Акценти10.07.2022

FT BUSINESS OF LUXURY SUMMIT 2022 В УИНДЗОР-3

Близо до замъка на кралицата, с разходка по Long Walk в разкошния парк и в компанията на водещи брандове в луксозния бизнес. Част 3

Ирена Комитова
+3 снимкиFT BUSINESS OF LUXURY SUMMIT 2022 В УИНДЗОР-3

„Как автентично да се свържем с младите клиенти?“

бе въпрос, който зададе Бетина Фетцер, вицепрезидент комуникации и маркетинг в Mercedes-Benz. След старта на войната Русия–Украйна компанията дари 40 превозни средства на Червения кръст, заедно с 1 млн. евро в помощ на бежанците. И сега Mercedes-Benz продължава да плаща заплати на своите работници в Русия, защото не те са причина за конфликта. Най-изненадващо в нейното изложение бе споделянето, че дали автомобилът е електрически или не, не е решаващо съображение за покупка за новите клиенти. Независимо от това в Mercedes-Benz са взели решение да спрат производството на автомобили с двигатели с вътрешно горене до 2030 г. Това я доведе до обяснението на явление, което Бетина нарече social media tribalism. Всички луксозни компании вече знаят, че в социалните мрежи няма silver bullet, който да те запази от критика и негативизъм. Да мълчиш също не е опция, защото понякога твоето мълчание по горещите теми на деня може да се превърне в нещо истински оглушително. Получените 135 милиона евро от търга за Mercedes-Benz 300 SLR Uhlenhaut Coupe например ще отидат за създаването на специализиран фонд за студенти, които биха искали да станат инженери и автомобилни специалисти в следващите години.

Питър Савил, световноизвестният графичен дизайнер, който ребрандира Burberry, а сега работи и върху Aston Martin, сподели, леко с насмешка, как е изпълнил проекта само за 5 дни!

„Но нещата не трябва да стават по този начин – добави той. – Те се случиха, защото в Burberry имаха екип, който да изпълни проекта светкавично.“

Впоследствие самият той се е изненадал, че обновената емблема на бранда (с B и сан-серифно Т) ще се превърне в лого-тип, от който ще се появят билбордове по фасадите на емблематични сгради в света и тъкани за бъдещитеколекции. „Днес“, каза Питър, „стойността на принта върху дрехата започва да става по-важна от самата дреха. Това е новата лого мания, защото как иначе ще различите тениската на Burberry от обикновената“.

Джон Пулман, шеф на глобалния луксозен отдел на Sotheby’s, сподели опита си от големите аукциони в последните два месеца. В компанията се предлагат все повече изключителни продукти за продажба, всеки от които е с фантастична история – бижута, автомобили, часовници, арт деко колекции, розови диаманти – и всички те постигат рекордни продажбени цени. Статистиката на Sotheby’s от този период илюстрира следното: през 2019 година продажбите на златни бижута в онлайн аукционите са 44%, а през 2021 г. – вече цели 93% стават онлайн: пример – Cartier Duty Free bracelet, продадена за 1 млн. долара онлайн.

Завършекът на това събитие – интересно и пълно с нова информация – дойде с едно неочаквано запознанство. Още една българка (от турски произход, изселена от България по време на Възродителния процес) беше делегат в Уиндзор. По името нямаше да я позная, казва се Нери Карра Силаман – основател на консултантската къща Moda Metier в Париж, доктор на науките, бивш експерт към Said Business School в Оксфорд. Тя даде много висока оценка за PREMIUM Lifestyle като издание (подарих и` брой от The Balance Issue, пролет 2022, а тя с радост се съгласи да е наш гост-автор за следващо издание). Аз ще добавя и един съвет към всички наши брандове и услуги във високия сегмент – Нери Карра е и прелестен консултант, който помага за създаването на нещо значимо и световно разпознаваемо. Намерете я в LinkedIn, пишете и` – тя със сигурност ще е щастлива да даде от своето знание.

 






Свързано

FT BUSINESS OF LUXURY SUMMIT 2022 В УИНДЗОР
Акценти05.07.2022
FT BUSINESS OF LUXURY SUMMIT 2022 В УИНДЗОР

Близо до замъка на кралицата, с разходка по Long Walk в разкошния парк и в компанията на водещи брандове в луксозния бизнес. Част 1

Ирена Комитова
Юлиан Костов пред камерата и зад завесата
Акценти05.07.2022
Юлиан Костов пред камерата и зад завесата

За филмите на екрана и в живота, успеха отвъд очевидното и...

Елена Николова Елена Николова
Watches & Wonders
Акценти05.05.2022
Watches & Wonders

Чудесата на часовникарското изкуство за 2022

Емилия Колева Емилия Колева
Тиери Мюглер извън въображението
Акценти27.04.2022
Тиери Мюглер извън въображението

Ексцентричен, различен и изключително креативен, френският гений на модата трансформира жените в богини чрез пищни и възбуждащи въображението тоалети

Божена Панделиева
Семенцето на магията 
Акценти17.12.2021
Семенцето на магията 

The future in motion
Акценти07.12.2021
The future in motion

A New Momentum for Human Mobility

Ирена Комитова
Въпрос на стил: Dieci
Акценти16.03.2022
Въпрос на стил: Dieci

Kъдето идваш като гост, а си тръгваш като приятел  

Ирена Комитова
Monaco Yacht Show
Акценти16.03.2022
Monaco Yacht Show

Независимо дали се интересувате от потенциална покупка на яхта, взимане под наем, дизайн или мениджмънт, това е събитието на годината

Божена Панделиева
Замръзналото езеро
Акценти10.01.2022
Замръзналото езеро

Зимни емоции в Сейнт Мориц

Мартина Захариева