Думите от подзаглавието са на Ада Масотти, създател и главен дизайнер на един от най- разпознаваемите брандове за висок клас дамско бельо La Perla. Смесицата от красота и съблазън, изящна ръчна изработка и непреходна елегантност превръщат моделите на марката в предпочитан избор за милиони жени по света вече повече от половин век. Италианското майсторство и фините тъкани налагат La Perla като производител на изискано кутюрно бельо почти от самото създаване на бранда.
Историята започва в Болоня, където през 1954 г. Ада Масотти, опитен майстор на корсети, наричана с прякора „златната ножица“, умело успява да крои изключително нежните копринени и дантелени материи директно върху тялото на своите клиентки с несравнима прецизност. Тя била факир на кройките, които са прилягали безупречно на тялото. Ада решава да вземе назаем 6000 долара от семеен приятел, за да стартира бизнеса си и да отвори свое
ателие за бельо, което впоследствие се превъща във фабрика и бизнес за милиони.
Започва да гради своята собствена марка, като залага на луксозни тъкани с мисъл за стил и комфорт и безкомпромисно отношение към качеството на изработката. Майсторското изпълнение е видимо във всеки шев и всяка линия на моделите, а нуждите и желанията на жените са поставени на първо място. Всичко това превръща малкия италиански бутик в международно обичана марка. Името La Perla е пресъздадено и в изключителния начин, по който брандът предоставя продуктите си на клиентите - внимателно ги опакова в червени кадифени кутии, подобни на тези за най-красивите и елегантни бижута.
На по-късен етап синът на Ада Масотти – Алберто, напуска медицинското училище, за да се включи в бизнеса на майка си и става маркетинг директор на La Perla. По същото време марката за първи път навлиза в производството и на бански костюми, а през 1972 г. Ада прави снаха си Олга главен дизайнер на компанията. През 1988 г. създателката на легендарния бранд казва пред списание People: „Одобрявам всичко, което прави снаха ми, защото тя прави
всичко много добре“. През същата година La Perla се оценява като „феномен с годишен оборот от 200 млн. долара“.
„Винаги трябва да се движим по онази тънка линия, която разграничава чувственото и стилното от вулгарното“, обяснява Алберто Масотти за философията на бранда.
Началото на 90-те години са един от най-значимите периоди в развитието на компанията. По това време Мадона си сътрудничи с Жан Пол Готие, който създава емблематичния сутиен с конусовидна форма специално за нея. Алберто Масотти обяснява пред списание People, че
„бельото вече не е табу, отчасти благодарение на мадона,
но и на цялото ново постфеминистко настроение“. Легендарният конусовиден сутиен е един от 27-те артикула, които Готие създава за La Perla. Според екипа сътрудничеството с него е било един от ключовите моменти в историята на компанията. Оттогава до днес сутиените с конуси са носени от звезди като Дуа Липа, Кая Гербер и Аризона Мюз.
През 2007 г. компанията е продадена на калифорнийския фонд JH Partners, а през 2013 г. La Perla отново преминава от едни ръце в други, като е закупена от Силвио Скалия, който твърди, че я е придобил на търг за 90 млн. долара и е победил сериозни кандидати като италианската модна група Calzedonia.
След назначаването на неговата съпруга Джулия Хаарт за творчески директор на La Perla през 2016 г. в съобщението си за пресата марката заявява, че „новият творчески директор ще ръководи развитието на La Perla в посока на конфекцията“.
С други думи, към по-удобен за носене и по-комерсиален асортимент облекло. Джулия Хаарт не се страхува да поема рискове. „Жените могат да бъдат твърди и неизменни като скали. Исках да предизвикам контраст между твърдостта и нежността, което за мен е същността на женствеността“, казва самата тя пред списание Vogue. В същото време Хаарт използва опита в областта на бельото от славното минало на марката, съчетавайки го със съвременните технологии.
За модното си ревю Есен/Зима 2017 г. Хаарт конструира подиум в имението La Perla, на което дефилират Наоми Кембъл, Изабели Фонтана, Наташа Поли и Кендъл Дженър, която е и посланик на марката. Тя закрива шоуто в разкошна прозрачна рокля с много инкрустирани камъни в цвят слонова кост. На червения килим на Met Gala през 2017-а Хаарт отново създава истински фурор със скандално разголената рокля, изработена от 85 000 кристала, прикрепени към една нишка, и носена от Кендъл Дженър.
Запазването на занаятчийските умения и традиции вече близо 70 години в съчетание с преосмисляне на стиловете със съвременен поглед е ключът към непреходния стил на La Perla. Осезаемо внушение на изисканост, което остава истински вечно във всеки смисъл на думата.
Когато за първи път попаднах в централата на La Perla в Милано, беше 2011 г. Тогава дори и не предполагах, че ще работя там в продължение на цели 3 години. Незаменимо е усещането да се докоснеш до това внушително творчество. За мен всичко, което марката прави, е произведение на изкуството – особено лимитираните колекции. Била съм и свидетел на творческия процес в самата фабрика в Болоня, където целият екип се събираше, за да създаде нещо забележително, необичайно специално за две имена в шоу бизнеса – Дженифър Лопес и Бийонсе. Моята задача беше да представя заедно с останалите модели новите творения на мини ревю в самата фабрика, където беше направен и подиум. 3-те години, през които работих за La Perla, бяха времена на много глад и труд, които определено си заслужаваха удоволствието да нося почти всеки ден бельото на марката. И до ден днешен не спира да ме удивява начинът, по който всяко творение приляга по тялото ми сякаш е създадено точно за мен. Възхитителни кройки, разнообразен и красив дизайн и не на последно място незаменим комфорт. С много емоции си припомням тези незабравими моменти и съм благодарна на целия екип, който неизменно вярваше в мен, за шанса да бъда част от тази магия.