От броя31.10.2014

Panerai – развитие, основано на традиции

В специално интервю на Виктор Папазов за PREMIUM Lifestyle главният изпълнителен директор на Officine Panerai, г-н Анджело Бонати, споделя факти за развитието на марката, характеристиките на часовниците и страстта на бранда към яхтите и морето през годините и до днес.

+4 снимкиPanerai – развитие, основано на традиции
Компанията Panerai е на повече от 150 години. Разкажете ни някоя любопитна и малко известна история около бранда.
Когато купихме Panerai през 1997 г., това не беше бранд. Беше просто един часовник – Luminor Marina, произведен според изискванията на морския флот на Италия. Този часовник е работил добре и е изпълнявал предназначението си, особено във военните години 1936-1960. След това е бил сякаш „приспан“. Компанията беше военна работилница, произвеждаща изделия специфично за флота. Никога не е била представяна на пазара за луксозни часовници преди. Внасяли са части от Швейцария, имали са добрите традиции, но моделите никога не са били предназначени за публиката.
Нещата всъщност вземат обрат, когато един от часовниците Panerai попада на бюрото на г-н Йохан Рупърт, собственик на Richemont Group. Рупърт се влюбва в Panerai – различен за времето си като дизайн, размер и пропорции. Тогава решава да го развие като бранд. Купи компанията и ме покани да бъда част от това приключение. След това я позиционирахме на сцената на висшето часовникарство. Стремяхме се да запазим историята на компанията в основата на бранда, наследството на моделите и стила и уникалността на часовниците от самото начало. И ето ни тук и сега с това, което сме постигнали за марката в последните 18 години.

Как смятате да развивате Panerai през следващите години?
Имаме големи очаквания. През изминалите години смятам, че успяхме да утвърдим Panerai като силен и непреходен бранд. Ще продължим в тази насока. Независимо от новостите в електрониката, ние смятаме да се придържаме към традицията. Иначе клиентите ни ще се объркат. Часовникът трябва да предизвиква емоция, страст. Смятаме да се придържаме към философията, която сме следвали досега.

Досега Panerai винаги се свързва с морето и яхтите. Ще го асоциирате ли и с други спортове?
Нашата комуникационна стратегия се основава на три оси, всяка от които черпи вдъхновение от историята на бранда. Първата е историята – Флоренция и регионът. Втората е морето и нуждата от връзка с него, защото Panerai винаги е бил свързан с морето. Третата е дизайнът – часовниците с тази марка винаги са много модерни и с изчистени линии. Независимо, че часовникът Panerai е създаден през 1936 г., той изглежда все едно е сътворен вчера.

Това ли е причината да купите и реставрирате яхтата Eilean?
Eilean, разбира се, е свързана тясно с Panerai, независимо че има своя собствена история. Открих я преди време на Карибите, където беше пред разпад и в много лошо състояние. Реших да я купя и я транспортирах до Италия. Отне ни 4 години, за да я реставрираме. Сега е една прекрасна, забележителна винтидж яхта. Ако сте обърнали внимание, тя е реставрирана с много любов и внимание и към най-малкия детайл. Това са ценностите и страстта, които следваме и в Panerai.

А ако трябва да изберете място за почивка – кое би било?
Погледнете морето и яхтите. Това е моето място за почивка. Влюбен съм в необятната шир и лодките с бели платна.

Коя е любимата Ви дестинация?
Пътувам по целия свят и всяко място има своето очарование – Ню Йорк, Лондон, Москва, Шанхай, Хонг Конг, Пекин. Нямам любима дестинация. За работа харесвам модерните градове – особено Сингапур. Толкова е чист и подреден, че съм влюбен в него. Ако ме питате къде бих живял, предпочитам Лондон, защото там има особена концентрация на култура и стил. Това е град за джентълмени. Там можеш да откриеш новите тенденции. Лондон определено ме вдъхновява.

На изложението за часовници в Базел някой каза, че навлиза нов конкурент на пазара – електронните часовници. Вие ще влезете ли в тази ниша? Ще използвате ли новите технологии в часовниците Panerai?
Пазарът е голям. Има място за всеки. Panerai удържа на изкушението да използва електронни компоненти и кварцови механизми, като се придържа към миналото. Ние сме традиционалисти. Който иска електроннен часовник, го има на телефона си. В електронните часовници няма емоция. Panerai дава емоция и страст – това е заложено във философията ни.

Как бихте характеризирали днес часовника Panerai с три думи?
Автентичен, уникален, опростен.





Свързано

Удоволствие из Ориента
Въздух, суша & море17.12.2018
Удоволствие из Ориента

Връщаме се назад във времето, но сме повече от всякога в настоящия момент

Мартина Захариева
Новата мода: научна фантастика или бизнес?
Мода14.01.2019
Новата мода: научна фантастика или бизнес?

Технологиите и изкуственият интелект променят начина, по който се обличаме

Емил Христов Емил Христов
Гастрономическото съкровище на България
Гурме30.12.2018
Гастрономическото съкровище на България

На лов за сирена из Черни Вит и уикенд с аромат на лавандулов чай

Цветана Кулинска
Другата България
От броя28.12.2018
Другата България

Защото България не е само София. И слава Богу!   

Петър Пунчев
В точното време на точното място
Животът02.01.2019
В точното време на точното място

7 уникални случая, чиято годишнина отбелязваме през декември и януари

Спортни чудеса по Коледа
Животът26.12.2018
Спортни чудеса по Коледа

От мача край окопите до запотените мултимилионери

Цветан Баяслиев Цветан Баяслиев
Коледни размисли
От броя21.12.2018
Коледни размисли

На финансовата трапеза да заблестят истински стойностни неща... Но какво всъщност е стойността и кой я създава?

Виктор Папазов
Запознайте се с Н.Пр. Ирит Лилиан, посланик на Израел
От броя12.12.2018
Запознайте се с Н.Пр. Ирит Лилиан, посланик на Израел

В дебютното издание на новата ни рубрика се срещаме с духа на откривателството

Андреа Пунчева Андреа Пунчева
Разговаряй с непознати
От броя10.12.2018
Разговаряй с непознати

Обръщение от редактора на PREMIUM Lifestyle за The YOUnique Issue – декември/януари 2019

Андреа Пунчева Андреа Пунчева