Акценти19.01.2020

Модната индустрия ще си плати за ейджизма

Пропуснатите ползи от пренебрежителното отношение към по-възрастните клиенти се изчисляват на около 13 млрд. евро в следващите 20 години.

Биляна Константинова Биляна Константинова
+3 снимкиМодната индустрия ще си плати за ейджизма

Институционализираното пренебрежително отношение към по-възрастните дами и господа може да струва милиарди на модната индустрия. В хоризонт от 20 години напред пропуснатите ползи се изчисляват на около 13 млрд. евро, сочат анализи на базирания във Великобритания International Longevity Centre.

Photo credit: bringenild.bloggersdelight.dk

Данните показват, че между 2011 г. и 2018 г. възрастните (хората над 50 години) са увеличили разходите си за дрехи и обувки с 21% в световен мащаб. До 2040 г. потребителите на 50+ години ще съставляват ключов процент от клиентите на модната индустрия. При все това тя продължава да не си прави труда за тях и да ги облича като лелички и чичковци.

Моден порок ли е възрастта

„Твърде дълго и модната, и разкрасителната индустрия с изумително упорство отказват да признаят колко елегантни са и могат да бъдат по-възрастните клиенти. Те крият огромен потенциал за печалба и е срамно, че толкова дълго не им се обръща нужното внимание“, коментира Даян Кенууд от International Longevity Centre.

Photo credit: b-glowing.com/blog/obsession-worthy-beauty-rodin-olio-lusso-luxury-face-oil

В последните години се наблюдават плахи опити това статукво да бъде разчупено, започвайки през 2015 г., когато  Фийби Фило, творчески директор на Celine, покани 85-годишната писателка Джоан Дидион да участва в рекламната кампания на бранда. Оттогава като модели са се изявявали редица почетни дами - Джейн Фонда и Хелън Мирън се снимаха за L’Oréal, Шарлот Рамплинг стана лице на червило на Nars, Джони Мичъл позира за St Laurent. Calvin Klein привлякоха Лорън Хътън за рекламите на бельо, а Джулия Робъртс стана лице на Lancôme. Въпреки тези успехи изглежда е нужно още време и промяна в мисленето, за да може единичните случаи да се превърнат в тенденция.

И все пак проблемът не е в моделите

Фотографът Ари Сет Коен твърди, че модната индустрия е в капана на своя страх от това, че всички сме смъртни.   

„Модната и разкрасителната индустрия игнорират своите по-възрастни клиенти от години. Вместо да се опитат да достигнат до тях и да им предложат адекватни продукти и услуги, те лежат на своята несигурност и използват страха и ейджистката пропаганда, за да продават. През последните десетина години набират сили настроения за включване на по-зрели модели в рекламите и много продукти се представят от красиви посребрели жени. Не смятам обаче, че хората от бранша са съвсем наясно от какво имат нужда по-възрастните им клиенти, нито пък знаят как да достигнат до тях“, коментира той.  

Което е странно само по себе си, защото в този бранш далеч не работят само 20-годишни.

Photo credit: townandcountrymag.com. Diane and Talita von Furstenberg

Тенденциите за застаряване на населението в световен мащаб има потенциала да промени целия пазар и пазарни отношения, защото групата, засегната от ейджистката пропаганда, расте по силата на естествените демографски процеси. Отказът на който и да е бизнес сектор да я признае като финансов фактор и да й предостави стоките и услугите, от които се нуждае, говори единствено за недалновидност.

 

Вижте още:

Стил за напреднали






Свързано

FT BUSINESS OF LUXURY SUMMIT 2022 В УИНДЗОР
Акценти07.07.2022
FT BUSINESS OF LUXURY SUMMIT 2022 В УИНДЗОР

Близо до замъка на кралицата, с разходка по Long Walk в разкошния парк и в компанията на водещи брандове в луксозния бизнес. Част 2

FT BUSINESS OF LUXURY SUMMIT 2022 В УИНДЗОР
Акценти05.07.2022
FT BUSINESS OF LUXURY SUMMIT 2022 В УИНДЗОР

Близо до замъка на кралицата, с разходка по Long Walk в разкошния парк и в компанията на водещи брандове в луксозния бизнес. Част 1

Ирена Комитова
Юлиан Костов пред камерата и зад завесата
Акценти05.07.2022
Юлиан Костов пред камерата и зад завесата

За филмите на екрана и в живота, успеха отвъд очевидното и...

Елена Николова Елена Николова
Watches & Wonders
Акценти05.05.2022
Watches & Wonders

Чудесата на часовникарското изкуство за 2022

Емилия Колева Емилия Колева
Тиери Мюглер извън въображението
Акценти27.04.2022
Тиери Мюглер извън въображението

Ексцентричен, различен и изключително креативен, френският гений на модата трансформира жените в богини чрез пищни и възбуждащи въображението тоалети

Семенцето на магията 
Акценти17.12.2021
Семенцето на магията 

Емилия Колева Емилия Колева
The future in motion
Акценти07.12.2021
The future in motion

A New Momentum for Human Mobility

Ирена Комитова
Въпрос на стил: Dieci
Акценти16.03.2022
Въпрос на стил: Dieci

Kъдето идваш като гост, а си тръгваш като приятел  

Ирена Комитова
Monaco Yacht Show
Акценти16.03.2022
Monaco Yacht Show

Независимо дали се интересувате от потенциална покупка на яхта, взимане под наем, дизайн или мениджмънт, това е събитието на годината

Божена Панделиева