Акценти18.06.2019

Уикенд тест драйв до морето с Mercedes А-класа

Точно като теб гласи техният слоган. Как по-красноречиво да го покажем, ако не с рокля в тон?

Андреа Пунчева Андреа Пунчева
+4 снимкиУикенд тест драйв до морето с Mercedes А-класа

Като толкова много други хубави истории, и тази започва с телефонно обаждане. Вторник следобед ще е било, когато от другата страна на телефона представител на Mercedes-Benz ме покани да направя тест драйв в удобен уикенд. Оказа се, че не можеше да е избрала по-добър момент да се обади: само три дни по-късно имах пътуване до Бургас за приятелска сватба. На игривия ми въпрос „Хипотетично как е още този петък?“ тя се включи с еднакво закачливото „Хипотетично… възможно е.“

Точно в 9 сутринта бяхме в шоурума на Mercedes-Benz в София, където ярко червената А-класа, модел 2018, ме очакваше в цялата си прелест. Този уикенд взимаме нея и на мен лично ми е страшно любопитна именно тя, защото миналата година за първи път германската компания вкара (почти) всички технологии от S-класата в най-компактния модел (повече детайли по-долу).

мерцедес безнц

Разбира се, всеки сравнява с онова, което му е познато, и тук сравнението е с моя Peugeot кабриолет на 15 г…. почти ретро. Разликите се усетиха, още преди да потеглим: свикнала съм на ръчни скорости и винаги съм вярвала, че удоволствието от шофирането идва именно от тях, затова смяната към автоматик, каквито са всичките нови модели на Mercedes, отне някакво време. Прави впечатление обаче, че

още с подаване на газта A-класата е по-бърза.

Ако не сте карали автоматик преди, ще уточня, че както казва баща ми, то е „все едно караш трамвай“. А ако не сте карали и трамвай... то едно-единствено уточнение е важно – залепвате левия крак за стелката отстрани още с влизането в колата, и го отлепвате, едва когато пристигнете. Не го ползвате за нищо, тъй като тук няма съединител. За нищо на света не се изкушавайте да натискате спирачка с него.

A-класата е компактен автомобил, но когато го шофирате, се държи стабилно на пътя. Направи ми впечатление една центрираност, ако мога да го нарека така. Воланът е с доста по-малък диаметър от този на моя личен автомобил, което и на третия ден забелязвах, но пък се маневрира с изключителна лекота, което е в полза на удоволствието от шофирането.

Взехме Mercedes-а в петък сутринта и веднага потеглихме към Созопол за гореспомената сватба, на следващия ден тръгнахме обратно към София, а останалата част от уикенда също прекарахме в шофиране. По груби сметки сме изминали 900 км, като колата беше пълна до горе, когато я взехме. Едно наливане на бензин за 40 лв. на магистралата ни беше достатъчно, за да ни стигне горивото точно. Всичко това го казвам, защото този иначе сравнително малък автомобил явно е правен издържлив:

или резервоарът е голям, или разходът е малък.

И към последната част вмъквам забележка: на таблото датчик прогнозира пробега до следващо зареждане, ако карате с постоянна скорост. Само че го отчетох неточен. От 150 км, да кажем, след минута ще покаже 146, при реални два изминати километра на магистрала, т.е. с доста сходен разход.  Дори и при паркиране има разлика от един-два километра, преди да изгасите колата и след това, когато я запалите отново.

Говорейки за километри, чувството за спокойствие е добро. Шофирам от 10-ина години и обожавам да съм зад волана, но преместването в нов автомобил, камо ли автоматик, предизвиква известен дискомфорт у мен. Този беше бързо преодолян, защото колата се усеща стабилна и фа си повтарящ, че си в здравите ръце на Mercedes, помага. До степен, че се отпускаш. Аз съм разумен шофьор и на магистрала обикновено държа 130-140 км/ч, но на връщане от Бургас по едно време забелязах на таблото 156 км/ч. Понамалих. След малко – 163. След още малко – 178 км/ч. Скоростта почти не се забелязва, което едновременно може да е подлъгващо за по-неопитни шофьори, но е и свидетелство за комфорт. Ако не си я забелязал и нищо не трака, значи колата върви много добре. Оттогава вече си наложих да обръщам повече внимание на скоростта...

Споменах и причината първоначално да се зарадвам, че A-класата е налична за тест драйв. Задължително е да се спомене: почти всички

интелигентни системи за управление, вложени в S-класата,

са внедрени и тук в някаква степен. За първи път през 2018 г.  Mercedes свърза по такъв ярък начин два от най-различните си модели: най-луксозния и най-достъпния. Тук с приложението Mercedes Me, което инсталирате на телефона си, можете да управлявате безброй процеси, а тъй като това е изкуствен интелект, той се учи от вашето поведение и с времето се подобрява.

мерцедес mercedes

Разбира се, три дни не са достатъчни за това, но ако това е автомобилът в гаража ви, то има забележителни функции. Ако, например, всеки ден на тръгване от работа се обаждате на половинката си, то в един момента колата ще ви пита в точния час дали бихте искали да й позвъните. Примерите са безброй, но ние ползвахме връзката с колата за нещо далеч по-тривиално, но вероятно и по-познато на читателите ни: за да слушаме собствения си плейлист през Spotify.

За първи път дизайнът на колата е в плюс на модела:

ако погледнете еволюцията му през последните десетилетия, А-класата се е отличавала на пътя, но тази разпознаваемост не съм сигурна, че беше в плюс. Разбира се, една кола е много, много повече от външния си вид, но като потенциален купувач – Daimler се стремят към младото поколение с този модел – за мен е приятно да знам, че иначе забележителните умове на компанията са вложили въображение и в по-достъпния клас.

мерцедес mercedes

Като цяло колата е много добре позиционирана и надхвърля сегмента си: създадена уж за публика  около 30-те, млади професионалисти, със или без семейства, А-класата всъщност може много повече, отколкото видът й дава да се разбере. Макар и да няма претенции за истински луксозен  автомобил, тя се държи като такъв през повечето време. Удобна, компактна, същевременно достатъчно мощна, умна. Бих я препоръчала за тест драйв на всеки, който обмисля дали не е време за ново возило – има какво да ви хареса. И достатъчно голям багажник, за да събере всички покупки, детски играчки или очаквания.

 

Вижте още:

Позабравени страсти

Новият CLS беше представен на световен тест драйв в Барселона

Машина на времето с 4 гуми

 






Свързано

IWC Schaffhausen и Том Брейди: 4 минути, които ще искате да си подарите
Акценти10.07.2020
IWC Schaffhausen и Том Брейди: 4 минути, които ще искате да си подарите

Born of a Dream: A boy from San Mateo е късометражен филм за мечтите и правилния тайминг

София Павлова София Павлова
Ключът към успеха е във верните партньори
Акценти09.07.2020
Ключът към успеха е във верните партньори

BARNES International смело стъпва на българския пазар, а ние се срещаме с граф Гийом де Виллие, основен деятел за развитието на мрежата на BARNES в Централна и Източна Европа.

Емилия Колева Емилия Колева
Празнуваме живота
Акценти08.07.2020
Празнуваме живота

Chic & Cozy – Born to Be Alive

София Павлова София Павлова
Съвършенството носи номер 9
Акценти19.05.2020
Съвършенството носи номер 9

Някои от нас търсят изключителното, други – просто го постигат

София Павлова София Павлова
Лукс по време на пандемия?
Акценти27.03.2020
Лукс по време на пандемия?

Да, но в нов стил.

Светът си е вкъщи
Акценти17.03.2020
Светът си е вкъщи

Култура у дома.

София Павлова София Павлова
Укротяване на голямото синьо
Акценти16.03.2020
Укротяване на голямото синьо

Hacker-Craft – безпогрешен усет към детайла

София Павлова София Павлова
Alberta Salotti – незаменима част от семейството на Selamore Design
Акценти12.03.2020
Alberta Salotti – незаменима част от семейството на Selamore Design

Мястото с най-голямо разнообразие на качествени италиански мебели.

София Павлова София Павлова
При индианците ембера - машината на времето
Акценти09.03.2020
При индианците ембера - машината на времето

От Панамския канал до племето разстоянието е по-малко от час и... повече от осем века.

Магдалена Гигова Магдалена Гигова