Пари12.06.2018

Живот точно по мярка

От книги до технологии - персонализираните решения са новото 20 в света на услугите

Биляна Константинова Биляна Константинова
+2 снимкиЖивот точно по мярка

Помните ли специалната програма на Levi Strauss & Co., която даваше възможност на всеки клиент да избере стил, материя и цвят от каталога на компанията, след което да му бъдат взети мерки и да получи дънки по свой вкус и според собствените му изисквания? Нямаше недоволни. Тя стартира през далечната вече 1995 г. и приключи през 2004 г., когато Levi Strauss & Co. изнесе производството извън САЩ.

12 години след края й, през 2016 г. 75% от компаниите в света заявяват като своя основна цел

подобряването на потребителското изживяване.

Това означава целенасочени усилия и нововъведения, така че клиентите да получат точно това, което искат и от което имат нужда, бързо и лесно. При това не всички заедно като единица, обединена от някакви общи критерии, а всеки поотделно, съобразно собствените си потребности и желания.

В последните години персонализацията се оказа най-добрата инвестиция и задължително условие за развитие на всяка по-малка или по-голяма компания с дългосрочни амбиции на пазара. Това е

нещото, за което всеки е готов да плати.

Бизнесът все по-смело я интегрира в своите практики, защото това означава винаги доволни клиенти. Много първоначално дребни предприемачески инициативи изникват и се позиционират стабилно на пазара имено защото съществуването им се базира на индивидуалния подход към всеки клиент.

Точно така например преди десетина години се появява компанията U Star Novels, чиито приходи към днешна дата възлизат на стотици хиляди долари годишно. Тя предлага персонализирани романи, в които прототипи на главните герои са посочени от клиентите хора, на които те искат да направят наистина уникален подарък.  

В най-простия вариант персонализацията се изразява в това да дадеш на клиента възможността сам да конфигурира онова, което иска да получи. Вече го виждаме всеки ден и във все повече аспекти на живота ни – от устройствата, които можем да настроим съобразно собствените си нужди, през това сами да „приготвим“ пица или салата с предложените на витрината/в менюто продукти, до индивидуалните бизнес решения, които успешно изместват предварително разработените оферти и пакети.

Бързо, удобно и лично е новата мантра, чийто ритъм компаниите с дългосрочни амбиции на пазара са задължени да следват. В противен случай

рискуват да се поставят в ситуация „или-или“:

или се приспособяваш към тенденцията за по-персонализирани услуги, или си изхвърлен от пазара. Факт, приложим към всяка тенденция.

Sephora е сред компаниите, които вече са избрали по-успешното „или“. Преди да поръчате продукт от техния онлайн магазин, можете да го „пробвате“ с помощта на опцията Visual Artist.

С добавената реалност можете да проверите как ще ви стои конкретен цвят червило, сенки, руж и дори изкуствени мигли. Когато намерите подходящия продукт, просто поръчвате с няколко клика и готово… без дори да сте стъпвали в магазина. Бързо, удобно и лично!

Ключовата дума зад всичко това е време.

Съвременният ритъм на живот ни кара да сме пестеливи и внимателни по отношение на всичко, което би отнело от него. Това означава, че не можем и не желаем да си позволим експерименти с решения, които не работят за нас.

Персонализирането има една основна цел – да направи живота ни по-лесен и удобен, като ни предлага стоки и услуги, създадени за нас. В идеалния случай това е ситуация, от която всички страни печелят.






Свързано

Пари и радост – тази Коледа с Visa
Пари26.11.2018
Пари и радост – тази Коледа с Visa

Компанията дава възможност да направим празниците специални

Йоана Иванова Йоана Иванова
Уеб платформата на Банка ДСК с награда от "Сайт на годината"
Пари17.10.2018
Уеб платформата на Банка ДСК с награда от "Сайт на годината"

Банката спечели второ място в категорията „Фирмен сайт“

Часът и мястото на службата са неизвестни
Акценти27.09.2018
Часът и мястото на службата са неизвестни

Комуникационният специалист Любомир Аламанов за офиса на гръцките плажове

Андреа Пунчева Андреа Пунчева
Какво ни е страх да си кажем за българската бизнес среда
От редакторите26.09.2018
Какво ни е страх да си кажем за българската бизнес среда

Всички прилики с действителни лица и събития са реални. За съжаление.

Андреа Пунчева Андреа Пунчева
Всички премиум оферти от Visa са тук
Пари17.09.2018
Всички премиум оферти от Visa са тук

Специална платформа събира ексклузивните предложения на едно място

Да растеш с уважение към парите
Деца29.08.2018
Да растеш с уважение към парите

Дебитните карти за деца и младежи от Банка ДСК създават финансова култура и у най-малките

Теодора Георгиева Теодора Георгиева
По-добре късно лято
Пари10.08.2018
По-добре късно лято

Пътувайте и печелете с кредитна карта от Банка ДСК и Wizz Air

Теодора Георгиева Теодора Георгиева
Личното отношение - първа стъпка към доверието
Пари18.07.2018
Личното отношение - първа стъпка към доверието

Няколко важни размисли за управлението на финансите ни

Теодора Георгиева Теодора Георгиева
Новата кредитна карта на Банка ДСК и Wizz Air
Пари22.06.2018
Новата кредитна карта на Банка ДСК и Wizz Air

С нея не само пътувате с отстъпка от самолетните билети, но и може да се възползвате от допълнителни услуги.

Антония Стоилова Антония Стоилова