Деца20.12.2018

На колко години децата научават какво е лукс?

Учените изследват каква стойност придават малчуганите на уникалните продукти

Йоана Иванова Йоана Иванова
+1 снимкиНа колко години децата научават какво е лукс?

Едно е ясно – никой не си купува часовник, само защото е скъп. Хората го желаят, защото е единствен по рода си. Тази вещ символизира стремежа на индивида към положение в обществото и демонстрира пред останалите този статут.

Учените вече знаят, че

желанието ни за премиум продукти се заражда около 6-годишна възраст,

но все още не знаят дали то се диктува само от хедонистични нагласи или има и практическа насоченост. Освен че темата е любопитна, проучванията са безкрайно полезни за маркетолозите.

Отговорите дават Алиша Мелис и Даниел Рийд от Warwick Business School, които сравняват малки деца с най-близкия роднина на човека – шимпанзето, което споделя над 98% от гените ни. Проучването включва даване на децата стикери като награди– те могат да избират между повтарящи се и такива, които са единствени. Когато децата са поставени в ситуация на конкуренция, те се стремят да вземат първо уникалната вещ, показват резултатите. Алиша Мелис и Даниел Рийд установяват, че нито шимпанзетата, нито децата на 4 години избират редките вещи, но като изследват 6-годишни деца, този феномен вече е налице и те предпочитат да вземат редките стикери. Те знаят или поне вътрешно усещат, че когато съществува малък брой от едно нещо, това покачва стойността му и

предпочитат да го притежават.

Единствено остава въпросът за мотивацията: трудно е да се знае дали изборът на децата е породен от реален интерес към уникални вещи или те просто мислят стратегически, като очакват, че ако първо вземат единственото различно нещо в купчината, после винаги могат да се върнат и да вземат някоя от повтарящите се вещи.

Уникалността на даден продукт или услуга е основен белег на премиум сегмента и е интересно, че от сравнително ранна възраст това е фактор, който предопределя поведението на децата.

 






Свързано

Един ден… на спортния консиерж
Деца10.07.2018
Един ден… на спортния консиерж

Сафари из Пирин, параглайдинг от в. Тодорка и много чист въздух – активната почивка е новото черно

Андреа Пунчева Андреа Пунчева
За какво си мечтаят децата?
Въздух, суша & море20.06.2018
За какво си мечтаят децата?

Оставете малчуганите да се реят в облаците през лятото

Андреа Пунчева Андреа Пунчева
Иновативно помагало за учители с детски финансови игри и театър беше представено в Деня на будителите
Деца02.11.2017
Иновативно помагало за учители с детски финансови игри и театър беше представено в Деня на будителите

NN България отбеляза Деня на будителите с представяне на ръководството за учители, деца и родители „За парите и други важни неща: Първи стъпки“.

С Rolls-Royce из коридорите на педиатрията
Въздух, суша & море22.03.2017
С Rolls-Royce из коридорите на педиатрията

Най-малкият модел на престижната марка е специално за малки пациенти, очакващи операция

Биляна Константинова Биляна Константинова
Как да създадете талантливо дете
Деца08.03.2017
Как да създадете талантливо дете

Всеки отглежда потенциален гений или олимпийски шампион, твърди шведски психолог.

Ресторант в Падуа дава 5% отстъпка за послушни деца
Деца27.02.2017
Ресторант в Падуа дава 5% отстъпка за послушни деца

Собственикът споделя, че това се случва рядко и подобно поведение трябва да бъде поощрявано.

Биляна Константинова Биляна Константинова
Един процент индивидуалност
Деца08.02.2017
Един процент индивидуалност
Емилия Колева Емилия Колева
Малки сладки модели
Деца08.04.2016
Малки сладки модели
Новата Tesla
Въздух, суша & море23.03.2016
Новата Tesla