Акценти11.06.2019

Позабравени страсти

Тест драйв на 6 расови спортни автомобили на Porsche

Виктор Папазов
+4 снимкиПозабравени страсти

Съвсем наскоро, в един пролетен майски ден, домакините от Porsche Center в София бяха любезни да ме поканят на тестово управление на новите им модели автомобили. Събитието беше наречено „Porsche изживяване“ напълно заслужено. Преживяването си струваше всяка минута, но нека не избързвам.

Така се случи, че последните години се „електрифицирах“ и бях позабравил какво е да караш расов спортен автомобил с двигател с вътрешно горене. Електрическите коли, независимо че са много бързи и по нищо не отстъпват на стандартните, са тихи. При тях го няма възбуждащия рев на двигателя. Най-много да усетите или чуете как ви превъртат гумите, но не е същото.

В слънчевата сутрин се събрахме в Porsche Center, където домакините вече бяха подредили 6 превъзходни автомобила, греещи в най-различни цветове – от графитено синьо, през аметистов металик, тинтява синьо, мамба зелено до сигнално червено!

porsche порше тест драйв кола автомобил

За почитателите на марката споделям и моделите:

  • 718 Boxster GTS
  • Panamera Turbo SE Hybrid
  • 911 C4S
  • 911 C2S
  • Macan S
  • Cayenne Coupe Turbo

Ръководителите от Porsche ни подредиха в колона и тръгнахме в посока Велинград – дотам и обратно беше маршрутът за деня. Така се случи, че на мен ми се падна в началото

да карам Boxster-а, който беше кабрио и с отворен гюрук.

Докато излизахме от София беше приятно. Стъпвайки на магистралата, осъзнахме с колегата, че май сме взели не много разумно решение да оставим покрива отворен. При скорост от 140 км/ч на магистралата и за висок човек като мен уютът на купето меко казано се наруши. Тъй като се движихме в колона, не беше удобно да спираме, така че потърпяхме до мястото за първа смяна, след трийсетина километра. Добре че организаторите ни бяха дали по една рекламна шапка, която свърши прекрасна работа. Кабриолетите сигурно са много привлекателни и приятни за каране, но бавно покрай морето. На магистрала просто не карайте със спуснат покрив, освен ако не искате да настинете…

porsche порше тест драйв кола автомобил

В никакъв случай не бих искал това да прозвучи като критика към Boxster-а, с централно разположения двигател и

с тези 365 конски сили колата просто лети,

но и се държи изключително стабилно на пътя.

Смяната на духовития и шумен кабриолет с Cayenne ни дойде много добре. Голямата и тиха машина беше като мехлем за поизстрадалите ни уши и продуханите тела. Новият Cayenne се отличава с много лукс, голям панорамен покрив и какво ли още не, но усещането за мощност се губи тук, в сравнение с предходната кола. Под капака се криеха „само“ 550 конски сили.

porsche порше тест драйв кола автомобил

След още 30-40 км се прехвърлихме на Macan. Той е малкият брат на Cayenne и почти не се отличава от него: автомобилът просто е с малко по-малки габарити, но с почти идентичен като мощност двигател  от 340 конски сили. Впечатли ни обаче цветът на този автомобил: „мамба зелено“. Сигурно някой със специфичен характер си го е поръчал, за да си личи отдалеч що за човек кара този автомобил.

Сменяйки се, стигнахме до Велинград, където ни чакаше обяд, а след кратка почивка поехме пътя обратно за София. На връщане има възможността да покарам останалите три модела.

Първият беше Panamera Turbo. Автомобилът е хибрид и може да мине само на ток около 40-50 километра. Не му се наложи. Ничие сърце не беше толкова юнашко, че да издържи подобно изпитание.

Още от първата кола – Boxster, забелязах едно интересно кръгло ключе на волана. Оказва се, че Porsche са извели на този ключ четирите режима на скоростната кутия, окачване и т.н. Нормален, спортен, спорт+ и индивидуален. При индивидуалния всеки собственик на този превъзходен автомобил може да

адаптира всички настройки към индивидуалните му предпочитания.

Спортните режими са два, като спорт+ ви кара да се чувствате, все едно сте на състезание на писта. Двигателят реве, колата е постоянно в обороти и готова да реагира моментално, ако й дадете газ. Постоянно превключва предавките самостоятелно, така че максималният въртящ момент да ви е постоянно на разположение. Точно както е на състезание. Разбира се, разходът на гориво при такъв режим на каране е… да кажем, доста разточителен.

Panamera-та макар и лимузина показа спортния си характер в режим спорт+ или поне не я оставих да мърка тихо, а ревеше постоянно. Автомобилът има достатъчно мощ – 330 коня, да бъде каран сериозно.

На финала имах удоволствието да управлявам

911 Carrera 4S, най-мощния автомобил в групата

с неговите 6 цилиндъра и 450 конски сили. В момента, в който го включиш на спортен режим, чуваш един много особен звук на двигателя.

porsche порше тест драйв кола автомобил

Превключването на режим спорт+ визуализира на екрана как се включват предаването на предния и задния мост. Всичките тези режими се визуализират на екрана в централната конзола, което беше интересно да видим, макар че нямахме много време да ги разучаваме, защото трябваше да сме съсредоточени върху пътя, по който се движихме с максимално разрешената скорост.

След 5 часа емоции завърши преживяването и тестването на тези прекрасни машини. Още няколко часа след това усещах вибрациите от мощните двигатели, а вероятно и остатъците от адреналин.

Ако някой ме попита кой от горните автомобили бих избрал, сериозно ще се затрудня. Със сигурност знам, че имахме прекрасен ден и преживяване, и винаги когато мога, бих го повторил.

 

Още по темата:

Да изживееш Porsche

Porsche Road Tour Bulgaria: емоции като на кино

Машина на времето с 4 гуми






Свързано

IWC Schaffhausen и Том Брейди: 4 минути, които ще искате да си подарите
Акценти10.07.2020
IWC Schaffhausen и Том Брейди: 4 минути, които ще искате да си подарите

Born of a Dream: A boy from San Mateo е късометражен филм за мечтите и правилния тайминг

София Павлова София Павлова
Ключът към успеха е във верните партньори
Акценти09.07.2020
Ключът към успеха е във верните партньори

BARNES International смело стъпва на българския пазар, а ние се срещаме с граф Гийом де Виллие, основен деятел за развитието на мрежата на BARNES в Централна и Източна Европа.

Емилия Колева Емилия Колева
Празнуваме живота
Акценти08.07.2020
Празнуваме живота

Chic & Cozy – Born to Be Alive

София Павлова София Павлова
Съвършенството носи номер 9
Акценти19.05.2020
Съвършенството носи номер 9

Някои от нас търсят изключителното, други – просто го постигат

София Павлова София Павлова
Лукс по време на пандемия?
Акценти27.03.2020
Лукс по време на пандемия?

Да, но в нов стил.

Светът си е вкъщи
Акценти17.03.2020
Светът си е вкъщи

Култура у дома.

София Павлова София Павлова
Укротяване на голямото синьо
Акценти16.03.2020
Укротяване на голямото синьо

Hacker-Craft – безпогрешен усет към детайла

София Павлова София Павлова
Alberta Salotti – незаменима част от семейството на Selamore Design
Акценти12.03.2020
Alberta Salotti – незаменима част от семейството на Selamore Design

Мястото с най-голямо разнообразие на качествени италиански мебели.

София Павлова София Павлова
При индианците ембера - машината на времето
Акценти09.03.2020
При индианците ембера - машината на времето

От Панамския канал до племето разстоянието е по-малко от час и... повече от осем века.

Магдалена Гигова Магдалена Гигова