Акценти19.01.2020

Модната индустрия ще си плати за ейджизма

Пропуснатите ползи от пренебрежителното отношение към по-възрастните клиенти се изчисляват на около 13 млрд. евро в следващите 20 години.

Биляна Константинова Биляна Константинова
+3 снимкиМодната индустрия ще си плати за ейджизма

Институционализираното пренебрежително отношение към по-възрастните дами и господа може да струва милиарди на модната индустрия. В хоризонт от 20 години напред пропуснатите ползи се изчисляват на около 13 млрд. евро, сочат анализи на базирания във Великобритания International Longevity Centre.

Photo credit: bringenild.bloggersdelight.dk

Данните показват, че между 2011 г. и 2018 г. възрастните (хората над 50 години) са увеличили разходите си за дрехи и обувки с 21% в световен мащаб. До 2040 г. потребителите на 50+ години ще съставляват ключов процент от клиентите на модната индустрия. При все това тя продължава да не си прави труда за тях и да ги облича като лелички и чичковци.

Моден порок ли е възрастта

„Твърде дълго и модната, и разкрасителната индустрия с изумително упорство отказват да признаят колко елегантни са и могат да бъдат по-възрастните клиенти. Те крият огромен потенциал за печалба и е срамно, че толкова дълго не им се обръща нужното внимание“, коментира Даян Кенууд от International Longevity Centre.

Photo credit: b-glowing.com/blog/obsession-worthy-beauty-rodin-olio-lusso-luxury-face-oil

В последните години се наблюдават плахи опити това статукво да бъде разчупено, започвайки през 2015 г., когато  Фийби Фило, творчески директор на Celine, покани 85-годишната писателка Джоан Дидион да участва в рекламната кампания на бранда. Оттогава като модели са се изявявали редица почетни дами - Джейн Фонда и Хелън Мирън се снимаха за L’Oréal, Шарлот Рамплинг стана лице на червило на Nars, Джони Мичъл позира за St Laurent. Calvin Klein привлякоха Лорън Хътън за рекламите на бельо, а Джулия Робъртс стана лице на Lancôme. Въпреки тези успехи изглежда е нужно още време и промяна в мисленето, за да може единичните случаи да се превърнат в тенденция.

И все пак проблемът не е в моделите

Фотографът Ари Сет Коен твърди, че модната индустрия е в капана на своя страх от това, че всички сме смъртни.   

„Модната и разкрасителната индустрия игнорират своите по-възрастни клиенти от години. Вместо да се опитат да достигнат до тях и да им предложат адекватни продукти и услуги, те лежат на своята несигурност и използват страха и ейджистката пропаганда, за да продават. През последните десетина години набират сили настроения за включване на по-зрели модели в рекламите и много продукти се представят от красиви посребрели жени. Не смятам обаче, че хората от бранша са съвсем наясно от какво имат нужда по-възрастните им клиенти, нито пък знаят как да достигнат до тях“, коментира той.  

Което е странно само по себе си, защото в този бранш далеч не работят само 20-годишни.

Photo credit: townandcountrymag.com. Diane and Talita von Furstenberg

Тенденциите за застаряване на населението в световен мащаб има потенциала да промени целия пазар и пазарни отношения, защото групата, засегната от ейджистката пропаганда, расте по силата на естествените демографски процеси. Отказът на който и да е бизнес сектор да я признае като финансов фактор и да й предостави стоките и услугите, от които се нуждае, говори единствено за недалновидност.

 

Вижте още:

Стил за напреднали






Свързано

Преди големия взрив
Акценти16.02.2020
Преди големия взрив

Как изглежда славата без интернет, без лайкове, без профили и социални мрежи? Възможна и напълно реална. И със също толкова висока цена, колкото и днес...

Мария Станчева
Любов
Акценти14.02.2020
Любов

3 филма за 14 февруари.

Петя Бангьозова
Hispano Suiza отива в Женева с Carmen Boulogne
Акценти15.02.2020
Hispano Suiza отива в Женева с Carmen Boulogne

Испанците ще представят нова версия на своето електрическо хипер возило.

Биляна Константинова Биляна Константинова
19 основни стила в интериорния дизайн - част III
Акценти13.02.2020
19 основни стила в интериорния дизайн - част III

Как се казва уютът във вашия дом?

Наталия Иванова
19 основни стила в интериорния дизайн - част II
Акценти10.02.2020
19 основни стила в интериорния дизайн - част II

Как се казва уютът във вашия дом?

19 основни стила в интериорния дизайн - част I
Акценти08.02.2020
19 основни стила в интериорния дизайн - част I

Как се казва уютът във вашия дом?

Наталия Иванова
2020 година обвита в аромати
Акценти07.02.2020
2020 година обвита в аромати

„Парфюмът е изкуството, което кара спомена да говори“ Франсис Куркджиян

София Павлова София Павлова
Магазини Selamore – мебели с история
Акценти06.02.2020
Магазини Selamore – мебели с история

Мястото с най-голямо разнообразие на качествени италиански мебели.

София Павлова София Павлова
На сафари със SkySafari
Акценти04.02.2020
На сафари със SkySafari

Не пилеете излишно време в пътуване, а се наслаждавате в пълнота на африканското приключение.

Биляна Константинова Биляна Константинова