Пари10.08.2017

Пазарът с луксозни бункери

Разрушително земетресение. Огромно цунами. Тероризъм. Ядрена война. Глад. Хората се страхуват от и за бъдещето си. Страхът обаче е голям бизнес и дори в деня на „Страшния съд” човеците няма да са равни.

Никола Неделчев
+4 снимкиПазарът с луксозни бункери

1

Ако сте в сферата с подземни бункери, със сигурност бизнесът ви в момента процъфтява. Поне това е случаят с Гари Линч, главният изпълнителен директор на Rising S Company. Само два дни след стъпването на Доналд Тръмп в Белия дом, търсенето на бомбоубежища във фирмата на Линч скача с 400%. И това не е нищо! Дали защото препълнените банкови сметки вървят с ирационален страх или пък просто с крайна екстравагантност, най-високите нива на търсене са свързани именно с т.нар. бункери от „висок-клас”. Таванът достига до 700% от това, което е представлявал само до преди година-две, информира ни Линч.

2

Разнообразието от глобални катастрофи не е малко и всеки би чукнал на дърво да не го чака някоя точно зад ъгъла. Но защо да се разчита на шанса? Хората с „възможности” биха имали жив интерес от това, че компанията на Линч предлага бункери, чиито цени могат да достигнат до 8.35 милиона долара. Такъв е случаят с „The Aristocrat”. Този подземен рай може да приюти до 50 човека и да им осигури както защита, така и луксозни помещения за спане, басейн, джакузи, сауна, гараж, боулинг, фитнес и дори кино.

3

Както опасностите, така и конкуренцията не спи. До края на 2018-а година се очаква да бъде завършен амбициозният проект на Лари Хол от Survival Condo. Намиращите се в Канзас структури притежават над 5016 квадратни метра обезопасено от най-модерната военна технология пространство, което може да поддържа живота на 75 човека в продължение на 5 години. Апартаментите, чиито бетонени стени са дебели цели 2.7432 метра, варират от 1.5 милиона до 4 милиона долара и помещават голяма база от образователни ресурси, както и всичко нужно за една 5-звездна ваканция под земята.

Някои хора пък биха предпочели да прекарат последните си дни по-усамотени. Построен още по времето на бившата Чехословакия, The Oppidum представлява „най-големият милионерски бункер в света”.

4

The Oppidum на пръв поглед изглежда като масивно имение, в което гордият собственик може да живее според най-високи стандарти. При потенциална опасност обаче имението е свързано с таен проход до подземно пространство с размери над 7199 квадратни метра, помещаващо седем апартамента, градина с изкуствена светлина, спа, кино, басейн, винарна и арт галерия, чакаща да бъдат запълнена с нечия частна колекция. 

5






Свързано

Банката, която живее в джоба ни
Пари22.06.2017
Банката, която живее в джоба ни
Китайци купуват Baccarat
Пари13.06.2017
Китайци купуват Baccarat

Все повече азиатски компании искат да притежават европейски премиум марки.

Биляна Константинова
Когато "зеленото" е бизнес за милиони
Пари01.06.2017
Когато "зеленото" е бизнес за милиони

Етично ли е отношението към хората, които се грижат за животните с най-скъпата вълна в света?

Биляна Константинова
Пазарувайте с кредитна карта от Банка ДСК и вземете част от парите си обратно
Пари26.05.2017
Пазарувайте с кредитна карта от Банка ДСК и вземете част от парите си обратно

Oтcтъпĸитe и бoнycитe имaт вce пo-гoлямo знaчeниe за пoтpeбитeлитe.

Антония Стоилова
LVMH купува Dior
Мода26.04.2017
LVMH купува Dior
До 10 000 лв. с промоционални кредити на ДСК
Пари19.04.2017
До 10 000 лв. с промоционални кредити на ДСК

До 31 май банката предлага преференциални условия както за лева, така и за евро

Как хотелите подчиняват високите технологии в полза на лукса?
Пари09.05.2017
Как хотелите подчиняват високите технологии в полза на лукса?

Starwood Hotels & Resorts: релаксирайте с помощта на роботи и мобилни апликации.

Никола Неделчев
Дронът – бъдещето на куриерския бизнес
Пари12.04.2017
Дронът – бъдещето на куриерския бизнес

UPS подготвят безпилотни летателни апарати, които доставят пратки до прага на вратите ни, спестявайки както време, така и човешки труд.

Никола Неделчев
Новите технологии променят премиум брандовете
Пари05.04.2017
Новите технологии променят премиум брандовете

Иновациите разкриват нови възможности за ухажване на клиентите.

Биляна Константинова