+6 снимкиДа споделяме мисли, емоции, красота, храна и вино е винаги обогатяващо

Дизайн и култура01.12.2020

Да споделяме мисли, емоции, красота, храна и вино е винаги обогатяващо

Никой не може да го каже по-добре от един италианец

Анна Мария Попова

Основана през 1959 г. от Паскуале Натуци, Natuzzi S.p.A. e най-големият мебелен производител в Италия и един от най-важните световни играчи в мебелната индустрия. За своя мисия компанията определя създаването на хармония в дома, смесвайки дизайн, функция, материали и цветове. Колекцията мебели предлага богата селекция от дивани и кресла, както и обзавеждане за спалнята и трапезарията. След 60 години предизвикателства Natuzzi S.p.A. е утвърдена като най-голямата мебелна фирма в Италия и една от най-големите в света, с дистрибуторска мрежа по целия свят. Етиката и социалната отговорност, иновациите, индустриалното познание и интегриран мениджмънт са ключовите фактори, които са превърнали марката в глобален лидер и най-разпознаваем за европейския лайфстайл бранд.

Паскуале Натуци започва да работи съвсем млад. Син на дърводелец, той е само на 19 години, когато отваря малка работилница за дивани и кресла. По-късно се мести в град Матера, където придобива търговски опит, свързан с дистрибуция, и основава Natuzzi с фокус върху производството на дивани и кресла по индустриален начин. Повратен момент се оказва едно пътуване до САЩ, когато той осъзнава възможността да извърши радикална
промяна при кожените дивани, които дотогава са били смятани за
нишов продукт, предназначен за елита.
След големия успех, който компанията постига на американския пазар, тя се насочва към завладяване на други места по света – Европа и Близкия изток, където за кратко време успява да заеме лидерски позиции като мебелен производител. През 2008 г. Паскуале Натуци става първият чужденец, получил почести от American Furniture Hall of Fame. През 2015 г. е награден със специална награда “2015 Italian Talent Award” за това, че промотира стила “Made in Italy” по света. През 2016 г. е отличен като “CEO of the Year” в областта на мебели и дизайн за постоянния му стремеж за развитие на компанията и за неговата отдаденост за укрепване на бранда чрез развойна дейност, технологично развитие, маркетинг и комуникации. Днес той живее в Сантерамо, където е седалището на фирмата, и е баща на 5 деца.


Паскуале Натуци-младши, син на основателя на фирмата, е роден през 1990 г. в Бари. Докато следва икономика и мениджмънт в Университета Бокони, той развива своя интерес в областта на маркетинга и рекламата. Прекъсва следването си, за да създаде моден стартъп и заминава за Ню Йорк. След завръщането си в Италия става част от компанията на баща си – първоначално като маркетинг мениджър, а след това като посланик на бранда, който популяризира компанията и ценностите, които тя изповядва. През 2016 г. той поема функциите на Директор комуникации и Творчески директор и започва дигитална революция, която има за цел да преобрази комуникационния подход на марката. Освен в маркетинга той започва да участва и в разработката на нови продукти – резултат от сътрудничество със световни дизайнери. Амбициозният наследник лансира новата стратегия на фирмата, която цели да превърне Natuzzi в лайфстайл бранд, привличащ

ново поколение потребители

чрез иновативен подход – съвкупност от дизайн, комуникация, събития и интерактивни проекти. Паскуале Натуци-младши описва себе си като модерен номад, чиито корени са в Пулия и Милано, но същевременно постоянно следи случващото се по света, търсейки нови таланти.

КОЛЕКЦИЯ 2021 THE CIRCLE OF HARMONY

Кръгът е символ на търсене на баланс и съвършенство. Но за Natuzzi той е и място за срещи, на които да се отдаде почит на красотата, пространство за участие и сравнение на различни дизайнерски интерпретации. В тази нова колекция Natuzzi включва осем дизайнери – всеки от тях с различен артистичен подход и стил, за да преведат на свой език идентичността на марката: връзката с Пулия и нейния дух, елегантността, комфорта и хармонията. Целта е създаването на комбинация, която да съчетае визията, философията и особеностите на всеки дизайнер, за да се постигне съвършеният баланс между етика и естетика, стил и функция, цветове и материали. Автори в новата колекция са Клаудио Белини, Мауро Липарини, Маурицио Манцони, Паола Навоне, Фабио Новембре, Ника Зупанк и нова текстилна колекция от иновативното датско студио ByBorre.

„В традицията на нашата земя, Пулия, и в традицията на целия средиземноморски район гостоприемството има изключителна стойност, защото за нас да сме заедно и да споделяме мисли, емоции, красота, храна и вино е винаги обогатяващо и доставящо радост“, казва Паскуале Натуци-младши. „Всичко започва с покана, която е прелюдията, първата нота на симфония. Така и тази колекция се роди с отправена покана към осем съвременни дизайнери и всеки от тях отговори, донасяйки нещо, точно както правим, когато получим покана. Всеки от тях даде от себе си нещо лично, интерпретация на това, което марката представлява: Хармония. Вдъхновени от Пулия и от Средиземно море, от тяхното хармонично равновесие, чрез което е изграден модел на красота и начин на живот, те успяха да интерпретират идеята за Хармония по нов начин“, обяснява творческият директор на компанията.

Човек няма как да не забележи всичко, което е докоснато от италианското чувство за естетика и усещането за непреходна елегантност, на каквато са способни само на Апенинския полуостров. Умението на италианците да накарат всяко едно нещо да изглежда съвършено така, че просто да няма нито какво да добавиш, нито какво да премахнеш, е възхитителна. Именно на своето вродено разбиране за живота г-н Натуци и неговият син градят своята компания, пред която всички хоризонти са открити.

 






Свързано

Бургас изгражда своя Ривиера
Дизайн и култура09.12.2021
Бургас изгражда своя Ривиера

Модерен, автентичен, развиващ се - град на успеха

Теодора Георгиева Теодора Георгиева
Арх. Весела Мирянова: Обсъдихме идеи за сътрудничество с Ричард Брансън още преди три години
Дизайн и култура15.12.2020
Арх. Весела Мирянова: Обсъдихме идеи за сътрудничество с Ричард Брансън още преди три години

Световноизвестният бизнесмен се е запознал с вариантите за партньорство с Артекс в проектите им Диамант 1, Диамант 2 и Диамант 3

Ключът към успеха е във верните партньори
Акценти09.07.2020
Ключът към успеха е във верните партньори

BARNES International смело стъпва на българския пазар, а ние се срещаме с граф Гийом де Виллие, основен деятел за развитието на мрежата на BARNES в Централна и Източна Европа.

Емилия Колева Емилия Колева
Съвършенството носи номер 9
Акценти19.05.2020
Съвършенството носи номер 9

Някои от нас търсят изключителното, други – просто го постигат

София Павлова София Павлова
Лукс по време на пандемия?
Акценти27.03.2020
Лукс по време на пандемия?

Да, но в нов стил.

Светът си е вкъщи
Акценти17.03.2020
Светът си е вкъщи

Култура у дома.

София Павлова София Павлова
Alberta Salotti – незаменима част от семейството на Selamore Design
Акценти12.03.2020
Alberta Salotti – незаменима част от семейството на Selamore Design

Мястото с най-голямо разнообразие на качествени италиански мебели.

София Павлова София Павлова
Новите седем
Акценти02.03.2020
Новите седем

Най-масовият вот в историята на човечеството показва, че легендите не са това, което бяха... или как над 100 милиона души гласуват за Великата китайска стена.

Магдалена Гигова Магдалена Гигова
Дом за милион
Акценти27.02.2020
Дом за милион

Холивудска класика или шпионска идилия.

София Павлова София Павлова