Пари07.03.2014

Бихте ли платили 70% повече за Chanel?

Цените на луксозните стоки изглеждат все по-високи не само поради глобалната криза и поскъпването на цялостния стил на живот, но защото в действителност също растат.

Бихте ли платили 70% повече за Chanel?
Тази тенденция проследява The Wall Street Journal в материал по темата. Според проучването, цената на емблематичната ватирана чанта Chanel се е покачила средно със 70% в последните 5 години, докато класическата чанта Speedy на Louis Vuitton е с 32% по-скъпа в Щатите, отколкото през 2009 година.

Тенденцията се обяснява от няколко теории, които обобщават генералната картина на пазара на луксозни стоки, включително часовникарския и бижутерския сектор.

Една от тях отчита поскъпването като опит за оразличаване на премиум брандовете от набиращите все по-голяма популярност конкуренти от средния клас.
„Колкото повече брандове от типа на Tory Burch и Michael Kors се появяват на пазара, толкова по-скъпи ще стават продуктите на компании като Chanel и Louis Vuitton“, обяснява за WSJ изпълнителният директор на Luxury Institute, Милтън Педраца.

Друга теория твърди, че поскъпването е неизбежно поради покачващите се цени на материалите, необходими за производство на луксозни стоки – с други думи – това е цената на високото качество.

„Ние не се различаваме от другите луксозни марки, които като нас обновяват цените си спрямо моделите, производствените разходи, материалите и курса на валутите“, обясняват от пресофиса на Chanel.

От друга страна, икономистите отчитат покачването на цените на луксозните стоки като стратегия за увеличаване на интереса към тях – обяснение, базирано на теорията на Веблен за потреблението – а именно, че поскъпването би довело до повече продажби, отколкото до загуба на клиенти (което се потвърждава и от листа на чакащи с години възможност да закупят чанта Birkin).

Независимо в коя теория се крие причината, статистиката сочи, че тази стратегия не работи вече толкова успешно за всички представители на луксозния бизнес – компании като Gucci, Mulberry и модните раздели на LVMH отчитат спад в продажбите в последната година. И въпреки това, нищо няма да спре почитателките на Chanel да се купуват с любимите чанти, дори на все по-висока цена, което се потвърждава от липсата на спад в продажбите на луксозния френски бранд.

По материали от: http://www.vogue.co.uk/





Свързано

Какво става, когато магазините масово затворят
Пари24.04.2019
Какво става, когато магазините масово затворят

И една положителна тенденция за България

Биляна Константинова Биляна Константинова
6 нужди и 2 страха — истинските двигатели на бизнеса
От редакторите22.04.2019
6 нужди и 2 страха — истинските двигатели на бизнеса

В един квартал има два големи хранителни магазина, но единият е три пъти по-посещаван от другия. Ето защо

Кристин Кръстева Кристин Кръстева
Имот в чужбина... но къде?
Пари01.04.2019
Имот в чужбина... но къде?

Вижте кои са най-подходящите дестинации за покупка на имот и защо 

Биляна Константинова Биляна Константинова
Уникални мотори на Moto Expo 2019
Въздух, суша & море28.03.2019
Уникални мотори на Moto Expo 2019

Над 20 световни марки мотоциклети, АТV, скутери, екипировка и аксесоари

Теодора Георгиева Теодора Георгиева
Тя е следващата… бизнес дама
Пари12.02.2019
Тя е следващата… бизнес дама

Новата кампания на Visa подкрепя жените предприемачи

Няколко стъпки как да бъдете по-успешни на работа
Акценти30.01.2019
Няколко стъпки как да бъдете по-успешни на работа

Време е за творчество

Биляна Константинова Биляна Константинова
За да оцелеят, Apple и Tesla трябва да се слеят
Пари30.01.2019
За да оцелеят, Apple и Tesla трябва да се слеят

Тим Кук и Илън Мъск може да се окажат силен екип и да си бъдат взаимно полезни, твърдят анализатори

Биляна Константинова Биляна Константинова
Кой европейски град е най-здравословният в света?
Животът15.01.2019
Кой европейски град е най-здравословният в света?

Посещаването му може да бъде истински релаксиращо, зареждащо и освежаващо изживяване

Биляна Константинова Биляна Константинова
Ето първата стъпка към развиване на пълния ви потенциал
Пари28.12.2018
Ето първата стъпка към развиване на пълния ви потенциал

Visa подава ръка на българските предприемачи и им помага в развитието към успеха

Йоана Иванова Йоана Иванова