От броя10.09.2023

FT Business of Luxury Summit 2023

Красива приказка в Монако - Част 2

+1 снимкиFT Business of Luxury Summit 2023

Втората част от конференцията започна с панел, посветен на търговците. Той бе открит от Марко де Бенедети – управляващ директор и партньор на Carlyle Europe Partners, и Алесандра Грити – изпълнителен директор и съосновател Tamburi Investment Partners S.p.A. Те разкриха част от проблемите в сектора и споделиха своето мнение как прекъсванията във веригата на доставки и инфлацията стимулират близката и вертикална интеграция в луксозния сектор, както и защо модните групи привличат доставчици в стремежа си към подобрени маржове и по-голяма ефективност. Отвъд тази тенденция, която ще продължи през 2023 г., по-широката тема за консолидация в индустрията продължава да набира скорост, привличайки както азиатски, така и европейски инвеститори. Заключението е, че Европа ще насочи своите инвестиции и развитие на нови пазари към Индия и Африка и ще се стреми да бъде все по-независима от Китай. Бенедети сподели с аудиторията, че в луксозния сектор се фокусират върху бранда Moncler и не спират да развиват неговия потенциал. Той смята, че ако имаш успешен продукт или бранд, е изключително важно да го развиеш, да изградиш правилна стратегия и да избереш верния дистрибутор, с когото да работиш. Според Бенедети 90% от техните потребители не са от Европа и затова е важно да можеш добре да проучиш пазара и да разбереш какви са неговите нужди. Дистрибуцията трябва да се промени с прилагането на нови ехнологии и стратегии, с които да стига до по-голям кръг от хора. В същото време веригата за доставки трябва да прилага успешна ESG политика, която ще бъде ключова за развитието на брандовете.

В следващия панел лектор беше Сара Уилърсдорф – Global Head of Luxury, BCG, която представи последните тенденции и прогнози в луксозната индустрия. Според нея в бюти сектора има 9% растеж през 2022 година, което е благоприятна основа за създаването и изграждането на нови марки в тази сфера. Една от оптимистичните прогнози е, че Китай ще се върне с нови потенциални потребители, към които спада младото поколение.

Веднага след Сара на сцената излезе не кой да е, а Марк Пуиг – президент и изпълнителен директор на Puig. След като предсрочно надхвърли 3 милиарда евро продажби за година, собственикът на Carolina Herrera, Paco Rabanne и Dries van Noten сега си поставя за цел да постигне продажби от 4,5 милиарда евро до 2025 г. Марк е трето поколение наследник на глобалния испански семеен моден и парфюмериен бизнес и разказа за растежа на компанията, стратегията и плановете за скорошното придобиване на шведския производител на аромати, кожени изделия и аксесоари Byredo. Извън всичко останало историята на семейство Puig е впечатляваща. Компанията е основана през 1914 г. от дядо му Антонио Пуиг Панас, който е бил фермер от Барселона, а разрастването в световен мащаб се дължи на неговия баща и бивш президент на компанията Мариано Пуиг Панас. Първите големи клиенти на Антонио са англичани, а когато изпраща младия си син Мариано да учи в Лондон, там той се запознава с партньори от луксозния сектор и подписва първия си договор с дистрибутори. През годините баща му успява да изгради трайни бизнес отношения със Съединените щати, Карибите и Франция. Сключва споразумения за сътрудничество, дистрибуция и представителство с Max Factor, Paco Rabanne и Agua Lavanda Puig, а по-късно добавя в портфолиото си Prada и Valentino. На финалa на разговора Пуиг споделя, че целта, която си поставят за 2023 г., е да не изпускат нито едно поколение, като се стремят да привлекат вниманието на най-младите.

В следобедната сесия Лоренцо Бертелли, маркетинг директор и ръководител CSR в Prada, съвсем естествено привлече вниманието на цялата публика. Бертелли говори за това как устойчивостта и културата ще бъдат ключови лостове за бъдещия растеж на Prada Group. Това е една от причините тяхната компания да се насочи в търсенето на нови пазари в Азия и други континенти. Пряк наследник на компания Prada и бивш професионален рали състезател, Лоренцо споделя, че никога не е чувствал натиск от страна на родителите си да продължи семейния бизнес и заедно взели решението той да поеме част от управлението на компанията. Не съжалява, че е избрал този път вместо спортна кариера. Разказа, че спортът го е научил на дисциплина и ако в него всеки ден се е стремял да бъде по-бърз, то сега целта му е да бъде все по-добър и да научава по нещо ново. Вероятно е наследил своя бизнес нюх от баща си Патрицио Бертелли – преуспял бизнесмен, президент на компанията и глава на семейството. И докато Лоренцо надгражда своите лидерски качества и се подготвя някой ден да поведе този моден гигант, в момента баща му се е доверил на Андреа Герра, изпълнителен директор на Prada Group, който не е част от семейството, но е в прекрасни отношения с всички членове. Младият Бертелли призна, че креативността не му е най-силната страна, но пък умее да се доверява на хората, които смята за професионалисти. На въпроса дали е лесно да се работи с двама родители с толкова силни и изявени характери, той отговори, че със сигурност не е нещо, което би препоръчал.

Няма как да не отбележим и следващия приковаващ вниманието панел, в който участие взе синът на най-богатия човек в света Фредерик Арно, CEO на TAG Heuer. Заедно с неговите събеседници дискутираха темата за новото лице на часовниците и как по-младото поколение поема юздите на легендарните часовникарски марки и ги адаптира към отделна група колекционери. Младият Арно твърди, че пазарът на скъпи часовници драстично се е променил през последните 20 години с навлизането на съвременните технологии. Умните хронографи разфокусират вниманието на много от таргет групите им и затова компанията се стреми да подхожда творчески с посланията, които отправят при създаването на следващите дизайни.

С навлизането на социалните мрежи всеки бранд се съобразява малко или много с влиянието, което те имат, особено върху младото поколение. Точно затова повечето рекламни кампании, които TAG Hеuer създават, не са обвързани изцяло със социалните мрежи. Остин Чу, изпълнителен директор и съосновател на Wristcheck, който едва на 26 години влиза в класацията на Forbes „30 под 30“, сподели че 35% от неговите клиенти са под 35 години, което показва растящия интерес на младото поколение към луксозните часовници. За него колекционерството е начин на живот. Тази страст можеш да придобиеш още от ранна възраст, като започнеш да колекционираш различни неща като играчки, значки и други, а с времето играчките стават различни и често доста по-скъпи.

 

към част 3






Свързано