Дизайн и култура06.06.2017

Това не e снимка

#LifeForTheStory е намигане към модерните изследователи.

Андреа Пунчева
Това не e снимка

Една от любимите ми снимки включва 4 патици в центъра на Ротердам. Кадърът е размазан и тъмен, фотографски погледнато е ужасен, но въпреки това вече 5 години по-късно е способен да ме докара до истеричен смях. Пред мен веднага изниква ситуацията, в която аз виждам как животинките в 3 ч. през нощта пресичат улицата, на която живях в Холандия. Сещам се за недоверието на съквартирантката ми, когато едва успявам да й разкажа за току-що видяната нелепа сцена, защото от бързане по стълбите съм останала почти без дъх. Напушва ме смях, когато се сетя за реакцията й: уверена, че ми се е привидяло или че съм пияна, тя набързо се обува и слизаме заедно, само за да видим четирите патици, които се клатушкат една след друга, квакат невъзмутимо, а ние в последния момент успяваме да ги снимаме – макар и с размазан фокус.

Моето поколение, т.е. millennials (родени през 80-те и 90-те), е свикнало да прави снимки на всичко: от смешно разрошената си прическа сутрин до бирата в парка след работа и вечерята в чинията си, до летните пътувания с приятели. За моите връстници не е толкова важно кадърът да е перфектен, колкото да е „жив“, непринуден, да хваща емоцията на момента. Именно с този девиз „Живей за историята“ един от гигантите във фотографията, Canon, започна новата си кампания.

#LifeForTheStory

Хаштагът вече набира популярност в Twitter и Facebook, където фотографи с различни нива на уменията наравно споделят свои снимки. Общото е, че са запечатали интересни истории, които си струва да бъдат показвани. Ако трябва да сме откровени, повечето постове са дело на любители фотографи, а не на професионалисти, и това изобщо не е изненадващо. Кампанията на Canon е явен опит за разработване на корпоративната стратегия, насочена към публика, различна от умелите фотографи, които досега бяха основният посланик на марката. Затова и лице на кампанията е Зоуи Кравиц, дъщеря на легендата Лени Кравиц, актриса, фотомодел и музикант.

Тя самата принадлежи към „милениалите“, които в момента са около 30-годишни, социално и професионално активни. Посланието на Canon тук е ясно: с нашите фотоапарати можете да направите неповторими снимки, но по-важното е, че ще се забавлявате, хващайки всичко на момента – при това по-добре, отколкото и с най-добрия смартфон.

Напук на усещането, че в днешно време изпускаме живота, защото сме твърде заети да гледаме в екрана на телефона си, от Canon вярват, че всеки един момент има потенциала да се превърне в история, която да разказваме отново и отново. Опитът е най-ценната валута, с която разполагаме, затова и кампанията е повод да не забравяме да търсим пъстротата. Ако не във всеки момент, то поне всеки ден.

До 600 лв. премия в брой

Лидерът във фотографията се включва с лятно предложение към клиентите си: почитателите на марката, закупили си апарат, аксесоар за него или фотопринтер, получават премия в брой, както и достъп до платформата за съхранение на изображенията Canon Irista и онлайн курс от Fotoshkola.

Canon Irista е разработеният специално за фотографи облак на Canon, който дава за ползване безплатно 15GB пространство за снимки, не ги компресира и дори дава визуализация на raw формат на запечатаните хубави моменти. Облакът помага да правиш повече със своите фотографии, като с лекота сортира и организира изображенията ти, за да ги намираш по-лесно.

Fotoshkola представлява руска онлайн платформа, предлагаща курсове, които се пригаждат според нуждите на фотографа. В зависимост от нивото си на умение, потребителят получава теоретична и практическа подготовка, като практическата дава конкретни задания: например, снимки навън в слънчево време, портрети, нощни фотографии и т.н., а което е по-важно, потребилетят има и личен наставник: български фотограф, който го консултира и помага с усъвършенстването на знанията.






Свързано

Продава се: Голям германски замък
Дизайн и култура27.11.2017
Продава се: Голям германски замък

От 5 до 23 спални – можете дори да избирате съобразно стила и предпочитанията си.

Биляна Константинова
Най-добрите плаващи хотели в света
Дизайн и култура10.11.2017
Най-добрите плаващи хотели в света

От Франция до Танзания – това са петте най-подходящи места за подобно приключение.

Биляна Константинова
Не колекция, а колекционерска стая!
Дизайн и култура07.11.2017
Не колекция, а колекционерска стая!

Прилича на комфортно помещение, но всяка красива мебел в нея всъщност е добре прикрит сейф.

Биляна Константинова
Spirit Трансформации приключи успешно и сбъдна мечтите на трима блогъри
Дизайн и култура04.10.2017
Spirit Трансформации приключи успешно и сбъдна мечтите на трима блогъри

В продължени на няколко месеца ви запознахме с цялостната промяна, която претърпяха творческите кътове на трима от-най популярните блогъри в страната.

The Cool People: Nasimo, графити артист
Акценти25.09.2017
The Cool People: Nasimo, графити артист

Срещата ни е част от поредицата The Cool People, съвместен проект между www.premium.bg и списание PREMIUM Lifestyle. Продължението четете на страниците на The Cool Issue.

Как ви звучи кучешко имение в двора за 190 000 евро?
Дизайн и култура19.09.2017
Как ви звучи кучешко имение в двора за 190 000 евро?
Биляна Константинова
Два дни адреналин в сърцето на столицата
Дизайн и култура18.09.2017
Два дни адреналин в сърцето на столицата

Освободете страстта си към спорта с Extreme Fest 2017, който ще се проведе на 23 и 24 септември в Княжевската градина (Паметникът на Съветската армия) и ул. „Ген. Гурко“

Александра Златева
Другата страна на най-мръсните и лепкави фестивали в Европа
Дизайн и култура12.09.2017
Другата страна на най-мръсните и лепкави фестивали в Европа
Биляна Константинова
Българското семейство, влязло в дома на Анджелина Джоли
Бижута11.09.2017
Българското семейство, влязло в дома на Анджелина Джоли

Майсторските изработки на „Зографов и син“ от злато, сребро и екзотична дървесина се предават от поколения

Андреа Пунчева