Акценти19.01.2020

Модната индустрия ще си плати за ейджизма

Пропуснатите ползи от пренебрежителното отношение към по-възрастните клиенти се изчисляват на около 13 млрд. евро в следващите 20 години.

Биляна Константинова Биляна Константинова
+3 снимкиМодната индустрия ще си плати за ейджизма

Институционализираното пренебрежително отношение към по-възрастните дами и господа може да струва милиарди на модната индустрия. В хоризонт от 20 години напред пропуснатите ползи се изчисляват на около 13 млрд. евро, сочат анализи на базирания във Великобритания International Longevity Centre.

Photo credit: bringenild.bloggersdelight.dk

Данните показват, че между 2011 г. и 2018 г. възрастните (хората над 50 години) са увеличили разходите си за дрехи и обувки с 21% в световен мащаб. До 2040 г. потребителите на 50+ години ще съставляват ключов процент от клиентите на модната индустрия. При все това тя продължава да не си прави труда за тях и да ги облича като лелички и чичковци.

Моден порок ли е възрастта

„Твърде дълго и модната, и разкрасителната индустрия с изумително упорство отказват да признаят колко елегантни са и могат да бъдат по-възрастните клиенти. Те крият огромен потенциал за печалба и е срамно, че толкова дълго не им се обръща нужното внимание“, коментира Даян Кенууд от International Longevity Centre.

Photo credit: b-glowing.com/blog/obsession-worthy-beauty-rodin-olio-lusso-luxury-face-oil

В последните години се наблюдават плахи опити това статукво да бъде разчупено, започвайки през 2015 г., когато  Фийби Фило, творчески директор на Celine, покани 85-годишната писателка Джоан Дидион да участва в рекламната кампания на бранда. Оттогава като модели са се изявявали редица почетни дами - Джейн Фонда и Хелън Мирън се снимаха за L’Oréal, Шарлот Рамплинг стана лице на червило на Nars, Джони Мичъл позира за St Laurent. Calvin Klein привлякоха Лорън Хътън за рекламите на бельо, а Джулия Робъртс стана лице на Lancôme. Въпреки тези успехи изглежда е нужно още време и промяна в мисленето, за да може единичните случаи да се превърнат в тенденция.

И все пак проблемът не е в моделите

Фотографът Ари Сет Коен твърди, че модната индустрия е в капана на своя страх от това, че всички сме смъртни.   

„Модната и разкрасителната индустрия игнорират своите по-възрастни клиенти от години. Вместо да се опитат да достигнат до тях и да им предложат адекватни продукти и услуги, те лежат на своята несигурност и използват страха и ейджистката пропаганда, за да продават. През последните десетина години набират сили настроения за включване на по-зрели модели в рекламите и много продукти се представят от красиви посребрели жени. Не смятам обаче, че хората от бранша са съвсем наясно от какво имат нужда по-възрастните им клиенти, нито пък знаят как да достигнат до тях“, коментира той.  

Което е странно само по себе си, защото в този бранш далеч не работят само 20-годишни.

Photo credit: townandcountrymag.com. Diane and Talita von Furstenberg

Тенденциите за застаряване на населението в световен мащаб има потенциала да промени целия пазар и пазарни отношения, защото групата, засегната от ейджистката пропаганда, расте по силата на естествените демографски процеси. Отказът на който и да е бизнес сектор да я признае като финансов фактор и да й предостави стоките и услугите, от които се нуждае, говори единствено за недалновидност.

 

Вижте още:

Стил за напреднали






Свързано

IWC Schaffhausen и Том Брейди: 4 минути, които ще искате да си подарите
Акценти10.07.2020
IWC Schaffhausen и Том Брейди: 4 минути, които ще искате да си подарите

Born of a Dream: A boy from San Mateo е късометражен филм за мечтите и правилния тайминг

София Павлова София Павлова
Ключът към успеха е във верните партньори
Акценти09.07.2020
Ключът към успеха е във верните партньори

BARNES International смело стъпва на българския пазар, а ние се срещаме с граф Гийом де Виллие, основен деятел за развитието на мрежата на BARNES в Централна и Източна Европа.

Емилия Колева Емилия Колева
Празнуваме живота
Акценти08.07.2020
Празнуваме живота

Chic & Cozy – Born to Be Alive

София Павлова София Павлова
Съвършенството носи номер 9
Акценти19.05.2020
Съвършенството носи номер 9

Някои от нас търсят изключителното, други – просто го постигат

София Павлова София Павлова
Лукс по време на пандемия?
Акценти27.03.2020
Лукс по време на пандемия?

Да, но в нов стил.

Светът си е вкъщи
Акценти17.03.2020
Светът си е вкъщи

Култура у дома.

София Павлова София Павлова
Укротяване на голямото синьо
Акценти16.03.2020
Укротяване на голямото синьо

Hacker-Craft – безпогрешен усет към детайла

София Павлова София Павлова
Alberta Salotti – незаменима част от семейството на Selamore Design
Акценти12.03.2020
Alberta Salotti – незаменима част от семейството на Selamore Design

Мястото с най-голямо разнообразие на качествени италиански мебели.

София Павлова София Павлова
При индианците ембера - машината на времето
Акценти09.03.2020
При индианците ембера - машината на времето

От Панамския канал до племето разстоянието е по-малко от час и... повече от осем века.

Магдалена Гигова Магдалена Гигова