Дизайн и култура06.06.2017

Това не e снимка

#LifeForTheStory е намигане към модерните изследователи.

Андреа Пунчева
Това не e снимка

Една от любимите ми снимки включва 4 патици в центъра на Ротердам. Кадърът е размазан и тъмен, фотографски погледнато е ужасен, но въпреки това вече 5 години по-късно е способен да ме докара до истеричен смях. Пред мен веднага изниква ситуацията, в която аз виждам как животинките в 3 ч. през нощта пресичат улицата, на която живях в Холандия. Сещам се за недоверието на съквартирантката ми, когато едва успявам да й разкажа за току-що видяната нелепа сцена, защото от бързане по стълбите съм останала почти без дъх. Напушва ме смях, когато се сетя за реакцията й: уверена, че ми се е привидяло или че съм пияна, тя набързо се обува и слизаме заедно, само за да видим четирите патици, които се клатушкат една след друга, квакат невъзмутимо, а ние в последния момент успяваме да ги снимаме – макар и с размазан фокус.

Моето поколение, т.е. millennials (родени през 80-те и 90-те), е свикнало да прави снимки на всичко: от смешно разрошената си прическа сутрин до бирата в парка след работа и вечерята в чинията си, до летните пътувания с приятели. За моите връстници не е толкова важно кадърът да е перфектен, колкото да е „жив“, непринуден, да хваща емоцията на момента. Именно с този девиз „Живей за историята“ един от гигантите във фотографията, Canon, започна новата си кампания.

#LifeForTheStory

Хаштагът вече набира популярност в Twitter и Facebook, където фотографи с различни нива на уменията наравно споделят свои снимки. Общото е, че са запечатали интересни истории, които си струва да бъдат показвани. Ако трябва да сме откровени, повечето постове са дело на любители фотографи, а не на професионалисти, и това изобщо не е изненадващо. Кампанията на Canon е явен опит за разработване на корпоративната стратегия, насочена към публика, различна от умелите фотографи, които досега бяха основният посланик на марката. Затова и лице на кампанията е Зоуи Кравиц, дъщеря на легендата Лени Кравиц, актриса, фотомодел и музикант.

Тя самата принадлежи към „милениалите“, които в момента са около 30-годишни, социално и професионално активни. Посланието на Canon тук е ясно: с нашите фотоапарати можете да направите неповторими снимки, но по-важното е, че ще се забавлявате, хващайки всичко на момента – при това по-добре, отколкото и с най-добрия смартфон.

Напук на усещането, че в днешно време изпускаме живота, защото сме твърде заети да гледаме в екрана на телефона си, от Canon вярват, че всеки един момент има потенциала да се превърне в история, която да разказваме отново и отново. Опитът е най-ценната валута, с която разполагаме, затова и кампанията е повод да не забравяме да търсим пъстротата. Ако не във всеки момент, то поне всеки ден.

До 600 лв. премия в брой

Лидерът във фотографията се включва с лятно предложение към клиентите си: почитателите на марката, закупили си апарат, аксесоар за него или фотопринтер, получават премия в брой, както и достъп до платформата за съхранение на изображенията Canon Irista и онлайн курс от Fotoshkola.

Canon Irista е разработеният специално за фотографи облак на Canon, който дава за ползване безплатно 15GB пространство за снимки, не ги компресира и дори дава визуализация на raw формат на запечатаните хубави моменти. Облакът помага да правиш повече със своите фотографии, като с лекота сортира и организира изображенията ти, за да ги намираш по-лесно.

Fotoshkola представлява руска онлайн платформа, предлагаща курсове, които се пригаждат според нуждите на фотографа. В зависимост от нивото си на умение, потребителят получава теоретична и практическа подготовка, като практическата дава конкретни задания: например, снимки навън в слънчево време, портрети, нощни фотографии и т.н., а което е по-важно, потребилетят има и личен наставник: български фотограф, който го консултира и помага с усъвършенстването на знанията.






Свързано

Размисли и храсти
Дизайн и култура27.07.2017
Размисли и храсти

Да предположим, че не сте художник, монах или философ, но все пак искате да станете горд притежател на брада.

Никола Неделчев
hAPPily ever after
Дизайн и култура24.07.2017
hAPPily ever after

Как да се откажеш от мъжете за 10 дни с Tinder

Божена Панделиева
Дефиниране на модерното изкуство
Дизайн и култура13.07.2017
Дефиниране на модерното изкуство

В епоха, в която съюзът между дизайн, функционалност и лукс е определящ фактор при избора на дом, модерната архитектура предлага широк набор от изумителни творчески решения.

Никола Неделчев
Ах, този дизайн!
Дизайн и култура23.06.2017
Ах, този дизайн!

Какво ново в дома и градината? Говори Франкфурт.

Бляскав финал за Balkan Fashion Week
Дизайн и култура14.06.2017
Бляскав финал за Balkan Fashion Week

По време на 7-дневния фестивал в Nu Boyana Film Studios повече от 50 артисти, млади модни дизайнери и нови таланти от кино индустрията имаха възможност да покажат работата си.

Как да се сдобиеш с динозавър?
Дизайн и култура06.06.2017
Как да се сдобиеш с динозавър?

Това е съвсем възможно. Въпросът е къде ще го сложите.

Биляна Константинова
Елитна морска резиденция на плажа в Лозенец
Дизайн и култура05.05.2017
Елитна морска резиденция на плажа в Лозенец

Само до края на месеца имате възможност да закупите ваканционен дом на брега на морето на преференциални цени.

Smart технологиите и изкуството върху една социална маса
Дизайн и култура04.05.2017
Smart технологиите и изкуството върху една социална маса

Приложенията на smart технологиите в днешно време са безброй и наистина ги откриваме във всяка една сфера на живот. Имат различни предназначения, но едно е сигурно – създадени са с цел да направят живота ни или по-лесен, или по-интересен.

Мартина Захариева
Частен музей вкъщи от Buben & Zörweg
Дизайн и култура05.05.2017
Частен музей вкъщи от Buben & Zörweg

Уникална модулна система ви позволява да разположите ценни предмети в дома си и те да бъдат защитени като в истински музей.

Биляна Константинова