Дизайн и култура06.06.2017

Това не e снимка

#LifeForTheStory е намигане към модерните изследователи.

Андреа Пунчева
Това не e снимка

Една от любимите ми снимки включва 4 патици в центъра на Ротердам. Кадърът е размазан и тъмен, фотографски погледнато е ужасен, но въпреки това вече 5 години по-късно е способен да ме докара до истеричен смях. Пред мен веднага изниква ситуацията, в която аз виждам как животинките в 3 ч. през нощта пресичат улицата, на която живях в Холандия. Сещам се за недоверието на съквартирантката ми, когато едва успявам да й разкажа за току-що видяната нелепа сцена, защото от бързане по стълбите съм останала почти без дъх. Напушва ме смях, когато се сетя за реакцията й: уверена, че ми се е привидяло или че съм пияна, тя набързо се обува и слизаме заедно, само за да видим четирите патици, които се клатушкат една след друга, квакат невъзмутимо, а ние в последния момент успяваме да ги снимаме – макар и с размазан фокус.

Моето поколение, т.е. millennials (родени през 80-те и 90-те), е свикнало да прави снимки на всичко: от смешно разрошената си прическа сутрин до бирата в парка след работа и вечерята в чинията си, до летните пътувания с приятели. За моите връстници не е толкова важно кадърът да е перфектен, колкото да е „жив“, непринуден, да хваща емоцията на момента. Именно с този девиз „Живей за историята“ един от гигантите във фотографията, Canon, започна новата си кампания.

#LifeForTheStory

Хаштагът вече набира популярност в Twitter и Facebook, където фотографи с различни нива на уменията наравно споделят свои снимки. Общото е, че са запечатали интересни истории, които си струва да бъдат показвани. Ако трябва да сме откровени, повечето постове са дело на любители фотографи, а не на професионалисти, и това изобщо не е изненадващо. Кампанията на Canon е явен опит за разработване на корпоративната стратегия, насочена към публика, различна от умелите фотографи, които досега бяха основният посланик на марката. Затова и лице на кампанията е Зоуи Кравиц, дъщеря на легендата Лени Кравиц, актриса, фотомодел и музикант.

Тя самата принадлежи към „милениалите“, които в момента са около 30-годишни, социално и професионално активни. Посланието на Canon тук е ясно: с нашите фотоапарати можете да направите неповторими снимки, но по-важното е, че ще се забавлявате, хващайки всичко на момента – при това по-добре, отколкото и с най-добрия смартфон.

Напук на усещането, че в днешно време изпускаме живота, защото сме твърде заети да гледаме в екрана на телефона си, от Canon вярват, че всеки един момент има потенциала да се превърне в история, която да разказваме отново и отново. Опитът е най-ценната валута, с която разполагаме, затова и кампанията е повод да не забравяме да търсим пъстротата. Ако не във всеки момент, то поне всеки ден.

До 600 лв. премия в брой

Лидерът във фотографията се включва с лятно предложение към клиентите си: почитателите на марката, закупили си апарат, аксесоар за него или фотопринтер, получават премия в брой, както и достъп до платформата за съхранение на изображенията Canon Irista и онлайн курс от Fotoshkola.

Canon Irista е разработеният специално за фотографи облак на Canon, който дава за ползване безплатно 15GB пространство за снимки, не ги компресира и дори дава визуализация на raw формат на запечатаните хубави моменти. Облакът помага да правиш повече със своите фотографии, като с лекота сортира и организира изображенията ти, за да ги намираш по-лесно.

Fotoshkola представлява руска онлайн платформа, предлагаща курсове, които се пригаждат според нуждите на фотографа. В зависимост от нивото си на умение, потребителят получава теоретична и практическа подготовка, като практическата дава конкретни задания: например, снимки навън в слънчево време, портрети, нощни фотографии и т.н., а което е по-важно, потребилетят има и личен наставник: български фотограф, който го консултира и помага с усъвършенстването на знанията.






Свързано

Smart технологиите и изкуството върху една социална маса
Дизайн и култура04.05.2017
Smart технологиите и изкуството върху една социална маса

Приложенията на smart технологиите в днешно време са безброй и наистина ги откриваме във всяка една сфера на живот. Имат различни предназначения, но едно е сигурно – създадени са с цел да направят живота ни или по-лесен, или по-интересен.

Мартина Захариева
Частен музей вкъщи от Buben & Zörweg
Дизайн и култура05.05.2017
Частен музей вкъщи от Buben & Zörweg

Уникална модулна система ви позволява да разположите ценни предмети в дома си и те да бъдат защитени като в истински музей.

Биляна Константинова
Трансформацията на мебелите
Дизайн и култура13.04.2017
Трансформацията на мебелите

Или как след вдигането на блюдата, обикновената маса се превръща в маса за билярд.

Биляна Константинова
Ерата на смарт къщите
Дизайн и култура11.04.2017
Ерата на смарт къщите

Какво трябва да знаете, ако искате да проектирате свой собствен „умен“ дом?

Никола Неделчев
Екологичен мини-метрополис ще отразява идентичността на Хонг Конг
Дизайн и култура03.04.2017
Екологичен мини-метрополис ще отразява идентичността на Хонг Конг

Небостъргачът е символичен жест към природата, китайската култура и иновативния замах в архитектурата.

Стерео грамофон – не е за вярване
Дизайн и култура14.03.2017
Стерео грамофон – не е за вярване

Вадете виниловите плочи, Gramovox Floating Record е тук.

Биляна Константинова
Най-скъпият дом в Щатите
Дизайн и култура08.03.2017
Най-скъпият дом в Щатите

Поддържането на имот на стойност 250 милиона долара сигурно не е лека задача. Нека проверим дали си заслужава усилията.

Никола Неделчев
11 умопомрачително добри реклами, които си струва да видите
Дизайн и култура23.02.2017
11 умопомрачително добри реклами, които си струва да видите
Piaget със специална роля в "Джаки"
Дизайн и култура02.03.2017
Piaget със специална роля в "Джаки"

Първата дама на САЩ отмервала времето със забележителен модел от злато и диаманти.

Биляна Константинова