Акценти18.07.2019

Работа отвъд бюрото

Ако трябва да сме в офиса, то поне нека мислим творчески и имаме време за създаване на мечти и цели, а не за ровене в прашни папки.

Андреа Пунчева Андреа Пунчева
+4 снимкиРабота отвъд бюрото

Мит е, че хартията се произвежда от дървета.

Това е едно от най-любопитните неща, които аз, редактор на печатно издание, научавам от разговора с две от лицата на Konica Minolta в България – компания, доскоро свързвана именно с доставката на печатни услуги. В момента те са във вихъра на кампанията Rethink Konica Minolta, за която ги разпитвам в детайли. А що се отнася до хартията – „Индустриалната хартия, на каквато вие печатате списанието, например се произвежда от компании, които засаждат повече дървета, отколкото ползват. А фразата: „Да спасим дърво, да не печатаме хартия“, е неточна, тъй като тя идва от отпадъчен продукт от дейността на други индустрии, като мебелната например.“ Разказват ми го управляващият директор на Konica Minolta за България Елена Дречева и маркетинг мениджърът на компанията Иван Антров.

 

В световен мащаб сега е актуална кампанията Rethink Konica Minolta. Откъде идва посланието и какво да очакват досегашните ви партньори или онези, които все още не работят с вас, от „преосмислената“ концепция?

Елена: Ние сме в период на преобразяване в последните няколко години и смятаме, че е време за преосмисляне на това, което правим или което хората мислят, че правим. За мен това е rethink – време е да се спрем за минута, за час, за месеци, но в същото време да вземем нови решения, защото за нас е важно да оставим нещо смислено след себе си. Все още го има остатъка от това, че Konica се е занимавала с фотоапарати. През 2005 г. ние продадохме цялата дивизия, но и сега работим да променим това възприятие за нас. След това и до ден днешен компаниите ни приемат като доставчик на печатни услуги. Имаме несъответствие между онова, което правим, и онова, което те свързват с нас. Обикновено се изненадват, когато им разкажем, и си мислят: „А, Konica Minolta и видеонаблюдение?“ или „Konica Minolta и документни процеси, и това ли имате?“. Може би е липса на информираност, а и освен това е процес, отнемащ време. Така се роди Rethink.

Иван Антров, Маркетинг мениджър на Коника Минолта България  

А въпрос и на репутация в крайна сметка. Konica като компания съществува от края на XIX в. и през повечето време се е занимавала с фотография. Какво остава в портфолиото ви и какво е различно?

Елена: Това, което е валидно и ще продължи да бъде валидно, е подходът ни винаги да имаме всички необходими услуги в портфолиото си – ако ги нямаме, ще ги набавим. Новото са различните области, в които ние навлизаме. Споменах вече интелигентно видеонаблюдение, като там се фокусираме върху търговията, логистиката и производството.

Иван: Втората важна област е дигитализацията – една думичка, която чуваме постоянно, но аз ще обясня така: иска ли шефът на една компания, докато пътува, чака на опашка или е на плажа, да има възможност да одобри искане за разход или молба за отпуск на служителя? Вместо да получава досадни обаждания, може да следи статуса на оферти, изтичащи договори, направени разходи директно от телефона си, където ще направи бърза справка по

различни критерии. А при необходимост може с едно действие да одобри дадено искане електронно, вместо служителят да го попълва и изпраща на хартия, да чака шефът да се върне от своята почивка и т.н.

Елена: Третото, в което влагаме много усилия, е индустриалният печат. Повечето компании се конкурират само на база цена, но дойде времето, в което можем да помогнем на партньорите ни да обогатят опциите си и да имат реално конкурентно предимство: било то с лак или фолио, текстилен печат, печат върху плоскости, с добавена реалност…

 

Дори корицата на последния ни брой, The Anniversary Issue, беше направена именно с вашата 3-D технология за лак. Не си представям обаче: къде може да се впише 3-D лак върху текстил?

Елена: Представете си верига магазини за дрехи. С бързия печат на този триизмерен лак те могат да вадят лимитирани колекции постоянно – което, разбира се, може да се случи и с щампи, но тук говорим за друго качество и по-висок сегмент. С наскоро отишлия си Карл Лагерфелд, след 2–3 седмици дадена верига за дрехи може да има на рафтовете си тениска с неговия лик, очилата и косата му, да кажем, да са с 3-D лак. Това би повишило интереса на потребителите и би държало актуални колекциите им.

Елена Дречева, Изпълнителен директор на Коника Минолта България  

Започнахме разговора около офиса. Какви решения за масовия офис – и извън него, ако следваме темата на броя ни – има „преосмислената“ Konica Minolta?

Елена: Отговорът тук е E-Process Pack: пакет стандартизирани дейности, познати на всяка компания – командировки, отпуски, договори, разходи, фактури и т.н.

Иван: Всъщност цялото име на глобалната ни кампания е Rethink work, т.е. да преосмислим какво значи работата и как тя се върши. Цялата икономика в света в момента се върти около някакъв вид анализ на данни. Данните сами по себе си са безсмислени, ако не са подредени логично и ако не решават нечий проблем или нужда. Имаме 8 процеса, включени в стандартния E-process пакет, и не говорим просто да сканираме 10-те молби за отпуск от този месец и да ги сложим в папка „Отпуски – юни 2019“ на компютъра. Отпуските се заявяват и одобряват в онлайн система, след което автоматично се архивират в електронен регистър. Служителят може с два клика на мишката да провери кой колко дни отпуск е взел през този месец и да изчисли бързо и без грешки заплатите. Това е една малка част от новия ни проект E-Process Pack. Ще дам още един пример: всяка компания има папки, в които са сложени договорите, и обикновено никой не знае кога изтичат. Трябва да иде и да потърси съответната папка, за да разбере. С дигитализираните ни решения тези договори, първо, са достъпни електронно и се намират с едно търсене по ключова дума, и второ, системата сама пуска известия, преди да изтекат, за да не пропуснат служителите важна дата, да имат време да подновят споразумението и да не изгубят важен за тях бизнес.

 

Щом служителят не трябва да се разкарва дo архив и да търси по рафтовете, които може да са по-труднодостъпни, това пък позволява на компанията да наема хора и с ограничена подвижност: полезно за отделния човек, също и за икономиката.

Елена: Да, уж едно малко нещо, а носи след себе си големи ползи.

Иван: Хубавото на дигитализацията е, че освобождава време и ресурс на екипа да работи върху истински важните неща и да движи бизнеса си напред, при това по един много достъпен и лек начин.

Научете повече за Rethink Konica Minolta.

 

Вижте още:

Успешни на хартия. И не само

Камерите на Помпей, които пазят дома ви

Работното пространство на бъдещето

 






Свързано

Пътуването продължава
Акценти20.08.2019
Пътуването продължава

Класически дизайн в съвременни фотоапарати – за хора, които не искат да останат незабелязани.

Николай Шабарков Николай Шабарков
Efoil - да полетиш над вълните
Акценти19.08.2019
Efoil - да полетиш над вълните

Сърфирай като професионалист и извън социалните мрежи!

Виктор Папазов
Българка е най-добър SPA мениджър в света за 2019 година
Акценти15.08.2019
Българка е най-добър SPA мениджър в света за 2019 година

Надeжда Халачева, управител на Este Fitness & Spa,  спечели престижната награда на световния конкурс World Luxury Spa Awards

Екип PREMIUM Lifestyle Екип PREMIUM Lifestyle
Берлин – Европейската „Мека“ на веганството
Акценти14.08.2019
Берлин – Европейската „Мека“ на веганството

С безмесните си ресторанти, съществуващи десетилетия, магазини за обувки без естествена кожа и зелените си хотели, Берлин бавно, но сигурно, се превръща във веган столицата на Европа.

Марияна Гаврилова
Emsculpt – процедура от бъдещето, сега
Акценти12.08.2019
Emsculpt – процедура от бъдещето, сега

Отново във форма.

Сладки изкушения в Мадрид
Акценти08.08.2019
Сладки изкушения в Мадрид

Градът е познат не само със своите музеи, паметници и пикантни ястия, но и с невероятните си десерти, които очакват нашето пристигане.

Марияна Гаврилова
Бърно – градът на бирата
Акценти05.08.2019
Бърно – градът на бирата

Понякога най-неочакваните дестинации ти оставят най-красивите спомени.

Виктор Големинов Виктор Големинов
Каква чанта да изберем за офиса?
Акценти01.08.2019
Каква чанта да изберем за офиса?

Най-подходящите модели за работещи дами и господа.

Сузана Бойчева Сузана Бойчева
Япония, страна на контрастите
Акценти02.08.2019
Япония, страна на контрастите

Прецизност, чистота, дисциплина някак деликатно се преплитат с любезно отношение и усмихнати хора.

Юлиана Борисова