От броя21.05.2021

Предизвикани да успяват

Тенденцията за ръст на безконтактните плащания в България отбелязва близо 200% увеличение

+2 снимкиПредизвикани да успяват

В последните 14 години Полина Тоскова професионално е отдадена на бизнес развитието и продажбите на продукти, свързани с финансови и технологични иновации, като участва в екипите на редица водещи банки у нас. Към myPOS се присъединява през есента на 2016 г. Визията, която има като регионален мениджър на компанията, е подкрепена от знанията ѝ в корпоративните финанси, маркетинга и рекламата.

Последната година постави на изпитание много бизнес планове, но имаше и немалко предприемачи, които в несигурността намериха предизвикателство. Те усетиха, че светът няма да е същият, и влязоха в промяната още по-смели. В този брой ви срещаме с бранд, чиято история започва преди по-малко от пет години в България – в индустрия, доскоро определяна като консервативна. Всъщност точно днес финтех секторът отговаря на динамиката на пазара с иновативни решения. Само преди броени седмици българската компания myPOS, която предоставя достъпни и гъвкави платежни решения за бизнеса
на 30 европейски пазара, добави в портфолиото си и престижната награда за иновация в B2B плащанията от The Fintech Breakthrough Awards. Тазгодишното издание на форума разгледа над 3800 идеи от цял свят. Как се трансформират малкият и средният бизнес у нас, разказва от опита в партньорството с техни представители Полина Тоскова – регионален мениджър на myPOS в България.

Г-жо Тоскова, за втора поредна година myPOS e сред финтех компаниите, които на световно ниво отговарят на потребностите на бизнеса в това предизвикателно време. Какъв е пътят на иновацията в дейността на компанията?
Финтех индустрията се развива с много бързо темпо. Всяка компания, способна да участва в динамиката на сектора, има не просто доверието на своите клиенти и партньори, но се развива с таланта на своя екип. Тук мога да кажа, че в myPOS работят професионалисти, заедно успяваме да отговорим на бързината, с която се променя пазарът не в една, а в 30 страни от Европа. Ние сме млади и енергични хора, обединени от страстта към иновациите и технологиите. В успеха на екипната ни работа е желанието на всички да подкрепим малките и средните бизнеси да растат, да стимулираме търговците да използват новите платежни решения, които ги правят по-гъвкави, по-независими и по-близо до очакванията на техните клиенти за удобство на плащането. С нашите устройства плащанията са не само бързи, но и сигурни, с гарантирана защита за данните на картодържателя. В компанията има позитивна работна среда и тя също предпоставя създаването на продукти, които са наистина friendly в търговското преживяване.
Това означава ли, че креативността има място във финтех сектора?
Абсолютно. Ние сме творчески настроени и във визията за бизнес средата, това ни позволява да видим решения, които помагат на търговците. За да създаваме иновации, променящи потребностите както на картодържателите, така и на търговците, е важно да виждаме приложението на продукта, да го поставяме във възможна употреба още на ниво идея. Нужно е не само да познаваме пазара, помага ни и въображението.
Смятате, че 2020 е година на „трансформация“. Как оценявате промяната при малкия и средния бизнес у нас? Решенията на какви проблеми търсите заедно в пост-Covid криза?
2020-а промени много бизнес модели. Част от собствениците първо изчакваха деня, в който всичко ще е минало и ще се върнем в познатата нормалност, после осъзнаха, че трябва да адаптират поведението си, за да не губят позиции... Предприемчивите убедено ориентираха бизнеса си в онлайн среда, като избраха мобилни плащания, направиха онлайн магазини, организираха доставки. Основно търсеха начини да оптимизират разходите. Това, което ние им предложихме, бяха решения за онлайн плащания със или без електронен магазин, мобилни терминали, които направиха бизнеса им изключително гъвкав. През последната година се увеличи търсенето на терминали за вграждане в автомати за пакетирани стоки и кафе, паркинг системи и дигитални рецепции.

В разработката на нови технологични решения за безконтактни плащания кои са основните въпроси, от които тръгвате в създаването на нов продукт?
Най-важните въпроси са „Какъв проблем решаваме?“ и „Защо търговците ще поискат този продукт?“. В myPOS последните месеци са много интензивни в представянето на нови продукти. Те отговарят на търсенето на малкия и средния бизнес, които искат да предлагат бързо, удобно и сигурно плащане, а също да е безконтактно, защото се увеличава делът на клиентите, ползващи картови разплащания и мобилни портфейли. Търговците, които
използват в бизнеса си myPOS решения, споделят, че са доволни от атрактивните трансакционни такси, от проследяването на всички плащания в реално време и незабавния депозит на средствата, постъпващи през myPOS устройство.


В колко търговски истории у нас myPOS има участие?
В Европа работим с близо 100 000 търговци. В различните страни безконтактните плащания се развиват с различно темпо. У нас всяка следваща година myPOS става все по-разпознаваем бранд. Над 6000 български търговци работят с наши продукти при разплащанията. В различни партньорства по време на събития предоставяме устройства на търговците, а те споделят, че възможността за картови плащания увеличава оборотите им. Преди това, поради невъзможност за дигитално плащане, клиенти, тръгнали към банкомата, за да изтеглят пари, най-често не са се връщали за покупка или са купували не повече от един артикул. Създаването на цялостна екосистема в областта на картовите плащания е мисията, която ние следваме и в нея подкрепяме и
кампании, насърчаващи бизнеса да ползва безконтактни плащания. В едно такова партньорство с Mastercard запознахме участниците в
Quartal Food Park с myPOS.

 

Прочетете тук за успешните истории на компанията с Quartal Food Park и La Maison de Katarzyna.






Свързано

Арх. Весела Мирянова: Обсъдихме идеи за сътрудничество с Ричард Брансън още преди три години
Дизайн и култура15.12.2020
Арх. Весела Мирянова: Обсъдихме идеи за сътрудничество с Ричард Брансън още преди три години

Световноизвестният бизнесмен се е запознал с вариантите за партньорство с Артекс в проектите им Диамант 1, Диамант 2 и Диамант 3

Да споделяме мисли, емоции, красота, храна и вино е винаги обогатяващо
Дизайн и култура01.12.2020
Да споделяме мисли, емоции, красота, храна и вино е винаги обогатяващо

Никой не може да го каже по-добре от един италианец

Анна Мария Попова
При индианците ембера - машината на времето
Акценти09.03.2020
При индианците ембера - машината на времето

От Панамския канал до племето разстоянието е по-малко от час и... повече от осем века.

Магдалена Гигова Магдалена Гигова
Timeout
Акценти10.03.2020
Timeout

Каква е стойността на една секунда? Попитайте шампионите.

Цветан Баяслиев Цветан Баяслиев
Натали - иконата!
Акценти07.03.2020
Натали - иконата!

За сакралната архитектура на тялото, дишането и всичко останало. Защото жената не е пол, а титла.

Новите седем
Акценти02.03.2020
Новите седем

Най-масовият вот в историята на човечеството показва, че легендите не са това, което бяха... или как над 100 милиона души гласуват за Великата китайска стена.

Магдалена Гигова Магдалена Гигова
Виетнам, моя любов!
Акценти24.02.2020
Виетнам, моя любов!

Признавам си, че Азия никога не ме е привличала. Въпрос на вътрешно усещане. Когато обаче една от най-добрите ми приятелки ме покани да се присъединя към малка група, заминаваща за Виетнам, в съзнанието ми изплуваха спомени от детството и аз веднага казах... Да!

Любка Качакова
Кенго Кума и архитектурата на XXI век - част II
Акценти07.01.2020
Кенго Кума и архитектурата на XXI век - част II

Разказ за търсенето на уют, човечност и връзка с природата.

Ирена Комитова
Резиденция "Калина" - уют и безбрежност
Акценти06.01.2020
Резиденция "Калина" - уют и безбрежност

или как се изгражда общност, ценяща спокойствието и общуването с природата.

Ирена Комитова