Дизайн и култура06.06.2017

Това не e снимка

#LifeForTheStory е намигане към модерните изследователи.

Андреа Пунчева
Това не e снимка

Една от любимите ми снимки включва 4 патици в центъра на Ротердам. Кадърът е размазан и тъмен, фотографски погледнато е ужасен, но въпреки това вече 5 години по-късно е способен да ме докара до истеричен смях. Пред мен веднага изниква ситуацията, в която аз виждам как животинките в 3 ч. през нощта пресичат улицата, на която живях в Холандия. Сещам се за недоверието на съквартирантката ми, когато едва успявам да й разкажа за току-що видяната нелепа сцена, защото от бързане по стълбите съм останала почти без дъх. Напушва ме смях, когато се сетя за реакцията й: уверена, че ми се е привидяло или че съм пияна, тя набързо се обува и слизаме заедно, само за да видим четирите патици, които се клатушкат една след друга, квакат невъзмутимо, а ние в последния момент успяваме да ги снимаме – макар и с размазан фокус.

Моето поколение, т.е. millennials (родени през 80-те и 90-те), е свикнало да прави снимки на всичко: от смешно разрошената си прическа сутрин до бирата в парка след работа и вечерята в чинията си, до летните пътувания с приятели. За моите връстници не е толкова важно кадърът да е перфектен, колкото да е „жив“, непринуден, да хваща емоцията на момента. Именно с този девиз „Живей за историята“ един от гигантите във фотографията, Canon, започна новата си кампания.

#LifeForTheStory

Хаштагът вече набира популярност в Twitter и Facebook, където фотографи с различни нива на уменията наравно споделят свои снимки. Общото е, че са запечатали интересни истории, които си струва да бъдат показвани. Ако трябва да сме откровени, повечето постове са дело на любители фотографи, а не на професионалисти, и това изобщо не е изненадващо. Кампанията на Canon е явен опит за разработване на корпоративната стратегия, насочена към публика, различна от умелите фотографи, които досега бяха основният посланик на марката. Затова и лице на кампанията е Зоуи Кравиц, дъщеря на легендата Лени Кравиц, актриса, фотомодел и музикант.

Тя самата принадлежи към „милениалите“, които в момента са около 30-годишни, социално и професионално активни. Посланието на Canon тук е ясно: с нашите фотоапарати можете да направите неповторими снимки, но по-важното е, че ще се забавлявате, хващайки всичко на момента – при това по-добре, отколкото и с най-добрия смартфон.

Напук на усещането, че в днешно време изпускаме живота, защото сме твърде заети да гледаме в екрана на телефона си, от Canon вярват, че всеки един момент има потенциала да се превърне в история, която да разказваме отново и отново. Опитът е най-ценната валута, с която разполагаме, затова и кампанията е повод да не забравяме да търсим пъстротата. Ако не във всеки момент, то поне всеки ден.

До 600 лв. премия в брой

Лидерът във фотографията се включва с лятно предложение към клиентите си: почитателите на марката, закупили си апарат, аксесоар за него или фотопринтер, получават премия в брой, както и достъп до платформата за съхранение на изображенията Canon Irista и онлайн курс от Fotoshkola.

Canon Irista е разработеният специално за фотографи облак на Canon, който дава за ползване безплатно 15GB пространство за снимки, не ги компресира и дори дава визуализация на raw формат на запечатаните хубави моменти. Облакът помага да правиш повече със своите фотографии, като с лекота сортира и организира изображенията ти, за да ги намираш по-лесно.

Fotoshkola представлява руска онлайн платформа, предлагаща курсове, които се пригаждат според нуждите на фотографа. В зависимост от нивото си на умение, потребителят получава теоретична и практическа подготовка, като практическата дава конкретни задания: например, снимки навън в слънчево време, портрети, нощни фотографии и т.н., а което е по-важно, потребилетят има и личен наставник: български фотограф, който го консултира и помага с усъвършенстването на знанията.






Свързано

Пол Рустан или как да превърнеш тялото в изящно изкуство
Дизайн и култура05.02.2018
Пол Рустан или как да превърнеш тялото в изящно изкуство

Тръгнете по пътя на нестандартното с твореца, превърнал човешкото тяло в платно за изкуството си.

Никола Неделчев
Божествени домове: съвременен интериор с история
Дизайн и култура01.02.2018
Божествени домове: съвременен интериор с история

Огромни прозорци, сводести тавани, необичайни кътчета и усещане за небесен простор.

Никола Неделчев
Първият в света V&A музей извън Лондон отваря врати в Дънди, Шотландия
Дизайн и култура30.01.2018
Първият в света V&A музей извън Лондон отваря врати в Дънди, Шотландия

V&A Dundee е ново начало за един град, посветил се на изкуството и дизайна.

Никола Неделчев
Шест културни събития, които ще осветят 2018-та
Дизайн и култура11.01.2018
Шест културни събития, които ще осветят 2018-та

Освободете си място в календара за някое от водещите изложения през новата година.

Никола Неделчев
Phuket Randezvous е домакин на Парада на слоновете
Дизайн и култура05.01.2018
Phuket Randezvous е домакин на Парада на слоновете

Инициативата фокусира общественото внимание върху избиването на слоновете и програмите за тяхното опазване.

2117 г. ще започне с песен на Фарел Уилямс
Дизайн и култура04.01.2018
2117 г. ще започне с песен на Фарел Уилямс

Парчето е посветено на климатичните промени.

Биляна Константинова
Продава се: Голям германски замък
Дизайн и култура27.11.2017
Продава се: Голям германски замък

От 5 до 23 спални – можете дори да избирате съобразно стила и предпочитанията си.

Биляна Константинова
Най-добрите плаващи хотели в света
Дизайн и култура10.11.2017
Най-добрите плаващи хотели в света

От Франция до Танзания – това са петте най-подходящи места за подобно приключение.

Биляна Константинова
Не колекция, а колекционерска стая!
Дизайн и култура07.11.2017
Не колекция, а колекционерска стая!

Прилича на комфортно помещение, но всяка красива мебел в нея всъщност е добре прикрит сейф.

Биляна Константинова