Гурме19.03.2019

Хапни го тук!

Модата превзема храната, да пиеш брандирано кафе също е символ на статус

Биляна Константинова Биляна Константинова
+1 снимкиХапни го тук!

Следващият месец Prada ще пренесе вкусовете и ароматите от своята пекарна Marchesi 1824 от Милано, където досега беше единствената пекарна на марката, и в лондонския квартал Мейфеър. Заведението ще предлага сладкиши, шоколад, традиционно италианско еспресо – всичко с логото на модната къща. Очаква се  пекарната да се превърне в своеобразно място за поклонение за почитателите на марката в английската столица.  

Още от Биляна Константинова: Арт забежките на премиум марките

Подобен не особено моден ход не би трябвало вече да е изненада за никого. През 2017 г. Ralph Lauren отвори Ralph’s Coffee & Bar на територията на своя бутик на Риджънт стрийт, след като вече имаше такива в Ню Йорк, Чикаго и Париж. Заведението предлага всичко – от „Браунито на Ralph“ до „пържолата на Ralph“. Година по-рано Burberry също бяха се впуснали в брандирано кулинарно приключение.

Marchesi candy

Бонбоните на миланската пекарна Marchesi, собственост на Prada

 

Fendi пък разхлади миналото лято със собствен сладолед. По време на седмицата на модата в Лондон в началото на тази година Erdem предложи своя версия не само за поднасяне, но и за приготвяне на морски дарове.  

Модата има нова територия за изява и според анализаторите веригите за хранене, над които стоят логата на световни марки, са съвсем логично явление. Те са продължение на концепцията, че инвестицията в

малки брандирани продукти на относително приемлива цена

(като чорапи например) е начин клиентите да се идентифицират със световни марки и да се присъединят към тяхната общност, без това да им коства огромна и непосилна инвестиция. Тук дори не може да се говори за инвестиция, защото ако чорапи Fendi струват около 100 евро, един сладолед със същото лого е само 7 евро.

Защо не видите и това: Michelin Guide за напреднали

Както може да се очаква, Instagram изпълнява централната роля в това ново превъплъщение на модната индустрия. Т.нар. foodstagram, широко пропагандиран от инфлуенсъри и известни персони, превърна постовете с маркови кулинарни глезотии в символи на стил и статус. Защото храната може и да изглежда като нещо невероятно временно, но

снимката на храната с лого на нея ще живее вечно в социалните мрежи.

Това е най-достъпният начин да покажеш на всички, че си част от нещо по-специално.  

От модните среди признават, че новата заигравка с потребителите е продиктувана и от начина, по който интернет промени пазаруването. Масовите покупки онлайн провокират търсенето на нови начини клиентите да бъдат привлечени в специално физическо пространство. След като бутиците все по-трудно са модна дестинация, щафетата логично може да бъде поета от бутиците за храна и напитки.

Bon appetit!






От редакторите

Проблемът с Game of Thrones

Свързано

Неповторимо изживяване на върха на София
Гурме21.03.2019
Неповторимо изживяване на върха на София

Никак не е лошо да започнеш деня си в най-големия президентски апартамент с панорамна гледка, капучино, кроасани и ръчно приготвени френски макарони – казваме го от опит.

Емилия Колева Емилия Колева
Всъщност… какво значи PREMIUM?
Акценти22.02.2019
Всъщност… какво значи PREMIUM?

Хората питат, а ние отговаряме

Йоана Иванова Йоана Иванова
Защо не трябва да водите приятелите си в новото си любимо заведение
Гурме21.02.2019
Защо не трябва да водите приятелите си в новото си любимо заведение

Искате да го споделите с най-близките си… те също.

Андреа Пунчева Андреа Пунчева
Тайната съставка на звездите
Гурме18.02.2019
Тайната съставка на звездите

Все повече хора включват кокосово масло в менюто си

Марияна Гаврилова
Споделете балончета със специален човек
Гурме04.02.2019
Споделете балончета със специален човек

Новата лимитирана колекция „Rosé Treasured Ties” на Moët & Chandon съблазнява с изящен дизайн и вълшебно преживяване, затворено в бутилка

ОТКРОВЕНА ОЦЕНКА: Ресторант „Космос“
Гурме01.02.2019
ОТКРОВЕНА ОЦЕНКА: Ресторант „Космос“

Не е за всеки – в това му е чарът.

Андреа Пунчева Андреа Пунчева
Жерар Басе, майсторът на виното
Гурме23.11.2016
Жерар Басе, майсторът на виното

Биографията на французина е щедро украсена с титли и награди. От него разбираме тайните на древната напитка и дори получаваме няколко съвета

Андреа Пунчева Андреа Пунчева
Стената на уискито, или провокация за всички сетива
Гурме24.01.2019
Стената на уискито, или провокация за всички сетива

Whiskey Bar & Museum е музей, в който експонатите очакват да бъдат (из)пити

Биляна Константинова Биляна Константинова
„Игра на тронове“ идва и като уиски
Гурме18.01.2019
„Игра на тронове“ идва и като уиски

Специалната колекция е вдъхновена от последния сезон на сериала, чиято премиера е през април

Биляна Константинова Биляна Константинова