Комар – изпълнителен директор на Piaget.

Те говориха за традиционните ценности на марката, които проправят пътя към бъдещи успехи, и за това как да използваш миналото, за да навигираш бъдещето.

Тобиас Гомбърт и Саймън де Пюри участваха в панел, насочен към колекционирането на произведения на изкуството. На въпроса дали Тобиас приема NFT за изкуство, той завоалирано отговори, че предпочита да преживее физически една картина. Настроението на гостите повдигнаха Джанлука Тониоло – изпълнителен директор на Dolce&Gabbana Beauty, и Джейн Лодер – изпълнителен вицепрезидент на The Estée Lauder Companies, които коментираха, че дигиталната трансформация вълнува всички и трябва да намираме нови решения и възможности за развитие на бизнеса. Тониоло обясни, че за него географията е важна за развитието на пазара и също насочи поглед към Индия и Латинска Америка. Когато обаче откриваш нови пазари, трябва да познаваш ДНК-то на хората, да можеш да създаваш продукт и бранд, който им влияе позитивно. Бюти сферата не е лесна категория и трябва да изграждаш внимателно своите стратегии, като се обграждаш с екип от професионалисти. Джанлука разказа и как Стефано Габана, за да пусне даден продукт на пазара, първо трябва да го усети, да почувства, че е специален за него, че разкрива истинска история.

 

към част 4






Свързано