Дизайн и култура19.12.2023

Южноиталиански страсти

Красота, майсторство и комфорт от Natuzzi

Емилия Колева Емилия Колева
+8 снимкиЮжноиталиански страсти

Дали големите успехи се раждат от големи несгоди? Може би не е задължително, но е факт, че историята познава множество такива примери. Роден през 1940 г. в Южна Италия, Паскуале е второто от седемте деца в семейство Натуци. По онова време се е налагало бързо да пораснеш и да помагаш за прехраната у дома. Затова и не е необичайно, че от най-ранна възраст Паскуале започва да работи – в хранителния магазин на майка си и в дърводелската работилница на баща си. Едва 15-годишен той става чирак в тапицерско ателие. Именно тук се влюбва в онова, което по-късно ще превърне в работата на живота си. Само няколко години по-късно, през 1959 г., Паскуале Натуци отваря свое собствено ателие за производство на дивани и кресла и...

ЗАПОЧВА ДА ПИШЕ ИСТОРИЯ.

Ражда се Natuzzi Italia – компания, която днес, над 60 години по-късно, продължава да усъвършенства изкуството на луксозните мебели. Очаквано пътят до превръщането в най- големия и най-разпознаваем производител на мека мебел в Европа е дълъг и трънлив. През 1973 г. пожар изпепелява цялата фабрика, а Паскуале Натуци остава само с дълговете и големите си мечти. Това обаче не го пречупва, той изгражда ново производство в
Сантерамо ин Коле, близо до Бари, където и до днес е централата на Natuzzi Italia.

„Влагаме най-искрената си страст в това, което правим – в търсене на съвършенство, красота и хармония вътре и извън нас. Всеки ден както първия. Любовта към нашата работа – това ни прави най-великите майстори в света“, казва Паскуале Натуци.

В средата на 70-те години той решава да участва в мебелно изложение в Бари, където осъществява първите контакти с някои клиенти от Близкия изток: Саудитска Арабия, Израел, Йордания. Още през 1976 г. 60% от оборота на компанията идва от тези страни, докато останалата част е от Италия. През 1977 г. Паскуале представя единичен кожен диван за първи път на панаира за мебели в Кьолн. Тук той се свързва с голяма европейска дистрибуторска верига – белгийската Universe du Cuir. Така започва износът към Северна Европа, а Natuzzi се специализира в нишата на кожените дивани.

Големият пробив се случва в Ню Йорк, почти случайно (или не съвсем). През 1982 г. бизнесменът видял в Macy’s кожен диван за продажба на цена от 3000 долара и предложил продуктите си за една трета от сумата. В резултат на безпогрешния му бизнес нюх до края на 80-те американският пазар представлявал 90% от общия приход на марката.

Natuzzi Italia е символ на непреходния италиански стил, класа и вродена елегантност. „Движещата сила на нашата марка е постоянното търсене на хармония чрез форми, материали и цветове“, казва основателят на компанията.

CIRCLE OF HARMONY

Кръгът като форма е израз на идеален баланс, хармония и стремеж към равновесие и съвършенство. Концепцията за приобщаващо пространство, в което различни творци се срещат и взаимодействат, е залегнала дълбоко във философията на Natuzzi. Това е свързващата нишка в колекцията, проектирана от Клаудио Белини, Мауро Липарини, Маурицио Манцони, Паола Навоне, Ника Зупанк, Маркантонио и Фабио Новембре. Вдъхновена от
цветовете и традициите на Средиземноморието, космополитната Паола Навоне създава колекция, отразяваща простотата и детайлите на спокойния пулийски живот и онази хармонична връзка с природата.

ПЪРВИЯТ МОНОБРАНД ШОУРУМ НА NATUZZI ITALIA У НАС

Вълнуващо е, че в София съвсем скоро ще бъде отворен първият самостоятелен шоурум на марката у нас на бул. „Симеоновско шосе“ 14. Тук ще виждаме специфичния поглед върху последните тенденции в мебелния дизайн. Ексклузивният магазин, както и всички други представителства на марката по света, е оформен, следвайки концепцията за „Кръг на хармония“ – кръгът от дизайнери и творци, работещи за Natuzzi Italia. Клиентите ще имат възможност да влязат в света на компанията и да усетят от първо лице нейната философия, ценности, иновативен поглед към дизайна на дома. Способността да формираш различни продукти с ръцете си – майсторските умения да превръщаш идеите в реалност, е неизменна част от историята на компанията. Затова и любовта и уважението към природата са в основата на производството, започвайки от суровините, които се използват и обработват
всеки ден. Всяка стъпка от производствения процес се следи внимателно, за да осигури максимално качество. А продуктите преминават множество тестове за здравина и устойчивост. Синергията между уникалното know-how и най-иновативните и модерни производствени техники отличава творенията на Natuzzi, произлезли не само от вещи ръце, но и от смели идеи и напредничав дух.

ОТЛИЧИЯ

Безспорно всички световни награди за дизайн на марката са символ не само на дизайнерския успех, но и за клиентското изживяване. Избирайки Natuzzi, вие вече притежавате шедьовър!

RED DOT AWARD 2020

Дизайнът на шезлонга Dove, който е част от колекцията Apulian Dandy, от една страна, напомня за италианското си наследство, а от друга, носи усещане за космополитност. Контурите му са вдъхновени от силуета на летящ гълъб, за да изглежда ефирен и динамичен едновременно. Снабден с допълнителна облегалка, шезлонгът е място за отпускане, независимо дали седите, или лежите. Dove излъчва специфична градска пищност и се превръща в привличащ вниманието център на всяко жилищно пространство.

ARCHIPRODUCTS 2023

Тези награди се присъждат на изключителни продукти в областта на архитектурата и дизайна, като имат за цел да отличат иновативни и качествени мебели, които допринасят за напредъка на съвременния дизайн. Изключителна гордост за семейството на Natuzzi навсякъде по света е наградата за дивана Colle. Дизайнът му е вдъхновен от ранни модели на Natuzzi. Пресъздава усещане за мекота и уютни форми, комфорт и естетика. Colle by BIG – Bjarke Ingels Group печели Archiproducts Design Awards – наградата за елегантност на глобалния дизайн за 2023 г.

RED DOT AWARD 2019

Колекцията Ergo, проектирана от Рос Ловъргроув за Natuzzi Italia, спечели престижната награда Red Dot Award 2019 като признание за нейния органичен дизайн, вдъхновен от формите на природата и използването на възобновяеми и рециклируеми материали. „Колекцията Ergo е синтез на миналото, настоящето и бъдещето. Смел и нетрадиционен подход, който не пропуска да разпространи посланието Made in Italy по света и винаги да
напомня за своята идентичност. Наградата Red Dot е признание за новата визия за дизайн на Natuzzi и води до по-ниско въздействие върху околната среда, както по отношение на материали, така и на консумация на енергия“, коментира Паскуале Натуци-младши, творчески директор и стилист на компанията. Ergo е съвършен израз на еволюционното пътуване на марката. Колекцията включва легло, шезлонг, полилей, скрин, подова лампа,
килим и огледало. Мебелите се отличават с FSC сертифицирана дървесина от устойчиво управлявани гори, спазващи стриктни екологични, социални и икономически стандарти. Компонентите се свързват безпроблемно, така че всяка част може да бъде сглобена без необходимост от метални части или винтове. Използваните лепила на водна основа не съдържат формалдехид. Всички покрития са направени с естествен восък. Единственият
използван метал е алуминият, който лесно се рециклира. Текстилните влакна за тапицерията са органични – лен, вълна и памук. Матракът е от 100% естествен латекс, а крушките са LED с ниска консумация на енергия.

EВРОПЕЙСКА НАГРАДА ЗА ПРОДУКТОВ ДИЗАЙН

„Infinito възникна от привидно невъзможно предизвикателство – как да пренесем цялата емблематична стойност на един от най-мощните символи на колективното въображение в обект, който за Natuzzi е също толкова знаков – дивана. Със собствената си силна визуална идентичност, меки щедри форми, заоблени извити линии, цветен пищен дизайн, средиземноморски стил. Тук започнаха истинските предизвикателства, както техническо и структурно, така и естетическо. Именно те извадиха най-доброто от нашите умели занаятчии“, разказват от компанията за носителя на престижното отличие.






Свързано

Това не е история за мебели*
Дизайн и култура15.12.2022
Това не е история за мебели*

Baxter ни кани в дома си - перфектната витрина за своите колекции от 2022 г.

Елена Николова Елена Николова
На открито с Minotti
Дизайн и култура04.05.2022
На открито с Minotti
Как да живеем елегантно според Графиня Мари Дьо Тили
Акценти15.03.2022
Как да живеем елегантно според Графиня Мари Дьо Тили

Антонина Стоянова, Богдана Карадочева и Нели Беширова създадоха средище за изискани познания.  

Магдалена Гигова Магдалена Гигова
Бургас изгражда своя Ривиера
Дизайн и култура09.12.2021
Бургас изгражда своя Ривиера

Модерен, автентичен, развиващ се - град на успеха

Теодора Георгиева Теодора Георгиева
Арх. Весела Мирянова: Обсъдихме идеи за сътрудничество с Ричард Брансън още преди три години
Дизайн и култура15.12.2020
Арх. Весела Мирянова: Обсъдихме идеи за сътрудничество с Ричард Брансън още преди три години

Световноизвестният бизнесмен се е запознал с вариантите за партньорство с Артекс в проектите им Диамант 1, Диамант 2 и Диамант 3

Да споделяме мисли, емоции, красота, храна и вино е винаги обогатяващо
Дизайн и култура01.12.2020
Да споделяме мисли, емоции, красота, храна и вино е винаги обогатяващо

Никой не може да го каже по-добре от един италианец

Анна Мария Попова
Ключът към успеха е във верните партньори
Акценти09.07.2020
Ключът към успеха е във верните партньори

BARNES International смело стъпва на българския пазар, а ние се срещаме с граф Гийом де Виллие, основен деятел за развитието на мрежата на BARNES в Централна и Източна Европа.

Емилия Колева Емилия Колева
Съвършенството носи номер 9
Акценти19.05.2020
Съвършенството носи номер 9

Някои от нас търсят изключителното, други – просто го постигат

София Павлова София Павлова
Лукс по време на пандемия?
Акценти27.03.2020
Лукс по време на пандемия?

Да, но в нов стил.

София Павлова София Павлова