От броя10.09.2023

FT Business of Luxury Summit 2023

Красива приказка в Монако - Част 1

+4 снимкиFT Business of Luxury Summit 2023

Монте Карло – сърцето на Монако, или перлата в короната на Лазурния бряг. Когато се спускаш по малката, тясна и
стръмна улица на влизане в Монако, огряна от последните лъчи на приказния залез, сякаш обагрен с цветовете от палитрата на Сезан, няма как да не спреш с колата на първата възможна отбивка, да затаиш дълбоко дъх, наслаждавайки се на царствения пейзаж, изпълващ сетивата ти, и да си кажеш: „Да, започвам първа глава от моята приказка, днес аз ще съм главният герой в нея“.

Принц Албер, кралица Грейс Кели, яхтеното пристанище на Монако, Формула 1 и лукс... много лукс, това са само част от мислите, които се въртят на забързан каданс, и знаеш, че точно тук е мястото, където може да се почувстваш специален, тук мечтите се сбъдват.

А ако имаш късмет (и много желание), може да си сред делегатите на събитието на годината – конференцията на Financial Times Business of Luxury Summit, която отново е притегателното място, събиращо елита на луксозния бизнес от Европа и света.

Бизнесмени, предприемачи, колекционери, основатели на водещи брандове, кралски особи и успешни представители от всички сфери на бизнеса с нетърпение очакват края на май, за да станат част от емблематичното събитие – някои в ролята на лектори и панелисти, специално поканени да споделят своя успех и опит с елитната публика, а други – дошли да се докоснат до великите умове и да почерпят вдъхновение от тях. Приказката трае три вълшебни дни, в които програмата е забързана, но и запълнена с интересни беседи и бляскави церемонии. Ето как започва всичко.

Напитка за „добре дошли“ в Yacht Club the Monaco

Специално организираният от домакините транспорт спира на червения килим точно пред входа на яхтения клуб на Монако. Докато го извървявам в захлас, чувам някой до мен да прошепва, че това място се посещава само и единствено от членове на клуба. Очевидно аз не спадам в тази категория, но пък това ме кара да се вълнувам още повече. След като получавам баджа си, приемам любезно подадената чаша шампанско Moët и се впускам смело напред в търсене на интересни събеседници.

И тази година приемът беше открит от Джон Ридинг, главен изпълнителен директор на Financial Times, който топло приветства всички гости и официални лица и не скри своята радост, че интересът към организираното от тях събитие не стихва. Дървеният лакиран под на яхтата скърцаше от трепетните стъпки на участниците в конференцията, които бързаха да се запознаят помежду си и да споделят очакванията си за това, което предстоеше. Последните падащи лъчи на слънцето огряваха палубата и лицата на гостите, а те се радваха на отворената гледка към внушителното яхтено пристанище, акостирало в полите на модерния град. Редом до впечатляващите високи луксозни сгради се виждаха и малките му китни квартали. Под вълшебните звуци на цигулката, саксофона и арфата погледът стига и до най-високия хълм, на който величествено се простира дворецът на принца.

След официалната част на събитието Джон Ридинг се оттегли във VIP ресторанта на клуба, където само десетина отбрани гости
бяха допуснати на аудиенция в очакване на принц Албер II. Сред тях бяха имена като Саймън де Пюри, Даян фон Фюрстенберг, Марк Пуиг, Сара Уилърсдорф, Фредерик Арно и други. Гостите не чакаха дълго и когато нощната обвивка прегърна малкия приказен залив на Монако, точен като швейцарски часовник се появи принц Албер II, съпроводен от свитата си. Всички му отдадоха почит, докато той преминаваше през яхтения клуб, приветливо усмихвайки се на участниците в конференцията, докато не се присъедини към Джон Ридинг и официалните гости. Празничният welcome drink продължи още няколко часа за всички, които се наслаждаваха на кралската атмосфера, прекрасната музика и великолепното яхтено пристанище. Имаше достатъчно време за създаване на първи контакти, много селфита и незабравими мигове.

Monte-Carlo Sporting

След кратка изискана френска закуска в хотела домакин на събитието – Monte Carlo Bay Hotel & Resort, дойде време за началото на конференцията. Събитието се проведе в Monte Carlo – Sporting, част от комплекса на хотела на брега на морето, обвит от приказна морска градина от едната страна и великолепен скалист залив от другата. На входа ни посрещат няколко умопомрачителни спортни автомобила. Лъскавият сив Wiesmann привлича вниманието и възхитата на стичащите се участници в конференцията. Високо стълбище с червен килим, бяло мраморно фоайе, великолепен таван с елегантен дизайн и сребърни елементи, дълги френски прозорци с огледални елементи и приказна гледка с директна видимост до целия град на Монако – да, атмосферата буквално те замайва.

Първа на сцената се качи Анджела Маккай – управляващ директор и глобален издател на FT Live, която заедно с Рула Калаф, редактор на Financial Times, откриха конференцията и поканиха на сцената лекторите на първия панел – Мириям Серано и Питър Мулиер, CEO и творчески директор на Alaïa, които разказаха как марката им не само е оцеляла след смъртта на основателя, но и е
процъфтяла.

Във втория панел „Глобалната икономическа перспектива“ се включиха Стефано Касели – декан в SDA Bocconi School of Management, и Хелене Рей – професор по икономика в London Business School. Водещите икономисти обсъждаха кои са ключовите тенденции и техните наблюдения за състоянието на китайската икономика, инфлацията, лихвените проценти и веригите за доставки, както и какви ще са последиците за луксозната индустрия. Последва интересен панел, в който се включиха Мари-Клер Давю, директор „Устойчивост и институционални въпроси“ на Kering, Алис Делахънт, основател и изпълнителен директор на SYKY, и Лука Солка, старши анализатор „Луксозни стоки“ в Bernstein, които разказаха на публиката какво е Web3 и как неговото приемане ще се отрази на луксозния бизнес. Дискутираха също откъде ще дойде следващата вълна от потребители и как
техните ценности и предпочитания ще променят начина, по който луксозните марки правят бизнес.

 

kъм част 2






Свързано