Пари04.01.2017

6 маркетинг урока от… Дядо Коледа

Как се прави успешен бизнес, който да се задържи дълго на пазара.

Биляна Константинова Биляна Константинова
6 маркетинг урока от… Дядо Коледа

Оцелял е през войни и икономически кризи, неверие, дори нападките на някои религиозни групи и всевъзможни опити образът му да бъде очернен. Въпреки това се връща всяка година по-желан от всякога. Най-успешният и печеливш маркетингов образ, създаван някога – Дядо Коледа.

Вярвате или не, той има на какво да научи всеки бранд, който иска да остане за дълго на пазара.

Урок №1: Дядо Коледа е човек, на когото може да имаш безрезервно доверие. Нещо повече – той никога няма да те разочарова.

Така ли е с вашия бизнес? Разочаровате ли клиентите си? Също като децата в коледната сутрин имат огромни очаквания и ваше задължение е да отговорите на тях. В противен случай ще ги изгубите. Интересът от мнението на потребителите, техните нужди и очаквания е здравословен навик за всеки амбициозен бизнесмен. Това създава доверие, а хората купуват марки, на които вярват.

Урок №2: Дядо Коледа винаги ни изненадва и ни доставя удоволствие. Емоциите, които носи, ни владеят със седмици, а понякога и с месеци.

Можете ли да кажете същото за своя бранд? Вашият бизнес създава ли положителни емоции? Изненадва ли приятно клиентите ви? Ако не е така, проучете добре какво прави конкуренцията и направете нещо ново и различно, което никой преди вас не е правил. Хората обичат да бъдат изненадвани. Вашата задача е да оставите трайно положително впечатление.

Урок №3: Дядо Коледа ни насърчава да пишем. Чрез писмата ни той иска да научи само едно, а именно какво да ни донесе. За вас като бизнесмени ще бъде доста по-лесно на пазара, ако знаете какво точно желаят клиентите ви. Насърчавайте ги да споделят – чрез проучвания, анкети, обаждания по телефона за оценка качеството на предлаганите стоки или услуги, кутии за предложения в търговската мрежа…

Урок №4: Дядо Коледа награждава доброто поведение.

Бизнесът може да прави същото, като „награждава“ лоялните си клиенти с отстъпки, специални оферти и всякакъв друг тип поощрения. Персонализираният подход винаги се отплаща, защото показва на клиентите ви, че са важни за вас и ги окуражава да ви бъдат верни.

Урок №5: Дядо Коледа има елфи и осем елена. Той не би могъл да се справи с вълшебните си задачи без своите верни помощници.

Искате ли да успеете, имате нужда от силен екип. Ценете хората си и се грижете за тях, защото без тях сте нищо. Никой не е построил империя сам, дори и Добрият старец.

Урок №6: Няма друг като Дядо Коледа. Всички го познават – бяла брада, червен костюм от кадифе, черни ботуши. Има си и специална фраза: „Хо-хо-хо“. Всичко това го отличава от Великденския заек, Феята на зъбките и т.н.

Погледнете бизнеса си и помислете какво можете да направите, за да бъде той различен, запомнящ се и следователно търсен. Лого, отличителни униформи, слоган… Открийте своята уникалност и я издигнете в култ.






Свързано

Новият "кредитен портал" на банка ДСК
Акценти18.10.2019
Новият "кредитен портал" на банка ДСК

Вече можете бързо и удобно да проследявате статуса и параметрите на офертата или искането си за кредит.

Превод на пари по всяко време чрез приложението DSK mToken
Акценти27.09.2019
Превод на пари по всяко време чрез приложението DSK mToken

Сигурни преводи и подпис на онлайн документи без нужда от интернет.

Теодора Георгиева Теодора Георгиева
Иконата на Дубай, обвита в злато
Дизайн и култура19.09.2019
Иконата на Дубай, обвита в злато

Burj Al Arab Jumeirah е изграден от най-редките материали в света и струва 1 млрд. долара

Биляна Константинова Биляна Константинова
Как да научите децата на отношение към парите
Деца09.08.2019
Как да научите децата на отношение към парите

Това е един от постаментите в живота- не оставяйте тази задача на случайни хора!

Биляна Константинова Биляна Константинова
На Вашите услуги: Mastercard Affluent Concierge от Банка ДСК
Пари25.06.2019
На Вашите услуги: Mastercard Affluent Concierge от Банка ДСК
Ще се увеличи ли цената на Bitcoin-а след 18-и юни?
Акценти11.06.2019
Ще се увеличи ли цената на Bitcoin-а след 18-и юни?

Facebook навлиза на пазара на криптовалутите и това може да промени всичко. Или нищо.

Кристин Кръстева Кристин Кръстева
Какво става, когато магазините масово затворят
Пари24.04.2019
Какво става, когато магазините масово затворят

И една положителна тенденция за България

Биляна Константинова Биляна Константинова
6 нужди и 2 страха — истинските двигатели на бизнеса
От редакторите22.04.2019
6 нужди и 2 страха — истинските двигатели на бизнеса

В един квартал има два големи хранителни магазина, но единият е три пъти по-посещаван от другия. Ето защо

Кристин Кръстева Кристин Кръстева
Имот в чужбина... но къде?
Пари01.04.2019
Имот в чужбина... но къде?

Вижте кои са най-подходящите дестинации за покупка на имот и защо 

Биляна Константинова Биляна Константинова