Път17.07.2019

Ко Ронг - перлата в короната на кралство Камбоджа

Колко далече е Раят? На няколко часа път от Пном Пен.

Цветелина Николова
+14 снимкиКо Ронг - перлата в короната на кралство Камбоджа

Средата на април. Кхмерската Нова година наближаваше, следователно – и почивните дни. Дестинацията за празниците беше отдавна избрана – Ко Ронг. Остров, за който не бяхме чували много. Но пък това, което знаехме, беше, че е едно от най-красивите места в Камбоджа, а и че там е сниман сезонът на „Сървайвър“ през 2014 година. И това ни беше достатъчно. Просто трябваше да го видим.

Long Set Beach

За да бъде съвсем автентично пътуването, рано сутринта поехме с кола от Пном Пен към Сиханоуквил, откъдето трябваше да вземем лодка до острова. Придвижването из Камбоджа е живо приключение. Пътища – малко, коли и мотори – много. А магистрали тотално липсват. В една лента може да се види движение в три различни посоки. Цари тотален хаос. Няма пътна маркировка, няма обозначителни знаци, няма правила на движение. Но пък има всякакви чудати превозни средства. Ако искате да си спестите всичко това, може да пътувате и със самолет от Пном Пен.

Към обяд успяхме да стигнем до Сиханоуквил, където отдалече се открояваха високи луксозни сгради с неонови надписи… на мандарин! Целият облик на града беше в контраст с доскорошния пейзаж. Все едно се намирахме в камбоджанска версия на китайски метрополис, само че с малко повече отпадъци по улиците.

Сиханоуквил е най-известният крайбрежен град,

където е концентрирана по-голямата част от морския туризъм. Мястото е подходящо както за хора, които пътуват само с раница на гърба, така и за луксозна почивка. Там се намира и най-дълбокото пристанище в страната. В последно време градът привлича все повече китайски инвеститори. Неспирно се строят казина, бизнес центрове и молове, но все още инфраструктурата не е никак на ниво.

Long Set Beach

Моторните лодки са и единственият начин да се стигне до Ко Ронг, 30 минути ни деляха от заветното място. 30 минути, в които погледът ни потъваше в кристално синьото море, до ушите ни достигаха песните на чайките, а бризът развяваше косите ни. Минахме и покрай по-малкия остров Ко Ронг Санлоем, който също е доста посещаван и се намира само на 4 километра от нашата дестинация.

Приближавахме се бързо към Ко Точ – основният център на острова. Вече виждахме палмите, накацали по брега, както и белия пясък, който някак неестествено блестеше – дали от слънцето, което го огряваше, дали от нещо друго. Пейзажът беше изключително живописен. Вълнувахме се и нямахме търпение да се озовем на сушата и да видим какво ни предстои.

Long Set Beach

Ето ни в рая! Пред очите ни се откриваше нереална красота – тюркоазено море, бял пясък, високи кокосови палми и зелени дървета – кашу. Толкова силен контраст между лудницата, динамиката и прахоляка на големия град и спокойствието, безвремието и чистотата на това райско място.

Беше отлив. Стъпихме на пясъка и…

какъв звук издаваше той, все едно пееше песен!

За първи път чувахме нещо такова. Наслаждавахме му се, вървейки към хотела. Той се намираше на около 100 метра от кея. Посрещнаха ни с освежаваща напитка за добре дошли. Правеше впечатление, че сградите бяха на един етаж, сгушени между дръвчета, цветя, палми и любимите франджипини в различни цветове. Очакваше ни и първата изненада: романтична украса по случай годишнината от сватбата ни. Имаше и плодове, и шампанско! Ваканцията ни започваше по възможно най-добрия начин.

Long Set Beach Resort

С настъпването на вечерта отидохме в ресторанта. Той се намираше на самия плаж, от всякъде отворен, така че да се усеща полъхът на морето. Персоналът – изключително приветлив и най-важното е, че всички говореха английски. Кухнята – хем местна, хем международна.

Както се убедихме сами в следващите дни, на това райски кътче земя нямаше дори базова инфраструктура, т.е. пътища изобщо липсваха, а движението между различните части на острова, се извършваше посредством лодки – таксита. И в това му беше чарът.

На сутринта си наехме лодка, като капитанът ни заведе до съседно островче, където се гмуркахме. Имаше голямо разнообразие на риби, корали и всякакви морски обитатели. Доста вълнуващо изживяване, както за нас, така и за децата. Имаше опция да си хванеш рибка с въдица и после

да си я изпечеш на скара в лодката.

Гледайки към Ко Ронг, си мислехме, че това е място, на което можеш да останеш завинаги. Вечерта посрещнахме Кхмерската Нова година. Всички гости, заедно с персонала, се забавлявахме на плажа на фона на местна музика, игри и танци. С пълна сила влязохме в годината на прасето.

На следващия ден ни очакваше ново приключение – да стигнем до известния Long Beach със скутерче. Наехме го от хотела. Макар и да ни предупредиха, че пътят не е много добър, определено нямаше нищо общо с това, което си представяхме. Никога и никъде не бяхме минавали по такъв “път”. Дори не бяхме виждали. Нещо като по-широка пътека през джунглата, осеяна с ровове, дупки, камъни, дори скали. Да минем по него, с моторче, на което бяхме четирима (от които две деца), си беше живо предизвикателство. За момент се почувствахме като местни жители. Е, това екстремно пътуване, определено си заслужаваше.

Пътят към Long Beach

Стигайки до Long Beach, пред нас се откри повече от невероятна гледка. Беше изумително. Безкраен плаж с бял пясък, изумрудена вода в различни нюанси на синьо и зелено, палми, както и други широколистни и иглолистни видове. По-назад се виждаше леко възвишение, осеяно със зеленина, което допълваше нереалния пейзаж. Очите ни попиваха всеки детайл. Останахме няколко часа там, любувайки се на цялата тази красота, лежейки на топлия мек пясък. Не ни се тръгваше, но трябваше да се приберем преди залез слънце. По тъмно нямаше как да се ориентираме по черния път.

Така преминаха и оставащите дни.

Слънце, плаж, море, коктейли.

Останахме много доволни от престоя в Long Set Beach Resort, като го препоръчваме с две ръце. Плажът, както и всички останали съоръжения, са поддържани и чисти. Перфектното място за семейна почивка.

Long Set Beach Resort

За съжаление, времето на Ко Ронг не ни стигна, за да посетим Lonely Beach, който според много хора е най-красивият на острова, но е доста отдалечен и пътуването до там не е малко. Останаха в списъка ни за по-нататък.

Дойде време да се качим на моторната лодка в посока – Сиханоуквил. Трудно ни беше да се разделим с това райско място, но нямаше как. Знаехме, че някой ден, отново ще бъдем там! А сега – обратно към Пном Пен.

Вижте още:

Камбоджа предефинира лукса

Пет хиляди души посрещат изгрева на Ангкор Ват

Истории от паспорта

Свързано

От София до Истанбул… и обратно - част I
Акценти20.07.2019

Най-голямото летище в света те пренася в паралелна вселена... за което нямаш нищо против.

Кристин Кръстева Кристин Кръстева
5 плажа в Черна гора, които ви очакват това лято
Път13.06.2019

Защо да ходите до Ибиса, когато има луксозни дестинации и музикални фестивали със световни изпълнители тук, на Балканите?

Николай Шабарков Николай Шабарков
Страната на мореплавателите, виното и добрата музика
Акценти29.05.2019

Говорим за Португалия, разбира се – в комплект с изумителни гледки, това е държава, която не трябва да пропускате

Виктор Големинов Виктор Големинов
BMW с шеговит поздрав към оттеглилия се CEO на Mercedes (ВИДЕО)
Въздух, суша & море27.05.2019

„Най-накрая свободен“, казват те в рекламно видео и благодарят на Дитер Цетше за приноса му към автомобилната индустрия

Етичният лукс – от оксиморон до примамлива реалност
Път10.05.2019

Устойчивият туризъм от екзотична пазарна ниша бавно, но сигурно се превръща в обща цел на туроператори и клиенти

11 събития през май, които не искате да пропуснете
От редакторите03.05.2019

Концерти, емоции, хубаво време…  От списание PREMIUM Lifestyle имаме няколко предложения!

Как да планирате перфектния винен уикенд
Гурме18.04.2019

Това е чудесен начин да си починете и да научите няколко интересни неща от първа ръка

Биляна Константинова Биляна Константинова
В търсене на преживявания в Западна Австралия
Гурме15.04.2019

Kакво общо имат кенгуруто, виното, гурме храната и китовете

Мартина Захариева
5 места на Балканите, които искате да видите
Път15.02.2019

Добре дошли на полуострова, където мистерията, необичайните преживявания и абсолютно зашеметяващите гледки няма да ви разочароват