Пари24.04.2019

Какво става, когато магазините масово затворят

И една положителна тенденция за България

Биляна Константинова Биляна Константинова
+1 снимкиКакво става, когато магазините масово затворят

От началото на 2019 г. в САЩ са затворили врати повече магазини, отколкото през цялата 2018 г. На подобни тенденции ставаме свидетели и на Стария континент.

„И какво от това“, пише в анализ New York Times. Да, на пръв поглед изглежда, че по-малкото магазини означава по-малко продадени стоки, но това не отразява в никакъв случай състоянието на индустрията. Истината е, че

продажбите на дребно растат на фона на затварящите магазини.   

Обяснението е просто – магазините на дребно днес имат друго предназначение. Преди да дойде онлайн пазаруването, ако искахте да притежавате нещо, отивахте в магазина. Сега обаче потребителите могат да купят почти всичко през интернет – от всяка точка на света и по всяко време – и това превръща броя на магазините в остаряла метрика за оценка на пазарния дял.

Още пазари: 6 нужди и 2 страха - истинските двигатели на бизнеса

За да оцелеят, Apple и Tesla трябва да се слеят

Бъдещето на магазините зависи от това за какво ги използвате. Освен да съхраняват и продават стоки, те могат да стимулират онлайн продажбите, да се ползват като складове или дистрибуторски центрове за продукти, поръчани онлайн, за да се осигури по-бърза доставка. Те са и

своеобразен билборд, който напомня, че марката съществува.

Статистиката показва, че много брандове отчитат по-високи онлайн продажби именно в райони, където имат физически магазин.

магазин, пазаруване, шопинг, онлайн, марка

И не на последно място, те могат да функционират в по-голяма степен като шоуруми, където клиентите могат да видят и тестват продуктите.

А къде сме ние?
Обикновено сме свикнали да поставяме „малка България“ в периферията на световните икономически процеси и да очакваме те да достигнат до нас след няколко години. Не и този път. През последните шест години електронната търговия в нашата страна расте с между 25 и 33% годишно и по данни на Ecommerce Foundation се очаква да продължи да нараства устойчиво. Българинът харчи средно по 400 евро на година за покупки онлайн.

Нещо повече, темпото на развитие на онлайн търговията у нас е

по-бързо от този в Западна Европа.

Анализаторите са категорични, че онлайн и офлайн пазарът на дребно вече не могат да бъдат разделяни, нито пък може да се каже къде започва единият и къде завършва другият. Факт е обаче, че и двата канала са зависими един от друг, за да се създаде общ ръст на продажбите. Това налага стратегическо планиране и т.нар. omni-channel подход, който означава търговецът да бъде на разположение на клиента по всяко време и навсякъде, където е удобно за него.

Още от автора: 5 джаджи за следващото ви пътуване

 






Свързано

Тя е следващата… бизнес дама
Пари12.02.2019
Тя е следващата… бизнес дама

Новата кампания на Visa подкрепя жените предприемачи

Йоана Иванова Йоана Иванова
Няколко стъпки как да бъдете по-успешни на работа
Акценти30.01.2019
Няколко стъпки как да бъдете по-успешни на работа

Време е за творчество

Биляна Константинова Биляна Константинова
За да оцелеят, Apple и Tesla трябва да се слеят
Пари30.01.2019
За да оцелеят, Apple и Tesla трябва да се слеят

Тим Кук и Илън Мъск може да се окажат силен екип и да си бъдат взаимно полезни, твърдят анализатори

Биляна Константинова Биляна Константинова
Кой европейски град е най-здравословният в света?
Животът15.01.2019
Кой европейски град е най-здравословният в света?

Посещаването му може да бъде истински релаксиращо, зареждащо и освежаващо изживяване

Биляна Константинова Биляна Константинова
Ето първата стъпка към развиване на пълния ви потенциал
Пари28.12.2018
Ето първата стъпка към развиване на пълния ви потенциал

Visa подава ръка на българските предприемачи и им помага в развитието към успеха

Банка ДСК организира благотворителен коледен обяд в подкрепа на недоносените деца
Деца20.12.2018
Банка ДСК организира благотворителен коледен обяд в подкрепа на недоносените деца

Събраната сума подкрепи борбата за оцеляване и нормално развитие на преждевременно родените бебета в България

Никола Неделчев Никола Неделчев
Коледни размисли
От броя21.12.2018
Коледни размисли

На финансовата трапеза да заблестят истински стойностни неща... Но какво всъщност е стойността и кой я създава?

Виктор Папазов
ДСК с най-ценните отличия от Effie България
Пари07.12.2018
ДСК с най-ценните отличия от Effie България

Банката спечели златна и сребърна награда и бе определена и за най-добър рекламодател и най-добра търговска марка на 2018 г.

Йоана Иванова Йоана Иванова
Пътувай, печели и пести
Пари20.11.2018
Пътувай, печели и пести

За всички, които не обичат да се задържат на едно място и с нетърпение очакват времето до следващото си пътуване

Йоана Иванова Йоана Иванова